jipenjanneke
door jipenjanneke Oct 22, 2008 om 14:53
Computers & telefonie

Apenstaartje

Goede middag, wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een Acer 7320 laptop. Op het toestenbord krijg ik backslash als ik streepje type, en streepje als ik backslash typ. Hier is overheen te komen. Maar erger is: ik krijg geen @ getypt. Shift 2 staat op het toetsenbord, maar dan krijg ik aanhalingstekens. Ik heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd. De landinstelling staat gewoon op Nederlands. Heb al 2x  een e-mail naar Acer gestuurd, maar die antwoorden gewoon niet. Weet iemand een oplossing?

m.vr.gr.

Marjan

7412 38 Rapporteer

drevil
door drevil - Oct 22, 2008 om 14:57
223 Antwoorden / 14 Vragen

Links onder in uw taakbalk, staat als het goed is een icoontje van een toetsenbord (windows vista). Deze moet ingesteld staan op "Verenigde Staten"

Dan moet ie het weer doen...

drevil
door drevil - Oct 22, 2008 om 14:58
223 Antwoorden / 14 Vragen

Rechts onder bedoel ik, sorry

johanpc
door johanpc - Oct 22, 2008 om 15:07
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Je moet het toetsenbord in stellen op verenigede staten.

Het nederelandse  tb uit het dos tijdperk  bestaat allang niet meer.

akkefiet
door akkefiet - Oct 22, 2008 om 15:29
1075 Antwoorden / 10 Vragen

de sneltoets Ctrl+Shift zet het ook weer op normaal

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 22, 2008 om 15:37
143 Antwoorden / 78 Vragen

 Dat van de VS wist ik niet. Maar nu werkt alles zoals het moet. U bent allemaal dus heel erg bedankt!

M.vr.gr.

Marjan

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 22, 2008 om 15:38
143 Antwoorden / 78 Vragen

Freya, ook bedankt, goede tip om de rest te verwijderen.

M.vr.gr.

Marjan

poltol
door poltol - Oct 22, 2008 om 19:19
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@freya,

Ook bedankt namens mij. Nu ben ik er ook vanaf. Maar dan moet je wel ook op TOEPASSEN klikken.

Vr.gr. poltol

freya
door freya - Oct 22, 2008 om 20:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@poltol,

Als je op [Ok] klikt is klikken op [Toepassen] echt niet nodig hoor. Als je naar de functie van de drie knoppen [Annuleren], [Toepassen] en [Ok] kijkt, dan zou je die drie knoppen als volgt kunnen omschrijven:

[Annuleren]: Negeer eventuele wijzigingen en sluit het venster.

[Toepassen]: Accepteer de wijzigingen, maar laat het venster open.

[Ok]: Accepteer de wijzigingen en sluit het venster.

Eérst op [Toepassen] klikken is dus overbodig. Je gebruikt de toets [Toepassen] dus als je een bepaalde wijziging wilt doorvoeren, maar daarna nog meer wijzigingen wilt maken. Het is dan handig als het venster niet sluit.

Dit geldt overigens voor elk venster waar je die drie knoppen tegenkomt.

Freya

poltol
door poltol - Oct 22, 2008 om 21:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@freya,

Snap ik, maar voor de zekerheid gebruik ik toch altijd toepassen.

Bedankt voor de uitleg, poltol

freya
door freya - Oct 23, 2008 om 09:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@poltol:

Dat mag natuurlijk, maar nodig is het niet.

En om het toch nog even te verduidelijken, feitelijk gaan er twee 'routines' (stukjes programma) schuil achter deze drie knoppen. De ene routine zou je kunnen beschrijven als [verwerk wijzigingen] en de andere routine zou je kunnen beschrijven als [sluit venster]. Door op één van de drie knoppen te klikken activeer je dus één of meer routines. De actie van de drie knoppen is dus:

[Annuleren] = [sluit venster]
[Toepassen] = [verwerk wijzigingen]
[Ok] = [verwerk wijzigingen] + [sluit venster]

Op [Ok] klikken is dus hetzelfde als eerst op [Toepassen] klikken en daarna op [Annuleren] klikken.

