ma
door marjan40 Aug 10, 2015 om 17:18
Computers & telefonie

Automa

Wie o wie weet antwoord op mijn vraag?

ik krijg steed icon van automatiesche updates? vervelend steed achter elkaar constant moet ik update doen? vervelend.ik heb windows xp ,thnx

4146 29 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 10, 2015 om 17:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

1. Omschrijf het probleem eens wat exacter.
2. Deze beveilingsupdates uitschakelen kan, maar is zeer onverstandig aangezien XP niet meer ondersteund wordt, met mogelijke risico's (die je echt niet wilt). Indien bijvoorbeeld geen goede antivirus en firewall gebruikt worden.

crewmember
door crewmember - Aug 10, 2015 om 17:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Windows XP gebruiken is onveilig. En geen updates doen is helemaal onveilig.
Doe jezelf (en je bankgegevens) een lol en koop windows 10.

Mocht je toch onverstandig doen en je updates willen uitschakelen dan kan dat via het Configuratiescherm--> Windows update

Oftewel dit http://www.computerhope.com/issues/ch000538.htm

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2015 om 17:38
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardig aangezien XP niet meer wordt ondersteund. Er zouden dus geen updates meer moeten en kunnen komen.
Vraag: wilt u via het configuratiescherm naar systeem en beveiliging gaan en dan zoeken bij update geschiedenis en/of geinstalleerde updates en hier melden wat die update inhoudt?

De opmerking van crewmember is minder juist indien een ander en goed internetveilig programma is geïnstallerd.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjan40,

Ga naar je Configuratiescherm, klik op Beveiligingscentrum (=3e icoontje), klik op Automatische updates(onderaan), Automatische updates uitschakelen en op OK drukken.

Suc6

zw
door zwaardvis - Aug 10, 2015 om 18:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 10 aug 2015, 17:31]
Doe jezelf (en je bankgegevens) een lol en koop windows 10.

Wel ja geef 120 euro uit om er vervolgens achter te komen dat je PC (of je CPU) niet geschikt s voor Windows 10.
Voordat men geld investeert voor een nieuw OS op een oude computer is het wellicht verstandiger om eerst Win10 gratis te downloaden en te installeren zonder licentie en dus zonder activatie. Werkt het tot tevredenheid kun je nog altijd binnen 30 dagen een licentie kopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2015 om 19:17
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 10 aug 2015, 18:24][quote=crewmember schreef op maandag 10 aug 2015, 17:31]
Doe jezelf (en je bankgegevens) een lol en koop windows 10.

Wel ja geef 120 euro uit om er vervolgens achter te komen dat je PC (of je CPU) niet geschikt s voor Windows 10.
Voordat men geld investeert voor een nieuw OS op een oude computer is het wellicht verstandiger om eerst Win10 gratis te downloaden en te installeren zonder licentie en dus zonder activatie. Werkt het tot tevredenheid kun je nog altijd binnen 30 dagen een licentie kopen.

Zeer goede tip! Stel dat het inderdaad een oude PC is die win 10 niet aankan.
Dat is evenwel zeer goed vast te stellen door na te gaan welke vereisten er gesteld worden voor het gebruik van windows 10 en dat te vergelijken met de eigenschappen van uw PC.

Het goedkoopste is echter toch: gewoon XP houden als daar verder geen problemen mee zijn.

zw
door zwaardvis - Aug 10, 2015 om 19:27
1525 Antwoorden / 51 Vragen

PAE, NX en SSE2 support vereist voor de CPU vanaf Win 8. Dat zie je aan de buitenkant niet. Kom je vaak pas achter als je een nieuwere Windows probeert te installeren.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn482072.aspx

reflecs
door reflecs - Aug 10, 2015 om 20:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Van welk programma is dat icoontje?
Is het zwarte scherm inmiddels opgelost?

ma
door marjan40 - Aug 10, 2015 om 20:23
14 Antwoorden / 7 Vragen

reflec jan de zwarte scherm is al opgelost, ik heb google chrome verwijderd en opnieuw dl gedaan. maar die icon is continue komt en vraagt naar updates dat doe ik wel maar na afloop vraag die nog een keer, dus hele dag door vraagt naar update s

Cookies
door Cookies - Aug 10, 2015 om 20:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marjan40 schreef op maandag 10 aug 2015, 20:23]reflec jan de zwarte scherm is al opgelost, ik heb google chrome verwijderd en opnieuw dl gedaan. maar die icon is continue komt en vraagt naar updates dat doe ik wel maar na afloop vraag die nog een keer, dus hele dag door vraagt naar update s

