pe
door peggyjane Dec 20, 2015 om 13:34
Computers & telefonie

Beeindiging abonnement

9 augustus is mijntelefoonabonnement beeindigd bij Vodafone.
Nu werd er afgelopen week nog een bedrag afgeschreven over de maand augustus.
Mag dat zomaar?
Als het contract beeindigd is dan is de machtiging toch ook ingetrokken?

Nancy

3968 14 Rapporteer

marita567
door marita567 - Dec 20, 2015 om 13:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

lees dit eens door klik hier en scroll naar beneden waar staat handig om te weten .

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2015 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is wel erg laat voor een eindafrekening. Je kan natuurlijk nog kosten hebben gemaakt t/m 9 augustus, logisch dat die dan pas later in rekening gebracht kunnen worden. Maar pas in december? Welke kosten zijn er dan nog geïncasseerd? Kan je nog inloggen op je Vodafone account om dat na te kijken?

pi
door pieterwolters Dec 20, 2015 om 17:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich kan dat wel. Ik was in augustus op vakantie in Japan, en pas afgelopen week stonden enkele kosten op de maandafrekening van het abonnement van mijn werk. Het kan dus best zijn dat het om roamingkosten gaat. Binnen de EU gaat dat allemaal behoorlijk snel maar daarbuiten willen er nog wel eens flinke vertragingen in zitten.

Cookies
door Cookies Dec 20, 2015 om 17:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, dat zou dan ook kunnen spelen bij TS. Mss handig voor TS om jouw reactie zichtbaarder te plaatsen? Want reacties op reacties worden door 'buitenstaanders' al helemaal niet gelezen.

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2015 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beëindiging van een abonnement betekent niet dat ook de machtiging is ingetrokken.

Is het wel het maandbedrag over augustus? En niet een afrekening van nog gemaakte kosten?

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2015 om 15:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je internetbankiert kun je zelf incasso opdrachten blokkeren voor bepaalde bedrijven. (Ik heb ING, ga er van uit dat deze optie er ook is bij andere banken.)

aurora1
door aurora1 - Dec 20, 2015 om 15:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was u dat bedrag nog verschuldigd aan Vodafone?

pe
door peggyjane - Dec 20, 2015 om 17:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als er nog een bedrag open zou staan moeten zij me daar toch op zijn minst een specificatie en rekening toe sturen.

Nu weet ik niet hoe ze aan dat bedrag komen.

Overigens bedankt voor de reacties.

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2015 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt me verstandig om even te bellen voor uitleg over de factuur. Ik begrijp dat je niet meer in je account kunt inloggen?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Dec 21, 2015 om 08:23
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peggyjane,

Vreemd dat er nu nog een bedrag van augustus wordt afgeschreven! Was de rekening van augustus niet eerder geïncasseerd? Als ik het goed begrijp heeft u geen toegang meer tot My Vodafone en kunt u de betreffende rekening niet meer inzien. Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht"?

Gegevens:

- naam

- mobiele nummer

- klantnummer

- adres, postcode en woonplaats

- geboortedatum

- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Jackie
Vodafone 24/7 Web Crew

door 250341 - Dec 21, 2015 om 12:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is mijbij ZIGGO ook gebeurd, nadat ik eenklacht in diende, hoorde ik niets behalve van het incasso-buro.Dit kostte mij evn 40 euroextra. Ie kan dit helaas niet meer achterhalen.

tolsma1945
door tolsma1945 - Dec 21, 2015 om 13:47
229 Antwoorden / 6 Vragen

Eindafrekening?

mo
door mof - Dec 21, 2015 om 14:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, u kunt storneren. Als bij beeindiging van het contract ook de machtiging wordt ingetrokken.Als de rekening echter terecht is dan moet u die wel betalen. Het lijkt me dan om het even.
zelf schrijf ik altijd een aangetekende brief wasrin ik zeg dat ik mijn machtigingen gelijktijdig met de einddatum van het contract intrek.

u kunt op elk moment een machtiging intrekken.

ma
door marjolein100 - Dec 21, 2015 om 21:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij is dit ook gebeurt. Ik heb mijn abonnement in mei beeïndigd en in november werd er 2x een bedrag van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het geld terug gehaald. Daarna heb ik niets meer gehoord.

wa
door walsum107 - Dec 21, 2015 om 23:06
54 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien uw contract nog eens goed lezen.
Natuurlijk dient de afgegeven machtiging opgeheven te zijn.
Storneren is een optie.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Dec 29, 2015 om 08:47
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste peggyjane,

We ontvingen tot op heden geen reactie van je, we willen je graag verder helpen. Indien we iets voor je kunnen betekenen, stuur ons dan een e-mail met de genoemde gegevens.

Met vriendelijke groet,
Stephan
Vodafone 24/7 Web Crew