bo
door bossebol Dec 6, 2007 om 06:52
Computers & telefonie

Abonement opzeggen

wij gaan verhuizen van de camping naar een woning, nu wilden we tv-telefoon-internet in een pakket hebben ,dat hebben we dus ook gepakt via home. home zegt onze telefoonlijn op alleen internet moeten we zelf doen. dat heb ik gisteren dus ook gedaan bij planet, nu krijg ik te horen dat we ineens 10 euro extra per maand moeten gaan betalen omda we dalijk geen telefoon aansluiting meer hebben,ik moet tot april blijven betalen voor iets dat ik niet gebruik nu is dat op zich niet zo erg, je hebt een contract waar je niet onderuit komt,maar ipv 17 euro moet ik nu 27 euro betalen dat vind ik wel erg, mag dit zomaar? want toen ik zij tegen die vrouw aan de telefoon gooi mij internet maar op de goedkoopste zij ze dat kan niet dan moet eerst je contract af gelopen zijn, maar hun mogen hem wel ineens 10 euro duurder maken.

360 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 6, 2007 om 08:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bossebol,

Uitgaande van het tarief dat u zegt te betalen (17 euro) vermoed ik dat u sinds april van dit jaar ADSL Economy hebt van Planet. Is dat correct?

In dat geval wordt in de voorwaarden van dit abonnement duidelijk aangegeven dat het tarief van € 16,95 (om precies te zijn) voor een periode van 12 maanden geldt en alleen als de consument de beschikking heeft over een vaste telefoonlijn.

Concluderend uit uw bericht, ga ik ervan uit dat u overgaat naar een kabelpakket via @Home en op uw nieuwe adres inderdaad geen telefoonaansluiting aanwezig is. In dat geval staat Planet volledig in hun recht om het tarief, conform de voorwaarden die u bij het aangaan van de overeenkomst hebt geaccepteerd, aan te passen naar € 26,95.

Als ik enige vergissing heb gemaakt in mijn aannames, dan mijn excuses en hoor ik het graag waar ik het niet bij het rechte eind heb.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Dec 6, 2007 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

u zult hoe dan ook over een vaste telefoonlijn moete besfchikken en daar dus ook voor betalen. Zonder telefoonlijn in uw geval kan het eenvoudig niet net zoals je een kabelaansluiting nodig hebt als je wilt i-netten en telefoneren via de kabel maar geen TV en/of radio behoeft.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2007 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn telefoonlijn neem ik mee, maar dat gaat dan via home.

omdat ik dan geen telefoon meer van kpn heb moet ik van planet dus 10 euro extra gaan betalen.  dat vind ik gewoon belachelijk maar ja hetb is niet anders , ik ben in april pas van mijn contract af, dus betaal ik 4x 30 euro voor iets wat ik nietgebruik.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2007 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

bossebol, vindt u het erg dat ik het nu niet meer begrijp? Waarom neemt u dan niet alles via @home mee?

@home werkt via TV/Radiokabel en u heeft dan in beginsel helemaal geen telefoonlijn nodig. Ik mag toch aannemen dat u de oude aansluiting heeft opgezegd, tijdig en wel in verband met de verhuizing. het lijkt mij dat u op de een of andere wijze nog wordt gehouden aan een opzegtermijn hetgeen natuurlijk niet ongebruikelijk is. Bij een verhuizing neem je normaliter de "telefoonlijn" mee (m.u.v. emigratie)

ve
door verwijderd - Dec 6, 2007 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook alles van home gepakt , telefoon-tv en internet. maar mijn iternet contract van planet loopt pas in april af en omdat ik dus geen telefoon van kpn meer heb maar van home moet ik extra gaan betalen

ve
door verwijderd - Dec 6, 2007 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is me enigszins onduidelijk. @Home is via de kabel. KPN en Planet via de telefoonlijn. Maar u geeft aan de vaste telefoonlijn via @Home mee te nemen, maar dat kan dus niet.....

Heeft u nu wel of niet een telefoonlijn?

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Dec 6, 2007 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

even resumerend:

U had op de camping vaste telefoon van KPN en ADSL van Planet

U gaat naar een woning waar u van @home neemt: Digitale Telefonie, Digitale TV en Internet via de Kabel.

U heeft uw telefooonabonnement bij KPN nu vast opgezegd terwijl u nog tot april ADSL heeft van Planet.

Planet rekent u voor de resterende maanden waarin u geen vaste telefoonlijn meer heeft van KPN € 9.95 aan kosten voor het openhouden van de verbinding voor uw ADSL.

Dit is allemaal heel logisch: Planet (hoewel dochter van KPN) moet, net als alle andere providers die via het telefoonnet werken, verplicht kosten te betalen aan KPN als houder van het Telefonienetwerk. Deze kosten zitten normaal in het KPN abonnement, maar als u niet meer aan KPN betaald voor het openhouden van deze aansluiting, zult u dus de kosten daarvan indirect aan KPN moeten betalen (via Planet dus).

Een oplossing was geweest om over te stappen op het belbudget abonnement van KPN en deze abonnementsvorm pas op te zeggen ingaande dezelfde datum als het ADSL abonnement van Planet.

Dat u besluit om het KPN abonnement te beeindigien terwijl er nog wel een ADSL aansluiting is, is niet het probleem van KPN noch van Planet en zeker niet van @home.

U bent dus gehouden om tot april de verhoging te betalen op uw ADSL bij Planet, en of u nu wel of niet gebruik maakt van de verbinding, is evenmin het probleem van Planet. Dan had u zich maar vooraf moeten vergewissen van haken en ogen die aan uw overstap kleefden....

ve
door verwijderd - Dec 9, 2007 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed verhaal van Solar. Eén puntje zou ik willen aanstippen: niet bij alle adsl aansluitingen is een afdracht van €9,95 p/m aan KPN nog verplicht. Bijvoorbeeld: Alice en Telfort en misschien nog wel een paar anderen kennen de constructie waarbij zij de lijn van KPN overnemen waardoor je geen kosten meer hebt voor het gebruik van de koperdraad.

Dat is in dit onderwerp niet aan de orde, maar ik wou het toch even noemen in z'n algemeenheid.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2007 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet dat ik tot april aan het abo vast zit daar kom je niet onderuit.

het ging er mij om of planet zomaar dan 10 euro omhoog mag gooien omdat we geen tel via kpn meer hebben.

maar nu kreeg ik van home weer telefoon dat ze mijn telefoon lijn niet over kunnen zetten alleen tv kunnen ze aan sluiten , het is allemaal raar dus heb ik kpn maar weer mee genomen naar mijn nieuwe adres

ve
door verwijderd - Dec 10, 2007 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook het laatste is logisch zij het bureaucratisch en m.i. toch ook niet juist.

Uw nummer kan niet overgezet omdat er nog een adsl aansluiting op dat nummer actief is!?? Het betekent echter ook m.i. dat kpn uw omztten naar kabel verhindert en dat zou wel eens een punt kunnen zijn voor de NMA.