cavandijk
door cavandijk Oct 19, 2012 om 13:08
Auto & vervoer

Verkeersborden

In onze woonplaats staat een verkeersbord dat aangeeft dat je verplicht bent rechtdoor te rijden.
Er onder hangt een bord waarop staat: ALLEEN VOOR Parallelweg.
Volgens de weg beheerder begrijpt heel Nederland dat het geldt voor de weg waarop gereden wordt en niet voor de parallel weg.
Ee.a heeft me een bekeuring gekost die ik niet aangevochten heb, maar om met de woorden van een bekende Nederlander te spreken.
Ben ik nou zo bijdehand of zijn zij zo dom .

Graag de mening van U

1244 14 Rapporteer

jo
door jorisw - Oct 19, 2012 om 13:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kan je ergens een foto van de situatie posten?

valerius-2
door valerius-2 - Oct 19, 2012 om 13:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jans2 schreef op vrijdag 19 okt 2012, 13:20]Uit de door u geschetste situatie zou ik begrijpen dat verplicht rechtdoorrijden alleen voor de paralelweg geldt.
Dus: zij zijn zo dom.
Waarom heeft u de bekeuring niet aangevochten?

U had echt een foto moeten maken van de situatie en bij het bezwaar moeten voegen dat u gedaan zou hebben. dit is zoals u het verteld had daar echt moeten staan (alleen maar niet)

cavandijk
door cavandijk - Oct 21, 2012 om 00:21
9 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Janz2
Ik ben al 3 jaar aan het aanvechten.

Beste Jorisw
Ik heb wel een foto maar weet niet hoe ik die in deze rubriek moet krijgen.

Beste Valerius-s
Natuurlijk heb ik bezwaar met foto gemaakt, alleen wordt daar niet op gereageerd,
na lang wachten en herhaaldelijk aandringen op antwoord kreeg ik van de wegbeheerder te horen dat heel Nederland het begreep, behalve ik.

ja
door jans2 - Oct 21, 2012 om 00:24
311 Antwoorden / 4 Vragen

Uit de door u geschetste situatie zou ik begrijpen dat verplicht rechtdoorrijden alleen voor de paralelweg geldt.
Dus: zij zijn zo dom.
Waarom heeft u de bekeuring niet aangevochten?

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2012 om 00:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag cavandijk,
Je kunt proberen om de foto als avatar te plaatsen. Naar je Profiel gaan en onder het plaatje met vraagteken foto plaatsen aanklikken. Mogelijk moet je de foto eerst wat verkleinen.

vr.gr.

ja
door jans2 - Oct 21, 2012 om 09:29
311 Antwoorden / 4 Vragen

??? U schreef: "Ee.a heeft me een bekeuring gekost die ik niet aangevochten heb".

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 21, 2012 om 11:08
842 Antwoorden / 1 Vragen

Staat er "alleen voor parallelweg" op het bordje of staat er "parallelweg"? Het vierkante bordje onder een verkeersbord geeft namelijk doorgaans een uitzondering aan. Dit zou dus betekenen, dat als er "parallelweg" op het bordje staat, dat het eenrichtingsverkeer op de parallelweg niet geldt.

do
door doink - Oct 22, 2012 om 11:59
24 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit voor de parallelweg moet gelden staat het bord aan de verkeerde kant van de weg. Daarnaast lijkt het er sterk op dat ook de stoplichten een verplichtte rijrichting aangeven.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 22, 2012 om 12:12
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dat bord klopt niet. Hij zou inderdaad aan de rechterkant van de parallelweg moeten staan. Of er zou moeten staan; geldt ook voor parallelweg.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 22, 2012 om 12:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De foto imet onderschrift iws heel duidelijk dat u dus ongelijk heeft, sorry maar het is voor mij zo dat rechdoor allen gelt voor de paralelweg.

do
door doink - Oct 22, 2012 om 12:58
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 22 okt 2012, 12:40]De foto imet onderschrift iws heel duidelijk dat u dus ongelijk heeft, sorry maar het is voor mij zo dat rechdoor allen gelt voor de paralelweg.

Probeer het nog eens.

@cavandijk

Kan je daar rechtsaf slaan?

cavandijk
door cavandijk - Oct 22, 2012 om 16:45
9 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Doink,
Je kunt daar inderdaad rechts afslaan( en dan word je bekeurd).

do
door doink - Oct 22, 2012 om 16:57
24 Antwoorden / 0 Vragen

Die foto is erg klein, dus het is moeilijk om te zien. Met rechtsaf bedoel ik rechtsaf en dan anders als de parallelweg op. Kan je als je rechtsaf gaat ergens anders heen dan alleen maar die parallelweg op?

cavandijk
door cavandijk - Oct 22, 2012 om 16:59
9 Antwoorden / 3 Vragen

Valerius 2,

Mijn mening is dat het bord aangeeft dat ik me eigenlijk niets van dat bord hoeft aan te trekken en direct rechts af mag slaan en niet vanwege dat verwarrende bord bekeurd hoef te worden.
Waar ik volgens u7 ongelijk in heb , begrijp ik dus niet helemaal.