Freya

jk
door jkoops - Oct 24, 2008 om 13:58
51 Antwoorden / 9 Vragen
jk
door jkoops - Oct 24, 2008 om 13:59
51 Antwoorden / 9 Vragen

Klasse antwoord. Je verdient een ster erbij.

wi
door willemvl - Oct 24, 2008 om 14:30
6 Antwoorden / 12 Vragen

Geen antwoord, maar een aanvullende vraag:

Mijn toetsenbord is ook wel eens van slag maar niet tegelijkertijd in alle software. Zo werkt het gebruik van tekens in bijv. Word wel goed, maar niet in Outlook of MSN. Hoe is dit op te lossen?

du
door duflandre - Oct 24, 2008 om 14:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Freya,

Als ik op toetsenbord nederlands klik kan licht de knop verwijderen niet meer op. Zodoende kan ik deze dus ook niet verwijderen. Heb je enig idee hoe dit kan en hoe ik dit alsnog kan oplossen.

Alvast bedankt

ve
door versc864 - Oct 24, 2008 om 14:34
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Freya of andere experts,

Maar hoe kan ik dit in Vista definitief veranderen? Zoals hierboven beschreven lukt dit niet...

Vriendelijke groeten,

Stephan

mo
door montaut - Oct 24, 2008 om 14:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

De landinstelling in het Nederlands is goed, maar daarnaast staat het toetsenbordicoon en daar moet u kiezen voor Verenigde Staten (internationaal).

Succes ermee

freya
door freya - Oct 24, 2008 om 14:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@willemvl:

Is het niet zo dat je 'per ongeluk' op [Ctrl] + [Shift] drukt? Daarmee schakel je dus steeds van toetsenbordindeling om. En als het dan niet goed is in Outlook, kun je het m.b.v.  [Ctrl] + [Shift] wel weer goed krijgen?

Freya

freya
door freya - Oct 24, 2008 om 14:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@duflandre:

Is het Nederlandse toetsenbord soms het enige toetsenbord in de lijst? Er moet er, denk ik, altijd minstens één aanwezig zijn in de lijst. Voeg in dat geval dus eerst het Internationaal (Verenigde Staten) toetsenbord toe en verwijder dan pas het Nederlandse toetsenbord.

Freya

hans515
door hans515 - Oct 24, 2008 om 14:46
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ik had een half jaar geleden hetzelfde met mijn Sony laptop en de dealer heeft er voor € 90,00 een nieuw toetsenbord ingemonteerd en sindsdien werkt alles weer normaal..........

Het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar je weet maar nooit.

ch
door chanicha - Oct 24, 2008 om 14:47
7 Antwoorden / 1 Vragen

Je toetsenbord op Verenigde staten zetten,tenminste dat staat ie bij mij en ctr-alt F5 wil ook lukken.

Succes!

freya
door freya - Oct 24, 2008 om 14:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@versc864:

Hoe het in Vista geregeld is kan ik niet controleren aangezien ik momenteel geen Vista tot mijn beschikking heb, maar het zal toch niet veel anders zijn lijkt me.

Freya

du
door duflandre - Oct 24, 2008 om 14:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Freya

Zowel toetsenbordindeling VS als Nederlands staan er. Als ik op VS klik dan licht de knop verwijderen wel op en bij Nederlands niet.

Toen ik de computer had gekocht heb ik de toetsenbordindeling wel op Nederlands gezet (foutje), misschien dat dit er mee te maken heb. Maar het blijft wel een beetje vreemd.

al
door alea - Oct 24, 2008 om 15:08
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Stephan,

Ik heb zelf een laptop met Vista en rechtsonderaan staat een klein toetsenbord met daarnaast NL of EN

Druk op de rechtermuis knop en ga naar instellingen, kijk bij algemeen en hier moet staan Engels (Verenigde Staten)- Verenigde Staten (Internationaal) Staat dit er niet dan kan je dit door toevoegen opzoeken, deze instelling moet altijd boven Nederlands staan.

Succes, ALEA

je
door jeronimus - Oct 24, 2008 om 15:10
12 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marjan.

Het is waarschijnlijk makkelijk op te lossen. Alle toetsenborden die hier in Nederland worden gebruikt hebben een Amerikaanse instelling. Bij landeinstelling moet je Engels(Amerika) eerst in voeren, dan Nederlands. Het kan zijn dat je het anderom moet instellen. Nederlands ( Ned.) Engels (Amerikaans)Dan moet je het kunnen oplossen. Succes.

Ton Bruil

freya
door freya - Oct 24, 2008 om 15:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is inderdaad wel vreemd. Het zou geen probleem mogen zijn om het Nederlandse toetsenbord te verwijderen. Heb je het al eens geprobeerd om het niet via de knop [Verwijderen] te doen, maar gewoon door op de [Del]-toets te drukken?

