AM
door AMV91 Apr 17, 2018 om 21:25
Auto & vervoer

Waar komt de rooklucht in de auto vandaan?

Onze auto stinkt de laatste tijd heel erg naar rook, terwijl wij allebei anti-roken zijn en er dus niemand in de auto mag roken. Weet iemand wat dit dan kan zijn?

8237 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2018 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Auto uitgeleend? Garage geweest? Zet een bakje gemalen koffie in de auto. Dat helpt.

AM
door AMV91 - Apr 17, 2018 om 21:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee allemaal niet... Ik zat meer te denken aan iets van de auto zelf wat stuk is of gezuiverd moet worden ofzo.

simon55
door simon55 - Apr 17, 2018 om 21:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Het zou weleens aan de olie kunnen liggen, hoe lang geleden is t ververst

AM
door AMV91 - Apr 17, 2018 om 21:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Die controleren we regelmatig, dus dat zou het niet moeten zijn. Iets met de ventilatie misschien?

Gr
door Grunn1 Apr 17, 2018 om 23:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kan de olie wel controleren maar als die niet ververst wordt.

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2018 om 21:55
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Als de antwoorden allemaal negatief zijn beantwoord, in de positieve zin dan; toch maar een bezoekje aan de garage? Ja, ik weet het, kost geld, maar u ergert zich aan de stank, dus dan zou het geen overbodige luxe zijn om de lucht te (laten) elimineren.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2018 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk denk ik dan meer aan de airco. Als die vervuild is, schijnt dat ook zo’n zelfde lucht in de auto te geven.

lees dit eens.

https://www.strooming.nl/blog/blog/vieze-geur-auto/

Gr
door Grunn1 Apr 17, 2018 om 23:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Die kan inderdaad soms best erg stinken, net een dikke vette scheet.

koekeloer
door koekeloer Apr 22, 2018 om 13:45
562 Antwoorden / 18 Vragen

airco lijkt mij ook mogelijk.

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2018 om 22:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag het de garage.

tenormin
door tenormin Apr 17, 2018 om 22:45
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn idee ;-)

aurora1
door aurora1 Apr 17, 2018 om 22:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, dat ze dat niet zelf kunnen bedenken. Met brandlucht kun je maar liever erg voorzichtig zijn en dat geldt ook voor bijv. benzinelucht. Een auto rijden/hebben kost geld, dus voor dergelijke kwesties kun je maar beter direct de garage raadplegen en daar dan wat geld aan uitgeven en zoiets niet op een forum voor consumentenvragen voorleggen. Je auto kan dan wel intussen branden.....

AM
door AMV91 Apr 18, 2018 om 08:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

De afspraak met de garage staat er al eind van de week, het was puur informatief voor mensen die wat van auto’s af weten. Zodat ik weet wat het misschien kan zijn en of ik alvast ergens naar kan kijken. Dus aan oordelen heb ik niet zoveel, dan kan je beter niet reageren ;)

aurora1
door aurora1 Apr 18, 2018 om 15:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat had u er dan bij kunnen melden, onvolledige vrssg dus, maar die afspraak stond nog niet u geeft er nu maar een draai aan. Overigens bepaalt u niet wie reageert en hoe volgens u gereageerd moet worden.
Nu dus hopen dat de auto niet voordien in de brand vliegt.
Verbluffend dat u met al uw wijsheid en babbels niet op een autoforum deze vraag gesteld heeft, of op een garage forum, dan wel een forum van uw merk auto etc. Weet u, knap als u bent, dat specifieke vragen over auto's daar beter gesteld kunnen worden?

ze
door zeevaarenden - Apr 17, 2018 om 23:33
5 Antwoorden / 3 Vragen

Wellicht nog lucht van alle paasvuren van onze Oosterburen.
Ik woon in Noord-Holland en zelfs hier kon je het 3 dagen erna ruiken. Maak even een ritje met de ramen en airco/blower aan.

youri
door youri Apr 20, 2018 om 13:09
28 Antwoorden / 4 Vragen

Dat was een 1 april grap ! Ben je dus ingestonken.

