ou
door oudjes May 25, 2015 om 13:48
Auto & vervoer

Wat kun je doen als je erg lang moet wachten op uitbetaling van je fietsverzekering?

Begin July 2012 een fietsverzekering afgesloten bij Univé.
Polis geeft onder sleutelnummer slechts 10 van de 15 cijfers slotnummer aan en geen 6 cijfers van sleutelnummer.
Medio april 2015 wordt de fiets gestolen en na aangifte bij de politie de fietsfactuur en sleutels ingeleverd bij lokaal Univé-kantoor. Op 01 mei 2015 een brief van Univé waarin een verlengingsverzekering wordt aangeboden van de gestolen fiets? Naar lokale Univé-kantoor gebeld en gezegd dat dit niet kan en na uitbetaling eerst een nieuwe fiets gekocht wordt. Dan op 8 mei een uitnodiging voor Univé-Jubileum. Weer gebeld naar lokale vestiging en gevraagd wanneer wordt uitbetaald. Telefoontje terug dat zaak vanaf week van 18 mei 2015 in behandeling wordt genomen.
Eind die week( vrijdag vóór Pinksteren) nog steeds geen geld en opnieuw gebeld zonder resultaat.
Wat moet je nu met zo een verzekeringsmaatschappij???

2534 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - May 25, 2015 om 13:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Een slotnummer kan u vinden op het slot zelf als het door de verzekering een goed gekeurd vlot is. Tenminste als dit bij de afsluiting aan u kenbaar is gemaakt. En de lange duur van uit betaling is een kwaal waar de meeste verzekeringsmaatschappijen een hobby van maken.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2015 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik zou maar beginnen met een klacht in te dienen.

Volgende verzekering maar elders sluiten.

edrick3
door edrick3 - May 25, 2015 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo oudjes,

.....Wat moet je nu met zo een verzekeringsmaatschappij?.....
Wat geduld hebben.

Het duurt altijd even voordat er tot uitbetaling wordt overgegaan.

Zal best voor elkaar komen.

Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - May 25, 2015 om 16:07
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste oudjes,

u heeft medio april uw claim ingediend bij Univé.
Als uw claim pas op 18 mei in behandeling wordt genomen duurt het wel erg lang.
Bij de behandeling van uw claim zal Univé bepalen of men uw claim toekent en u dus uw geld krijgt. Heeft u daar al uitsluitsel over gekregen ?

Zou als ik u was vragen aan Univé wanneer men het geld op uw rekening gaat storten. Laat ze maar een datum noemen. Dan weet u ook meteen waar u aan toe bent. Men hoort u niet aan het lijntje te houden.
U zou uw ervaring nog kunnen delen op 'ervaringen.nl', daar is ook een webcare team van Univé actief die u wellicht nog kunnen helpen, klik hier.

Als het zo lang duurt en Univé geeft u geen duidelijkheid zou ik als ik u was ook een klacht indienen bij ze, klik hier.
Als u 1 dag te laat uw premie betaalt dan zijn de rapen gaar, maar als u een beroep doet op uw verzekering dan is het in een maand nog niet geregeld.

ou
door oudjes - May 26, 2015 om 11:03
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dank voor de uitvoerige reactie!
Nee, we hebben nog steeds geen toezegging over de uitbetaling en de lokale vestiging weet niets en moet altijd naar Assen bellen om wat te horen. Niets waard deze werkwijze.
overweeg nu onze rechtsbijstandverzekering in te schakelen maar zolang ze het niet in behandeling genomen hebben zullen zij ook moeten afwachten. Denk ook dat verzekeraars elkaar in bescherming nemen niet?

tijger1
door tijger1 - May 26, 2015 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Misschien hebben ze wel naar de reclame van Klaverblad gekeken en houden ze daarom de uitbetaling op.;-))

edrick3
door edrick3 - May 26, 2015 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

.....Denk ook dat verzekeraars elkaar in bescherming nemen niet?....
Nou, dat denk ik niet.

Waarom neem je zelf niet even contact op met het hoofdkantoor?
Klantenservice Schade
0592 349 340
ma-vr: 08.30 - 21.00
za: 09.00 - 12.30

Klik hier.

Suc6

ou
door oudjes - May 26, 2015 om 13:07
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dank je,
We willen eigenlijk de lokale vestiging niet passeren.
Kan geen kwaad denken we dus doen we het gewoon.

ou
door oudjes - May 28, 2015 om 15:20
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste mensen,

Gisteren telefoontje dat geld zal worden overgemaakt.

Duidelijk gemaakt dat hun snelheid en onzekerheid geen schoonheidsprijs verdient.

Jullie bedankt

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Mooi. Bedankt voor het terugbelden.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Terugbelden = terugmelden ;-((

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 15:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=oudjes schreef op donderdag 28 mei 2015, 15:20]Beste mensen,

Gisteren telefoontje dat geld zal worden overgemaakt.

Duidelijk gemaakt dat hun snelheid en onzekerheid geen schoonheidsprijs verdient.

Jullie bedankt

Mooi zo.
Zo zie je maar dat een telefoontje nog wel eens wil helpen.

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer