bi
door bigbino Nov 26, 2010 om 21:09
Auto & vervoer

Wie heeft rijles gehad bij rijschool attent in Zoetermeer?

Ik ben in zee gegaan met Rijschool Attent in Zoetermeer sinds maart 2010,
Heb daar een pakket gekocht 40 lessen van 100 minuten inclusief theorie examen,examen en herexamen 100%gegarandeerd slagen voor €995.00 EEN KOOPJE.

Nu blijkt echter dat deze meneer niets meer van zich laat horen en meerder mensen in de maling heeft genomen ik ben op zoek naar gedupeerden zodat we er werk van kunnen maken.
Ook blijkt hij uitgeschreven te zijn bij de KVK sinds 2008 en nooit geregistreerd gestaan bij het CBR!!
Dus laat het mij weten !

2076 20 Rapporteer

acer7520g
door acer7520g - Dec 1, 2010 om 10:58
72 Antwoorden / 6 Vragen

bigbino,

zoals ik je verhaal lees: doe aangifte bij de politie.

Groet,

Gerard.

snah
door snah - Dec 1, 2010 om 22:49
654 Antwoorden / 61 Vragen

Probeer eerst je geld terug te vorderen bij die rijschool eventueel dreigen met een aangifte bij de politie .
Meestal werkt dit .

995 eurie voor 4000 minuten rijles inclusief de examens kan niet
Als je van die 995 de examenkosten aftrekt blijft er ruim 800 euro over

4000 minuten is 66,5 uur ( 60 minuten )
Als je 800 deelt door 66 kom je uit op zo'n 12 euro per uur , hier gaat dan ook nog 19% btw af en dan ook nog onderhoud , brandstof en verzekeringen.

Als de instructeur in loondienst is bij een rijschool , hoeft hij niet ingeschreven te staan bij kvk of cbr.

Hans

acer7520g
door acer7520g - Dec 1, 2010 om 23:12
72 Antwoorden / 6 Vragen

snah,

je schrijft: "Probeer eerst je geld terug te vorderen bij die rijschool eventueel dreigen met een aangifte bij de politie ".

er staat in de vraag: "Nu blijkt echter dat deze meneer niets meer van zich laat horen en meerder mensen in de maling heeft genomen ik ben op zoek naar gedupeerden zodat we er werk van kunnen maken."

Proberen terug te vorderen lijkt mij weinig kans van slagen te hebben.
Bovendien zou deze meneer weleens vervelend kunnen reageren bij de geld teruggave.

Groet,

Gerard.

snah
door snah - Dec 1, 2010 om 23:54
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=acer7520g schreef op woensdag 1 dec 2010, 23:12]snah,

je schrijft: "Probeer eerst je geld terug te vorderen bij die rijschool eventueel dreigen met een aangifte bij de politie ".

er staat in de vraag: "Nu blijkt echter dat deze meneer niets meer van zich laat horen en meerder mensen in de maling heeft genomen ik ben op zoek naar gedupeerden zodat we er werk van kunnen maken."

Proberen terug te vorderen lijkt mij weinig kans van slagen te hebben.
Bovendien zou deze meneer weleens vervelend kunnen reageren bij de geld teruggave.

De instructeur ( indeze anders gezegd een LESLUL ) kan aangesloten zijn bij een rijschool , als hij niet reageerd kan je de rijschool dwingen om een directe teruggaaf .

Groet,

Gerard.

acer7520g
door acer7520g - Dec 2, 2010 om 00:29
72 Antwoorden / 6 Vragen

snah,

je qoute mij gemixed met een stukje van jezelf? Graag duidelijk scheiden aub.

Als deze meneer (jouw woorden: leslul) een bijbaantje bij zijn baas rijschoolhouder heeft, en meerdere mensen in de maling heeft genomen, moet dat in ieder geval gestopt worden. Als hij "bijklust" zal zijn werkgever zeker geen geld terugbetalen (hij wordt in dat geval bestolen en zal dan niet ook nog eens de door de man ontvangen gelden uitbetalen) en de man ontslaan en aangeven. Stel dat zo is, wat zou je zelf doen als jij de rijschoolhouder was?

Gerard.

snah
door snah - Dec 2, 2010 om 18:54
654 Antwoorden / 61 Vragen

Sorry Gerard voor het mixen .

Als deze instructeur niet meer van zich laat horen en hij wel aangesloten is bij een rijschool kan je altijd verhaal halen bij zijn rijschool .

Zijn er bewijzen van de betaling ?

Ik heb op die site gekeken en denk dat het hier om een eenmansbedrijf gaat , er staat een 06 nummer , een beetje rijschool heeft een vast telefoonnummer .
En nogmaals wat hij biedt kan gewoonweg niet.

Mocht jij stappen willen ondernemen , politie of een incassobureau , dan zal jij toch met bewijzen moeten komen .
Zoals :
Een contract van de overeengekomen cursus
Een betalingsbewijs
Adres van de instructeur ( of zijn auto-kenteken ) ( telefoonnummer )

Ik denk niet dat u via dit forum aan medegedupeerde komt .
Heeft u al wel wat lessen gereden dan kan het zijn dat u wel eens iemand heeft thuisgebracht of opgehaald , mocht u deze adressen nog weten probeer dan op die manier aan medegedupeerden te komen.

Hans

bi
door bigbino - Dec 2, 2010 om 20:08
4 Antwoorden / 2 Vragen

Alvast bedankt dat jullie met me mee denken.
Ik heb al een aantal gedupeerde gevonden en we hebben allemaal aangifte gedaan bij de politie dus voor nu is het afwachten..
groetjes

bi
door bigbino - Dec 2, 2010 om 20:09
4 Antwoorden / 2 Vragen

En nog even hij was niet in loondienst het was zijn bedrijf onder zijn naam maar uitgeschreven bij kvk en niet geregistreerd bij CBR

snah
door snah - Dec 2, 2010 om 20:14
654 Antwoorden / 61 Vragen

Als hij niet ( meer ) staat ingeschreven bij de kvk , dan gaat hij problemen krijgen met de belastingsdienst ( die kan jij , jullie ook even bellen )
Als hij niet staat ingeschreven bij het cbr , kan hij geen praktijk examens aanvragen.

