Vi
door Videostudio47 Sep 13, 2017 om 11:54
Computers & telefonie

Bellen vanuit je bundel naar buitenlands EU nummer.

Hallo,

Ben eigenlijk benieuwd naar andere ervaringen met (alle providers) bellen vanuit NL naar een ander (buitenlands nummer) binnen de EU.
Twee van onze kinderen wonen buiten NL maar binnen de EU.
Merkte dat SMS kosten naar één van deze buitenlandsenummers buiten de bundel (€0,31 p.b.) vallen.
Contact opgenomen met de klantenservice van mijn provider (Vodafone) en om uitleg gevraagd.
Bellen en SMSen vanuit NL naar een nummer buiten NL (dus ook binnen de EU) zijn niet uit de bundel maar worden extra berekend.
Bellen en SMSen buiten NL naar een ander nummer binnen de EU is wel vanuit de bundel.
Aldus verklaring klantenservice Vodafone.

Heeft iemand ervaringen bij andere providers of werkt het overal zo ?
Graag uw reactie, groet Arno.

1627 9 Rapporteer

Topantwoord

sy
door sylvia_71 - Sep 13, 2017 om 12:00
288 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is correct. Staat ook gewoon vermeld op de website van Vodafone. En alle providers hanteren de nieuwe regels. Ik ben zelf Telfort-klant. En zij doen precies hetzelfde. Niets aan de hand dus.

Lees de nieuwe regels toch maar eerst even door.

Vi
door Videostudio47 Sep 13, 2017 om 14:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 13, 2017 om 12:09
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Videostudio47 ,

Is bellen en sms’en van Nederland naar het buitenland ook gratis?

Nee, voor het bellen en sms’en vanuit Nederland naar het buitenland betaalt u wel extra kosten. U kunt bij uw telecomaanbieder vragen wat de kosten hiervoor zijn. De kosten kunnen verschillen per aanbieder.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/mobiele-telefonie/roaming-mobiel-bellen-sms-internetten-buitenland

https://www.consuwijzer.nl/nieuws/bellen-en-data-roamen-vanuit-andere-eu-landen-voortaan-niet-meer-duurder-dan-thuis

Vi
door Videostudio47 Sep 13, 2017 om 14:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank.

marita5
door marita5 Sep 13, 2017 om 14:51
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

jo
door jorisw - Sep 13, 2017 om 12:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tijd voor meer EU zodat we af zijn van de kunstmatige grenzen. Providers kunnen dan gewoon 1 netwerk bouwen i.p.v. dat ze in ieder land een apart netwerk moeten hebben. Helaas heeft ieder land nog z'n eigen regeltjes waardoor het niet mogelijk is om 1 netwerk voor heel Europa te bouwen. Zelfs een provider die in meerdere landen zit zoals Vodafone, moet per land een netwerk hebben om aan de lokale regelgeving te kunnen voldoen. Het meest bizarre is nog dat bijvoorbeeld providers in Luxemburg voicemailberichten in Luxemburg moeten opslaan, maar dat gmail (en anderen) wel gewoon gebruikt mag worden.

Vi
door Videostudio47 Sep 13, 2017 om 14:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie

aurora1
door aurora1 Sep 14, 2017 om 17:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Alstublieft niet.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2017 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens tijd voor minder EU. Dan maar verschillende regels.

Cookies
door Cookies - Sep 13, 2017 om 12:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat werkt bij alle providers hetzelfde.

Waarom gebruik je WhatsApp (wel via wifi) niet om te bellen en/of te appen? Via wifi is gratis.

wi
door willems123 Sep 13, 2017 om 13:02
117 Antwoorden / 16 Vragen

Tja, ik begrijp ook niet.... Tegenwoordig voor een paar tientjes heeft je een smartphone (en veel mensen geeft graag gratis de oud smartphone weg) en bijna idereen heeft (wifi) internet!

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2017 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zijn ook geen nieuwe regels, maar was altijd al zo en blijft zo.

aurora1
door aurora1 - Sep 13, 2017 om 14:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is simpelweg via de websites van providers te vinden.
Waarom  wordt er niet de gratis via wifi Whatsapp of een andere vergelijkbare dienst gebruikt?

ne
door neodutchio - Sep 13, 2017 om 15:07
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Uw bundel die u in Nederland heeft is geldig in heel Europa. In Nederland kunt u een x aantal minuten bellen naar Nederlandse nummers en krijgt u mb's. Nergens in deze bundel zit een pakket dat u ook naar buitenlandse nummers kunt bellen binnen deze bundel. Als u in het buitenland bent kunt u dus wel gratis naar Nederland bellen (volgens afspraak, bellen naar Nederlandse nummers).

De nieuwe regelgeving is niet dat u nu ineens iedereen in Europa zou kunnen bellen uit uw bundel. Dit ging en gaat nog altijd met kosten.

costnix
door costnix - Sep 13, 2017 om 20:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De regeling is een Brussels compromis.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 14, 2017 om 16:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Met één van deze providers bel je hoogstwaarschijnlijk gratis (0,0 cent p/m), sms'en kan ook. Simpel te gebruiken vanaf mobiel, tablet PC etc.
Groot nadeel, kost 20 minuten van je tijd ;-).