Dan zullen de updates wel mislukt zijn. Al eens gecheckt bij configuratiescherm - windows update.

reflecs
door reflecs - Aug 10, 2015 om 21:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Fijn dat Chrome het weer doet.
Is de melding wat betreft updates sinds vandaag? Heeft u de computer al eens opnieuw opgestart?
Als dat niet helpt zou u dan de tekst van de melding willen posten?
Persoonlijk is het mij nog niet duidelijk of het nu wel of niet van Windows is.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 21:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marjan40,

Nog maar eens dan:
Start de computer.
Klik op de Startknop (links onderaan)
Klik op Configuratiescherm (in de 2e kolom bijna middenin)
Klik op Beveiliging (3e icoontje = een schildje)
Klik op 'Automatische updates' onderaan in het scherm.
Klik op Automatische updates uitschakelen (boven het rode schildje)
Klik op Toepassen
Klik op OK
Klik op rode kruisje rechtsbovenaan om af te sluiten.
En doe dit nog een keer.

Suc6

ma
door marjan40 - Aug 11, 2015 om 08:48
14 Antwoorden / 7 Vragen

edrick3; heel erg bedank voor dit duidelijke antwoord

ma
door marjan40 - Aug 11, 2015 om 08:59
14 Antwoorden / 7 Vragen

reflecs;

Sinds maandag middag dat zwarte scherm is opgelost, heeft die gene heeft me geholpen, via internet explorer, naar extra en dan naar windows update , dan gaat een pagina opene met microsoft update , daar is 2 opteie snel of aangepast update snel heeft hij gekozen , update is gelopen 1tot 4 gaaf die aan sinds dien komt stees rechts onder aan icon van update 4 pdate zijn gevonden als ik ze installerrt , na afloop vraag die nog een kee duushele tijd door na afloop vraagt die, dit wil ik weten is normaal of niet, ik wil ook niet update uitschaklen ik heb gehoord kan gevaarlijk voor pc zijn .

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2015 om 11:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=marjan40 schreef op dinsdag 11 aug 2015, 08:48]edrick3; heel erg bedank voor dit duidelijke antwoord

Maar je doet er blijkbaar niets mee.? ;-)

....ik wil ook niet update uitschakelen ik heb gehoord kan gevaarlijk voor pc zijn .....
Nou, voor XP komt er niet zoveel meer, hoor.....Daarvoor is de ondersteuning geëindigd!

Als je automatische updates uitzet, kun je af en toe handmatig kijken of er updates zijn.

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2015 om 11:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 11 aug 2015, 11:43][quote=marjan40 schreef op dinsdag 11 aug 2015, 08:48]edrick3; heel erg bedank voor dit duidelijke antwoord

Maar je doet er blijkbaar niets mee.? ;-)

....ik wil ook niet update uitschakelen ik heb gehoord kan gevaarlijk voor pc zijn .....
Nou, voor XP komt er niet zoveel meer, hoor.....Daarvoor is de ondersteuning geëindigd!

Als je automatische updates uitzet, kun je af en toe handmatig kijken of er updates zijn.

Sterker nog: sinds april 2014 komt er geen enkele (beveiligings)update meer. Dus die updates kun je net zo goed uitgeschakeld laten staan.

reflecs
door reflecs - Aug 11, 2015 om 12:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u geen Internet Explorer 8 heeft, zou u dat hier kunnen downloaden. Misschien dat het dan wel lukt.
Eerlijk gezegd vraag ik me af of die paar updates nu zoveel verschil maken, omdat inderdaad er al een tijd geen nieuwe updates beschikbaar zijn voor XP.
Zie http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/end-support-help
Gebruikt u ook Microsoft Security Essentials of een ander anti-virusprogramma?

ma
door marjan40 - Aug 11, 2015 om 14:39
14 Antwoorden / 7 Vragen

Reflecs

ik heb wel microsoft security, wat ik ga voortaan doen, is niet meer update instaleren zet ik hem gewoon uit .

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2015 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marjan40 schreef op dinsdag 11 aug 2015, 14:39]Reflecs

ik heb wel microsoft security, wat ik ga voortaan doen, is niet meer update instaleren zet ik hem gewoon uit .

MSE en XP, ik mag hopen dat je op deze pc geen bankzaken doet, geen webshop aankopen en geen DigiD enz. enz.

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2015 om 14:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marjan40,

.....ik heb wel microsoft security,.....
Zou ik uitzetten en bv. Avast Free installeren!
Even naar beneden scrollen en onder de 1e kolom klikken.

