ri
door rita_1 May 4, 2010 om 20:24
Auto & vervoer

Tomtom xl

Wie kan mij helpen. Ik heb een TomTom XL een paar jaar geleden gekregen en nu wil ik hem gisteren weer gebruiken maar ik moest hem weer op nieuw instellen. Dat lukt aardig maar als ik bij de stemmen komt loopt hij vast en dan begin hij weer helemaal bij het begin. En dan loopt hij weer vast. Wie kan mij helpen dat mijn tomtom xl het weer gaat doen.

6712 6 Rapporteer

grindweg
door grindweg - May 4, 2010 om 21:25
2308 Antwoorden / 28 Vragen

even resetten daar zit een klein gaatje voor in om dat te doen dat staat ook in de gebruiks aanwijzing.

ri
door rita_1 - May 4, 2010 om 21:30
7 Antwoorden / 36 Vragen

Sorrij, maar op deze zit geen reset gaatje. Ik zal even in de gebruiksaanwijzing kijken. Alvast bedankt.

grindweg
door grindweg - May 4, 2010 om 21:42
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er moet een reset zijn

wolfenjong
door wolfenjong - May 4, 2010 om 22:43
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als het goed is kunt u dit type aan de pc aansluiten met een usb kabeltje, en dan kunt u bij Tom Tom een account aanmaken, en dan kunt u via de pc de tom tom besturen, en dus ook stemmen toevoegen of verwijderen.
Maar wat al aangegeven is door ''grindweg'', moet de tom tom wel eerst resetten.
En er zit dus aan de onderkant een klein gaatje waar je even met de punt van een ballpoint even in moet, en dan op de pen drukken zo dat het reset knopje indrukt word wat in het gaatje zit, en dan moet de tom tom weer opstarten, en sluit hem dan aan op de pc.
Het kan zijn dat u het resetten nog herhaalt moet worden.

Succes er mee.

mastag
door mastag - May 4, 2010 om 23:32
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Rita,
Als je Tom Tom geen gaatje voor een reset heeft dien je de aan en uit knop 15 seconden ingedrukt te houden voor een totale reset naar af fabriek

Succes
Mastag

st
door stevenq - May 7, 2010 om 07:19
8 Antwoorden / 0 Vragen

Op een XL zit als het goed is wel een reset gaatje, naast de sleuf voor de SD kaart(aan de onderkant).

Ik heb er zelf NL ook 1.

wat ook nog wil werken is als je een nieuwe kaart moet installeren eerst de kaart installeren(via kaart toevoegen in het tomtom home menu) en daarna de rest updaten.

Je moet ook voldoende ruimte op je harde schijf(van je PC) hebben om tijdelijke bestanden op te slaan, probeer eens wat oude bestanden die je niet meer gebruikt te wissen
.