bieze005
door bieze005 Oct 20, 2010 om 13:36
Auto & vervoer

Ten onrechte geld overgemaakt

ik heb geld overgemaakt maar de goederen worden niet geleverd. kan ik dit terug vorderen?
gaat over een aanbod gedaan in markplaats.

18665 10 Rapporteer

mastag
door mastag - Oct 20, 2010 om 14:16
955 Antwoorden / 19 Vragen

Enige is om degene aan wie u het geld heeft overgemaakt heel vriendelijk te verzoeken dit terug te storten of alsnog het product te leveren. Maar als de verkoper niet wil terugstorten wordt het een moeilijk verhaal.
U kunt het in ieder geval niet zomaar terughalen bij de bank.

Succes
Mastag

bieze005
door bieze005 - Oct 20, 2010 om 14:26
10 Antwoorden / 6 Vragen

maar ik heb zwart op wit dat hij wat moet leveren voor mijn geld. is dat geen geldige afspraak die hij na moet komen? verder is mij het adres van de verkoper niet bekend, hoe kom ik daar achter?

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2010 om 14:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bieze005,

Kijk hier onder pt.3: Wat kunt u doen in geval van oplichting.

Suc6

erik008
door erik008 - Oct 20, 2010 om 14:49
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als je het via de bank hebt gedaan kun je het niet terug vorderen.
Bij een betaling via Paypal zit een kopers bescherming.

bieze005
door bieze005 - Oct 20, 2010 om 16:27
10 Antwoorden / 6 Vragen

heb via paypal verzoek gedaan. maar kan ik dan mijn geld terug krijgen als er geen goederen voor zijn geleverd?

edwardus
door edwardus - Oct 20, 2010 om 17:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als trefwoord heb je ING neergezet, maar nu heb je 't over Paypal.
Met welk betaalmiddel heb je nu daadwerkelijk geld overgemaakt?

bieze005
door bieze005 - Oct 20, 2010 om 17:17
10 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 20 okt 2010, 17:13]Als trefwoord heb je ING neergezet, maar nu heb je 't over Paypal.
Met welk betaalmiddel heb je nu daadwerkelijk geld overgemaakt?
zowel met Paypal als met ING. opdat ik eesrt met Paypal het verzoek had gedaan maar als reactie kreeg ik werk daar niet mee vervolg met ing overgemaakt. Paypal niet gewijzigd of afgezegd dus ging het goed mis. tweemaal afgeschreven en geen goederen ervoor gekregen. oplichterij volgens mij..

edwardus
door edwardus - Oct 20, 2010 om 17:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK in geval van Paypal heb je kopersbescherming, je kunt Papal inschakelen om je geld terug te krijgen.

In het geval van ING echter moet je op civiel-rechtelijke wijze je recht zien te halen. ING kan je betaling niet terugboeken. Je kunt aangifte doen van oplichting of eerst Marktplaats inschakelen om de verkoper aan te pakken.

bieze005
door bieze005 - Oct 20, 2010 om 17:52
10 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 20 okt 2010, 17:44]OK in geval van Paypal heb je kopersbescherming, je kunt Papal inschakelen om je geld terug te krijgen.

In het geval van ING echter moet je op civiel-rechtelijke wijze je recht zien te halen. ING kan je betaling niet terugboeken. Je kunt aangifte doen van oplichting of eerst Marktplaats inschakelen om de verkoper aan te pakken.

ik heb Paypal op de hoogte gesteld en ING. ook heb ik het bij de politie aangemeld als internet fraude en oplichting. hopelijk gaan de zaken nu lopen.
weer wat geleerd. handel drijven met markplaats, boter bij de vis is volgens mij de juiste manier om ergens zeker van te zijn.

bieze005
door bieze005 - Oct 20, 2010 om 17:54
10 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 20 okt 2010, 17:44]OK in geval van Paypal heb je kopersbescherming, je kunt Papal inschakelen om je geld terug te krijgen.

In het geval van ING echter moet je op civiel-rechtelijke wijze je recht zien te halen. ING kan je betaling niet terugboeken. Je kunt aangifte doen van oplichting of eerst Marktplaats inschakelen om de verkoper aan te pakken. ok ja en marktplaats is ook op de hoogte van deze duistere praktijken van deze adverteerder. hoop dat hij wordt opgespoord en kan en zal worden vervolgd voor zijn daden.