Hans

bi
door bigbino - Dec 2, 2010 om 20:16
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ja wij waren hier al van op de hoogte ook blijkt hij onrechtmatig het bovag logo te hebben gebruikt en de FIOD is al ingelicht...

snah
door snah - Dec 2, 2010 om 20:25
654 Antwoorden / 61 Vragen

Is de naam en adres van deze leslul bekend ?
Als de naam bekend is dan kan jij ook nog navraag doen of hij wel bevoegd is om les te geven , dit kan als ik het goed heb bij ibki .
Als je ook nog zijn adres hebt kan jij of jullie gezamelijk met zoveel mogelijke bewijzen een incassovureau inschakelen.
Hans

bi
door bigbino - Dec 2, 2010 om 20:44
4 Antwoorden / 2 Vragen

alle gegevens zijn bekend over rijschool attent in zoetermeer hij staat met naam en toenaam op internet! en of hij bevoegd is dat weet ik niet ik ga er niet vanuit!
groetjes

ch
door charlotte1991 - Dec 27, 2010 om 16:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

hier nog een medegedupeerde!! Hij belooft mij nu al weken terug te betalen en heeft mij zelf gebeld met het nieuws dat hij failliet is, hij beloofde het 2 weken later te hebben geregeld, we zijn nu 8 weken verder en nu is zijn datum weer 30december.. Ik denk dat ik aangifte ga doen. Ik heb via via gehoord dat hij ditzelfde ook bij zijn familie geflikt heeft. Ik ben blij te lezen dat er dus nog iemand is. Heb jij er nooit rijlessen voor gehad?
groetjes, een boze medegedupeerde charlotte

ch
door charlotte1991 - Dec 27, 2010 om 16:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees net dat er al meerdere mensen aangifte hebben gedaan, hoe lang is dat geleden? Kan ik me verder bij jullie aansluiten?

ro
door robbys - Dec 27, 2010 om 17:35
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bigbino,

De kans is nihil dat je je geld ooit nog terug ziet. Het enige dat je kunt doen is aangifte van oplichting in de hoop dat deze persoon niet nog meer slachtoffers maakt.

Laat het daarnaast een goede les zijn die er in de toekomst voor zorgt dat dit je niet meer overkomt. De reden dat deze oplichters bestaan is dat er altijd mensen zijn die er met open ogen intrappen. Het klinkt cru maar het is toch wel een "eigen schuld dikke bult" verhaal.

Als iets te mooi is om waar te zijn dan IS het ook te mooi om waar te zijn: Als je iets aangeboden wordt waar anderen een veelvoud van de prijs voor vragen dan moeten je ogen en oren gelijk wijd open gaan staan. Als je het zelfde sommetje als "snah" gemaakt had had je op je vingers na kunnen tellen dat het voor dat geld gewoon weg niet kon.

Dus voortaan beter opletten en vergelijken en als de prijs voor iets ver onder de concurrentie ligt moet er voorzichtig zijn en incalculeren dat je opgelicht word!

Groet Robby.

snah
door snah - Dec 27, 2010 om 18:09
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo ,

Ik zou niet wachten tot de politie klaar is met een onderzoek van de aanklacht , heeft de agent u niet gezegd wat te doen om uw geld terug te krijgen ?

Nogmeer gedupeerden klik HIER

Informeer eens bij een no-cure no-pay incassobureau of zij zo'n gezamelijke claim in behandeling willen nemen . Of misschien zijn er hier anderen die daar meer verstand van hebben.

O ja , zijn site zie ik niet meer op internet.

Hans

ch
door cheto - Mar 3, 2011 om 20:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

ik heb het ook meegemaakt heb 1600,-euro betaald heb maar 20 lessen gehad hij zegt dat hij gestopt is met rijlesen en dat hij geen dubbeltje heeft om mij terug te betalen en hij woont ook niet meer op dr jw paltelaan 128 Zoetermeer, wie kent zijn nieuw adres stuur graag een email naar zaxo_nl@hotmail.com alvast bedankt

ben alles kwijt.

snah
door snah - Mar 3, 2011 om 20:55
654 Antwoorden / 61 Vragen

Doe eerst aangifte van oplichting bij de politie , daarna als er geen gegevens beschikbaar zijn een no cure no pay incasso bureau inschakelen.

Hans

ik
door ikkeee - Jul 18, 2011 om 00:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

same story.. vanaf april vorig jaar ben ik begonnen met lessen bij rijschool attent.
ik heb maar 20 lessen gevolgd, das zei dat hij ziek was.
na weken hetzelfde verhaal, kort daarna zei hij dat hij gestopt was.
ik wou mij geld terug..op ze minst de helft maar dat ging niet zei hij.
ik heb een contract opgesteld hij heeft zijn handtekening gezet en ik zou 500 euro terug krijgen. hiervan heb ik 100 euro ontvangen..
hij is niet meer te bereiken op zijn telefoon nummers, en herinneringen sturen heeft ook geen zin hij betaald gewoon niet. een paar keer ben ik langs zijn huis geweest maar natuurlijk werd er alle keren niet open gedaan.
pfff

ik
door ikkeee - Jul 18, 2011 om 00:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

ojaaa! en aangifte doen helpt niet.
de politie zegt dat je van een kale kip niet kan plukken.. met andere worden ze kunnen niks doen.