pv
door pvanmelsen Mar 5, 2013 om 00:47
Computers & telefonie

Aansluiten laserprinter

heb nieuwe windows 8 pc en kan nu mijn hp laserjet serie 1200 printer niet meer aansluiten.
de stekker past niet in usbpoort.
weet iemand of hier mogelijk verbindingskabels voor zijn????
ben een leek op pc gebied , maar als het werkt kan ik er redelijk mee omgaan.
bedankt alvast .

5162 17 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2013 om 01:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag pvanmelsen,

Lees dit eens door KLIK HIER en dit KLIK HIER.
Misschien kom je daar verder mee. Kijk anders eerst ook nog of je misschien draadloos kunt printen met deze printer. Ik kon overigens niet zo gauw dat vinden.

vr.gr.

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2013 om 06:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 01:13]Kijk anders eerst ook nog of je misschien draadloos kunt printen met deze printer. Ik kon overigens niet zo gauw dat vinden.

Apparaat is 12-13 jaar oud, dus niet draadloos.

zw
door zwaardvis - Mar 5, 2013 om 08:35
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft die printer nu wel of niet een USB kabel aansluiting?
De PC heeft die wel. Of probeer je soms de USB kabel in de ethernetpoort (internetkabel) te prikken. Je zult de eerste niet zijn.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 5, 2013 om 09:09
132 Antwoorden / 1 Vragen

Ja geeft zelf aan dat je niet veel verstand hebt van PC's.
Ik denk dat je de USB-poort voor wat anders aanziet of andersom.
Zie hier wat meer info en drivers voor jouw HP 1200:
http://www8.hp.com/nl/nl/support-topics/printer-installation/printer-usb-troubleshooting.html

pv
door pvanmelsen - Mar 5, 2013 om 10:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor jullie reacties,

pc heeft usb aansluiting en laserprinter een ethernetaansluiting.

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2013 om 10:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 08:35]Heeft die printer nu wel of niet een USB kabel aansluiting?
De PC heeft die wel. Of probeer je soms de USB kabel in de ethernetpoort (internetkabel) te prikken. Je zult de eerste niet zijn.

Vlg HP site heeft deze printer zowel USB als parallel aansluiting. Misschien heeft topicstarter op zijn oude p.c. altijd de parallel aansluiting gebruikt en is het een kwestie van een usb kabeltje kopen?

zw
door zwaardvis - Mar 5, 2013 om 10:13
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Lijkt mij ook Carola.

ro
door ron530 - Mar 5, 2013 om 10:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De hp heeft blijkbaar wel een ethernet aansluiting om de printer in een netwerk op te nemen. Wellicht was de oude pc voorzien van een tweede netwerkkaart, naast de ethernet aansluiting op de printer is een usb aansluiting te vinden deze is vierkant. Om de printer met de pc te verbinden is een usb printerkabel nodig.

audb
door audb - Mar 6, 2013 om 12:04
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Tijd voor een nieuwe printer dus.
Mocht u weer een laser printer willen hebben dan kan ik het advies geven om u door verschillende zaken te voorlaten lichten.
Een laser printer is er al voor rond de € 50 maar die is goed om zo nu en dan te printen maar mocht u veel printen dan kan u beter een dure nemen omdat deze een drum hebben waar meer toner in zit.
Echter kan u ook op ebay gaan zoeken naar refill toner poeder maar daar zou u wel een beetje handig voor moeten zijn.
Mocht u echter ook in kleur willen pinten dan is laser printers te duur en echt niet mooi te noemen,
De oplossing is dan een inktjet printer en ook voor deze type printers zijn in veel gevallen zogenaamde refill patronen te vinden op ebay en dat scheelt een heleboel geld tot zelfs 75% to een originele.

ro
door ron530 - Mar 6, 2013 om 12:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@audb, vraagsteller is al lang en breed aan het printen, maar neemt niet de moeite om dat even terug te koppelen.

hvd1
door hvd1 - Mar 6, 2013 om 12:14
7 Antwoorden / 0 Vragen

De Laserprinter heeft vlgs. HP een USB 2.0 aansluiting:

Connectivity USB port (2.0 compliant). IEEE 1284 level 2 parallel port with type-B receptacle. Cables not included in box. HP LaserJet 1200N: All the features of the HP LaserJet 1200 plus 10/100Base-T Ethernet, TCP/IP, SPX and LocalTalk protocols, HP Jetdirect 175X print server.

Met het juiste USB kabeltje moet er dus te printen zijn, even vragen in een computershop.

de
door dewollf - Mar 6, 2013 om 12:23
54 Antwoorden / 0 Vragen

keer op keer lees ik berichten over gebreken (niet compatibel zijn) van W8.
ik heb er zelf ook mee gewerkt, ik vind het een drama. (en ik ben zeker niet de enige). niets is meer te vinden, het lijkt meer op spelletjes doen dn functionaliteit.t

dat de USB kabel niet meer past lijkt mij vreemd want er zitten wel degelijk USB aansluitingen op een W8 pc.

het zal meer een kwestie zijn van (nog?) geen drivers kunnen vinden.
voorlopig houd ik het bij de W7..

h19l49
door h19l49 - Mar 6, 2013 om 16:05
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dewollf schreef op woensdag 6 mrt 2013, 12:23]keer op keer lees ik berichten over gebreken (niet compatibel zijn) van W8.
ik heb er zelf ook mee gewerkt, ik vind het een drama. (en ik ben zeker niet de enige). niets is meer te vinden, het lijkt meer op spelletjes doen dn functionaliteit.t

dat de USB kabel niet meer past lijkt mij vreemd want er zitten wel degelijk USB aansluitingen op een W8 pc.

het zal meer een kwestie zijn van (nog?) geen drivers kunnen vinden.
voorlopig houd ik het bij

Je bent gelukkig niet de enige met Windows 8 problemen,ik heb uit nood om verschillende software draaiende te krijgen ook Windows 7 er bij gezet.

edmolen
door edmolen - Mar 6, 2013 om 17:39
14 Antwoorden / 2 Vragen

Er is bij HP een driver voor Windows 8
(Kijk bij HP onder download drivers and software)
Misschien dan het handigst om een verloopkabel aan te schaffen.
bv. König USB naar Parallel Printerkabel
Artikelnummer P0049783 Ca. € 15,-

pv
door pvanmelsen - Mar 9, 2013 om 00:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

allemaal super bedankt voor jullie hulp.
het werkt nu !!!!!

freya
door freya - Mar 9, 2013 om 10:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pvanmelsen schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 00:52]allemaal super bedankt voor jullie hulp.
het werkt nu !!!!!
Enne.....wat was nu precies het probleem en belangrijker nog, hoe heb je het opgelost?

Freya

pv
door pvanmelsen - Mar 10, 2013 om 01:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

hoi Freya
nieuwe verloopkabel en software en hulp van buurman gaven de oplossing.
nogmaals bedankt