bi
door bianca2008 Nov 8, 2008 om 19:31
Computers & telefonie

Aanschaf Tweedehands Auto

Mijn zoon zag op internet bij een Nederlandse garage een auto te koop staan. Die moest wel uit Engeland komen. Tijdens het vervoer vanaf de boot hebben ze zonder olie gereden. Schade 8.000 euro. Hier moet de garage toch voor opdraaien?

Graag uw mening.

264 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 8, 2008 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo bianca 2008: Nu rijst natuurlijk de vraag, zat er wel genoeg olie in het carter van deze auto? En, is er een lekkage ontstaan tijdens het vervoer, allemaal zaken die zeer belangrijk zijn. is er schade te zien onder je auto, ter hoogte van het carter, misschien is dat ontstaan bij het op/af rijden van deze auto vanaf de boot, is dit aantoonbaar, dan is de vervoerder aansprakelijk te stellen, is dit niet het geval, en zat er al te weinig olie in de moter van de auto, ja, dan is de garage in gebreke. Is er een olielekkage zichtbaar?? Heeft deze auto al (mogelijkerwijs) olie gelekt, en is het carter daardoor leeggelopen, allemaal van belang, maar kijk (of laat kijken) of er zichtbare schade is aan de onderzijde thv het oliecarter, of zit de oliefilter mogelijk los. Eerst goed uit (laten) zoeken hoe dit heeft kunnen ontstaan, daarna degene(n) aanwijzen die hiervoor verantwoordlijk gehouden kan/kunnen worden,en schadevergoeding eisen (via event. rechtsbijstand) en/of schakel een expert in, en laat een onafhankelijke partij een expertiserapport opstellen, sterkte, succes, Henri

ve
door verwijderd - Nov 8, 2008 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Henri,mijn zoon heeft geld geparkeerd op een geblokkeerde rekening. Hij heeft de auto nog niet. Wil hem perse hebben. Nu wil de garage hem meer laten betalen. Geheel onterecht lijkt mij.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2008 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat was de afspraak en wat staat er op de koopovereenkomst?? waneer is de feitelijke levering?? is hij verkocht in engeland wie regelt transport? mijn inziens is de garage verantwoordelijk. als je een nieuwe koopt is de garage ook verantwoordelijk voor transport etc. pas als hij feitelijk geleverd is gaat het eigendom pas over en dus de verantwoordelijkheid. tenzij er dus iets anders op de koopovereenkomst staat.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2008 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bianca,

Het zou mij niet verbazen als uw zoon deze auto nooit zal bezitten. In Engeland is een grote oplichters bende aan het werk. Die adverteren met heel aantrekkelijke auto's op het internet. Om de koper te paaien stellen zij voor om het geld op een tussenrekening te zetten. De koper moet dan dit geld vrijmaken als de auto geleverd is. Die komt echter nooit. Olieprobleem, is van de transportauto gegleden, is op de boot beschadigd, de douane doet moeilijk enz.enz. Intussen maken de boeven de tussenrekening leeg. Geld weg en geen auto. Ik ben dus bang dat uw zoon ook slachtoffer is geworden van deze boeven. Ik hoop het niet maar het lijkt er erg veel op. ik kan de eerdere vragen hierover even niet vinden, maar misschien dat andeere die wel kunnen reproduceren.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Nov 8, 2008 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol je hebt gelijk alleen loopt het nu via een ned garage ?daarom ook mijn vragen

ve
door verwijderd - Nov 8, 2008 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grindweg,

Nieuwe methode?

Fijne zondag, poltol

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Bianca,

Mijn eerste reactie, toen ik je vraag zag, was: Een auto via internet in Engeland gekocht heb ik hier al een paar keer gezien.
De kopers hebben de auto nog nooit gezien, terwijl er wel betaald is.
Kortom: oplichting!

De nieuwe variant is dat het via een "garage in Nederland" zou lopen.

Mijn vragen aan u, om te bepalen of het geen oplichting is: heeft hij de auto voorafgaand aan de koop in Engeland feitelijk gezien? Of alleen een plaatje via internet?

Is de auto al betaald?

Is de Nederlandse garage bekend? Of is het een fake garage?