MSE uitzetten:
Je opent het scherm van Security Essentials en klikt dan op het tabblad Instellingen.
In het linkerdeel kun je dan klikken op Realtime bescherming. Daarna in het rechterdeel alle vinkjes uitvinken.

Met vr.gr.

reflecs
door reflecs - Aug 11, 2015 om 15:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo marjan40,
edrick3 heeft hierboven al de link naar een goed gratis anti-virusprogramma gegeven.

Is deze computer de enige computer die u gebruikt?
Zo ja, dan kunt op deze pagina checken of hij ook Windows 7 aankan.
Ik heb zelf vorig jaar via via goedkoop een tweedehands pc met W7 gekocht i.v.m. de onveiligheid van XP.
Misschien ook een idee voor u?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 11, 2015 om 16:41
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 11 aug 2015, 14:42][quote=marjan40 schreef op dinsdag 11 aug 2015, 14:39]Reflecs

ik heb wel microsoft security, wat ik ga voortaan doen, is niet meer update instaleren zet ik hem gewoon uit .

MSE en XP, ik mag hopen dat je op deze pc geen bankzaken doet, geen webshop aankopen en geen DigiD enz. enz.

M.i. onjuist als je als PC bezitter deze op een andere wijze goed beveiligd hebt en houd voor spam en andere malware.

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2015 om 18:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 11 aug 2015, 16:41]

M.i. onjuist als je als PC bezitter deze op een andere wijze goed beveiligd hebt en houd voor spam en andere malware.

Spam is niet belangrijk qua veiligheid. Een p.c. met alleen MSE is nauwelijks beveiligd. Bovendien heeft topicstarter zo te lezen weinig kennis van veilig internetten. Juist voor mensen met weinig ICT kennis, is een oud besturingssysteem tezamen met alleen MSE een groot risico.

ma
door marjan40 - Aug 11, 2015 om 20:09
14 Antwoorden / 7 Vragen

edrick3;
een vraag avast free antivirus, welke van 3 beste om te dl doen?

1) Essentieel 2) Internet Security 3) Premier ?

volgens mij 3 is de ebste toch?
Alvast bedank

zw
door zwaardvis - Aug 11, 2015 om 21:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Marjan. Kijk nog eens goed. Er is er maar 1 die Free (gratis) is en dat is natuurlijk niet de uitgebreidste.

po
door poecilia - Aug 12, 2015 om 12:07
26 Antwoorden / 0 Vragen

Als je wil weten of je computer W10 aan kan, gewoon update assistent downloaden, die is welliwaar voor W8.1, maar als die op je computer kan, dan kan W10 ook
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-assistant

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2015 om 10:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=marjan40 schreef op dinsdag 11 aug 2015, 20:09]edrick3;
een vraag avast free antivirus, welke van 3 beste om te dl doen?

1) Essentieel 2) Internet Security 3) Premier ?

volgens mij 3 is de ebste toch?
Alvast bedank

Zoals aangegeven: even naar beneden scrollen en onder de 1e kolom klikken. Dat is de GRATIS versie.
Zoals je aan de kruisjes in de kolommen kunt zien zijn de andere 2 versies uitgebreider, maar daar betaal je dan ook voor!!!
De gratis versie is voldoende voor je.

ph
door philip36 - Aug 13, 2015 om 11:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt wel of windows xp opnieuw geïnstalleerd is of dat de computer terug gezet is naar fabrieksstand.
Wat het ook is, ik zou voor de veiligheid die updates maar gewoon laten installeren.
Als alles bijgewerkt is houdt het vanzelf op.

Heb zelf eens windows 7 terug gezet nasr fabrieksinstelling en kreeg 204 windows updates, ze bleven maar komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 13, 2015 om 18:28
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=philip36 schreef op donderdag 13 aug 2015, 11:53]Het lijkt wel of windows xp opnieuw geïnstalleerd is of dat de computer terug gezet is naar fabrieksstand.
Wat het ook is, ik zou voor de veiligheid die updates maar gewoon laten installeren.
Als alles bijgewerkt is houdt het vanzelf op.

Heb zelf eens windows 7 terug gezet nasr fabrieksinstelling en kreeg 204 windows updates, ze bleven maar komen.

Logisch: bij herinstallatie van win 7 en eventueel dan ook andere ms producten zoals office komen ALLE updates weer opnieuw binnen. Een groot deel ervan wordt daarna ook nog weer teniet gedaan door service pack 1 of andere.