Freya

du
door duflandre - Oct 24, 2008 om 15:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Freya,

Helaas dat lukt ook niet. In ieder geval bedankt voor je reachties.

mvg duflandre

ve
door versc864 - Oct 24, 2008 om 15:33
5 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt Alea!

wv
door wvr - Oct 24, 2008 om 21:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan @ altijd via de ascii code inbrengen

Alt+64 (Je houdt de Alt toets ingedrukt en drukt op 64, dan laat je de Alt toets los)

Je vindt alle Ascii karkakters op http://www.ascii.nl/

gr.

Willy

go
door goesegans - Oct 25, 2008 om 01:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens de Ctrl en shift tegelijk in te drukken, vaak is het probleem dan opgelost. Ook het afsluten en opnieuw opstarten kan helpen.

ve
door versc864 - Oct 25, 2008 om 10:17
5 Antwoorden / 2 Vragen

Bij windows Vista is dit 'Alt'  en 'Shift' tegelijk indrukken heb ik ondervonden.... Je ziet dan rechtsonder naast het toetsenbordje het NL in EN veranderen.

om
door omadinky - Oct 25, 2008 om 10:35
5 Antwoorden / 2 Vragen

sorry hoor het is gewoon een onderdeel van windows niet alleen vista.

verder klopt het als een bus daar ikzelf er jaren geleden ook mee te maken kreeg.

gr van omadinky

sa
door sanneklok - Oct 25, 2008 om 11:42
49 Antwoorden / 16 Vragen

Waarschijnlijk ligt je toetsenbord verder ook olaatselijk "door elkaar". je apenstaartje zit nu onder de 1 als het goed is..Bij mij hetstelt het zich ook altijd vanzelf weer.

De? zit nu bij jou onder de- en je () zijn beiden een stapje teruggegaan...

Succes, Sanny

sa
door sanneklok - Oct 25, 2008 om 11:43
49 Antwoorden / 16 Vragen

Als je geen vista hebt hoe maak je het dan weer goed?

Thanxzz

Sanne

si
door singlion - Oct 25, 2008 om 23:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt de ascilijst downloaden. Google naar ASCI. Dan krijg je met de ALT-knop en het nummer het juiste teken. b.v. alt 148 = ö. Veel succes

ve
door verve070 - Oct 26, 2008 om 15:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

 Het @ krijgt u terug als je het pijltje indrukt en dan nummer 2 indrukt dan krijgt u hem terug wat u vroeg .

ye
door yettekaas - Oct 26, 2008 om 23:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik had het probleem ook bij mijn Acer en windows vista.

Bij de paradigit winkel was er eindelijk een zinnig antwoord.

TOETS SHIFT EN CTRL TEGELIJK IN  en het probleem is ws opgelost

al die andere tips over taal instellen werkten niet.

dag

freya
door freya - Oct 28, 2008 om 13:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marjan,

Zoals al aangegeven kun je dit via het icoontje in je taakbalk weer
goed zetten. Je loopt echter wel de kans dat je het (per ongeluk) toch
weer verkeerd zet. Maak je toch geen gebruik van andere talen en/of
toetsenborden, dan kun je het probleem ook definitief oplossen. Er zijn
twee methoden:

1. Je kunt dit definitief oplossen door de toetscombinatie voor het
omschakelen van het toetsenbord gewoon uit te schakelen. Zorg er om te
beginnen voor dat de instelling correct is en dat het toetsenbord goed
werkt. Ga vervolgens naar Configuratiescherm -> Landinstellingen -> tabblad: Talen -> Details -> Toetsinstellingen. In de lijst kun je de betreffende toetscombinatie(s) op (geen) instellen. Je zult nu niet meer 'per ongeluk' omschakelen.

2. Je kunt het ook definitief oplossen door de andere talen en/of
toetsenborden gewoon te verwijderen. Omschakelen kan dan gewoon niet
meer. Ga naar Configuratiescherm -> Landinstellingen -> tabblad: Talen -> Details. In de lijst zie je de nederlandse taal (NL) staan, laat die staan. Als er nog meer talen aanwezig zijn, b.v. EN (engels), selekteer die dan en klik op [verwijderen].

Onder NL staan waarschijnlijk ook meerdere toetsenborden. Laat Verenigde Staten (internationaal) staan en verwijder de andere(n). Klik op [Ok], sluit alle vensters en je bent definitief van dit probleem af.

m.vr.gr. Freya

brenda99
door brenda99 - Oct 30, 2008 om 13:26
10 Antwoorden / 16 Vragen

Heb dit zelf ook een keer gehad. Heb de computer toen opnieuw opgestart. Toen was het probleem verholpen.