Weet de garagehouder er ook van dat hun naam op internet gebruikt wordt?

Weet de garage van de transactie?

Anders zou het nog kunnen zijn dat ze een barrel met kapotte motor uit
Engeland gehaald hebben en dat olie probleem een truuk is om een rotte
motor te maskeren.

Als nog niet betaald is doch zal geschieden bij aflevering, is dan vastgelegd dat transport voor rekening en risico van uw zoon is?
Zo niet, dan hoeft hij zich geen zorgen te maken.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien de auto van een Nederlandse garage is gekocht, dan geldt Nederlands recht en dat stelt dat de verkoper verantwoordelijk is voor transport tot aan het moment dat de koper het in bezit krijgt. Die garage heeft nu zelf pech en ik hoop van harte dat dit niet wéér zo'n gevalletje internetoplichting is. Helaas weet men o.a. in Engeland heel goed dat wij Hollanders graag met open ogen beetgenomen worden als iets goedkoper is dan normaal. Een vette korting of een leuk prijsje en we vallen ervoor als een blok beton.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij heeft met de garage hier in Nederland van doen, want waar die de auto's ook vandaan wil halen maakt op zich niks uit, maar hij moet gewoon een goeie auto leveren, want dat is de deal.
Het is zijn pakkie aan als die auto onderweg is beschadigd en daar zal hij een verzekering of zoiets voor moeten afsluiten en dan kan hij de vervoerder of zo aansprakelijk stellen.
Hier heeft u zoon helemaal niks mee van doen, die koopt een goeie auto van een garage en en niet een wrak uit Engeland of zo.
Verstandig dat het geld op een geblokkerde rekening staat en laat dus de garagehouder maar actie ondernemen richting vervoerder, dat is geheel zijn probleem lijkt mij......

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bianca2008: Een Nederlanse garage, en MEER geld willen zien voor een kapotte auto!!? Betaal niets! En maak dat je het geld heel vlug in handen krijgt, maar nooit in zee gaan met dergelijke smeerlapperij-praktijken, Uw zoon wil per se DIE auto hebben, dat weten die smeerlap(pen) dus ook dan! Zorg ervoor dat je hem kunt overtuigen, dat ie het slachtoffer is van een vieze bende, en er echt vanaf ziet! Maak dat je daar wegblijft, en zorg dat het geld veilig bij je blijft! Er zijn genoeg garagebedrijven, en miljoenen auto's hoor!Succes. Gr. Henri

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Leeft de vraagstelster nog?

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo snel mogelijk dat geld retour zien te krijgen en NIETS betalen
totdat er een auto staat die met de aanbieding is overeenstemming is.
Waarschijnlijk Nigerianen!

GSM

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor alle reacties.Mijn zoon heeft al in de auto gezeten, dus dat van die bendes klopt niet. M.i. is de garagehouder inderdaad aansprakelijk tot de auto geleverd is en kan hij mijn zoon niet voor de schade, ontstaan tijdens het vervoer, laten opdraaien. Ik wilde het even zwart op wit hebben.

vr.gr. Bianca

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bianca 2008, als Uw zoon 'al in die auto heeft gezeten' en als ik persoonlijk zoiets mee zou maken, dan zou ik NOOIT er in trappen, om met zo'n louche figuur ook nog maar ooit zaken te doen, laat staan er geld aan besteden, mijn advies: Ga naar een 'goede' en eerlijke autodealer, tenslotte koop je een auto niet elke dag, en ja, als je iets koopt, en zoals U stelt, dat er nog MEER geld gevraagd word door deze 'garagehouder'ja, dan reageer ik met 'bende' , en adviseer ik U, om daar heel hard weg te lopen. Natuurlijk is het aan U en Uw zoon, om beslissingen hierin te nemen, dat is zeker, maar U stelt Uw vraag, ik geef een antwoord, om U te helpen, en niet om geld afhandig te maken, da's het verschil. Succes, en hoop dat U een juiste beslissing neemt. Gr. Henri

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk zou ik NOOIT met zo iemand in zee gaan. Ik hoop dat mijn zoon zich ook bedenkt als ik de reacties laat lezen.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2008 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

laat de auto dekra keuren !!!!!