dutch1
door dutch1 Apr 13, 2016 om 20:27
Computers & telefonie

Alternate en garantie

Beste lezers,

Onlangs bij Alternate een Shuttle Barebone aangeschaft.
Na een week bleek dat een usb-aansluiting niet goed functioneerde en uiteindelijk is de Shuttle gestopt met werken, ging niet meer aan en uit.
Men heeft aangeboden het produkt naar de fabrikant te retourneren en dan verder te zien.
Is het niet zo dat de leverancier verantwoordelijk is voor de garantie en in deze een nieuw produkt dient af te leveren?

Graag uw reactie.

Hans Minekus

1411 4 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Apr 13, 2016 om 20:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, de leverancier hoeft niet direct een nieuw product te leveren. Ze mogen het zelfs een paar keer proberen te repareren.

marita5
door marita5 - Apr 13, 2016 om 20:36
11529 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dutch1 ,

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen

klik op de rode regels

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

zoekster1
door zoekster1 - Apr 13, 2016 om 20:41
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is absloluut zo dat Alternate er verantwoordelijk voor is dat u een goed product afgeleverd krijgt In feite heeft u recht op vervanging of herstel van het product. En ook al is het herstel (reparatie) oorspronkelijk bedoeld voor kleine mankementen en vervanging voor grote mankementen aan een product, lijkt het er nu op dat ondernemers meestal voor de herstelroute kiezen. Nou ja, wat doe je eraan. Niets helaas. De periode dat u moet wachten op herstel of vervanging mag (vanuit de wet gezien) echter niet te lang duren en u mag er ook geen ernstige overlast van ondervinden. U kunt nu wel alvast een mail naar Alternate sturen waarin u een (redelijke) termijn geeft waarbinnen u weer een volwaardig product bij u thuis moet hebben. Lukt dat niet binnen die termijn, zo stelt u, dan ontbindt u de overeenkomst. Verzoek om een schriftelijke reactie binnen bijv 10 dagen.

Alternate staat helaas niet bekend om zijn uitstekende service/aftersale.

dutch1
door dutch1 - Apr 16, 2016 om 17:20
90 Antwoorden / 46 Vragen

beste allemaal,

voorlopig dank voor de reacties.

dutch