vd
door vdlieuw - Apr 17, 2018 om 23:50
211 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp dat u zelf niet zo veel van een auto afweet dan wel een sleutelaar bent, dat geeft niet maar anders had u wellicht het probleem zelf kunnen verhelpen. Bij 90% van de auto's wordt nooit het zogeheten "pollenfilter" of ook wel "interieurfilter" genoemd, vevangen. Normaal zit dat ingebouwd achter het dashboardkastje en is er redelijk gemakkelijk uit te halen en het filter te vervangen. Alle buitenlucht die u toelaat om de auto in te komen, gaat via dit
filter en dat zijn dagelijkse duizenden liters lucht. U kunt zich voorstellen dat als dit jaren niet verschoond wordt,
dit filter gaat dichtslibben en gaat stinken. Dus als u de airco aanzet met lucht van buiten, moet dit eerst door dit filter. Een andere mogelijkheid kan zijn een lekke uitlaat, al rijdend ontstaat ook her en der een vacuum in de auto, als deurrubbers b.v. niet goed afsluiten kan het lucht van een kapotte uitlaat naar binnen aanzuigen. 3e mogelijkheid is
heel oude motorolie, heel zwart en dat al x-tijd geleden ververst had moeten worden.

hansje klein
door hansje klein - Apr 17, 2018 om 23:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

- De handrem nog in een iets aangetrokken stand, of de bij Mercedes Benz de voetrem niet helemaal los?

- Een vuile Airo ruikt niet echt naar rook, maar  s t i n k t  wèl enorm!

- Teenager-kids met de reservesleutel onderweg geweest?

AM
door AMV91 - Apr 18, 2018 om 08:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb inderdaad weinig verstand van auto’s ;). Het is een oude Suzuki dus een airco is het niet maar wellicht filters van de blower dan als ik het zo begrijp? Ik ga het eens navragen bij de garage.

costnix
door costnix Apr 18, 2018 om 08:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou mij niet verwonderen, wanneer het sigarettenpeuken in uw ventilatiesysteem worden gevonden, di die door een “grappenmakers” erin is gestopt.

jo
door jorisw - Apr 18, 2018 om 09:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is het echt een sigarettenlucht? De opties die anderen geven stinken ook maar die ruiken anders dan sigaretten. Airco is een beetje muffige lucht en iets met olie heeft een meer chemische lucht (weet niet hoe ik het beter moet omschrijven).

ma
door marnix1 - Apr 18, 2018 om 09:10
256 Antwoorden / 22 Vragen

vdLieuw kan wel eens gelijk hebben met als optie een lekke uitlaat, is ook apart soort rooklucht wat dan soms naar binnen walmt.

al
door alexander72 - Apr 18, 2018 om 09:42
1 Antwoorden / Vragen

Is de rooklucht 's morgens bij het instappen ? of tijdens het rijden.
ik heb het zelf ook 1 x meegemaakt (peugeot 208) maar dat bleken jongeren te zijn die naast mijn auto zaten te roken auto op een andere plaats zetten kan helpen :)

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 18, 2018 om 09:47
509 Antwoorden / Vragen

Direct naar de garage gaan .Rookgassen van een lekkende uitlaat in de auto zijn slecht voor je gezondheid en gevaarlijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2018 om 11:37
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Auto in de buurt als het sigatretten- of sigarenrook betreft, houtkachelsstook in uw omgeving etc. kan allemaal oorzaak zijn.
Nog niet genoemd: het kan ook de koppeling zijn als die blijft 'schuren' (m.a.w. slippen)

pk49
door pk49 - Apr 20, 2018 om 13:24
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb laatst ook zoiets gehad, het bleek ergens een stuk slechte bedrading te zijn die langszaam aan het smelten was. Gelukkig op tijd ontdekt waar het zat, anders kon het flinke problemen opleveren.

richard83
door richard83 - Apr 22, 2018 om 14:56
386 Antwoorden / 28 Vragen

Heeft de auto zelf een sigaret gerookt? Hihi. Mja ik zou het ook niet weten wat het zou zijn!