Bestelling geannuleerd zonder dat ik dat wou
Hallo!
Mijn bestelling via Mediamarkt is geannuleerd. (online besteld) De bestelling heb ik netjes betaald, maar uiteindelijk kreeg ik een mail dat deze niet meer op voorraad was. Wat ik erg raar vond, want tijdens het moment van bestellen was hij dat nog wel.
Wat zijn mijn rechten als consument? (Ik heb al wel betaald, en het bedrag schijnt terug gestord te worden. Maar ik wil natuurlijk gewoon mijn aankoop graag hebben. Puur omdat dit een goede deal was, waar niet bij stond 'zolang de voorraad strekt')
Groeten,
Joof
Topantwoord
Bedankt Diumenge. Dat betekend dus dat ik eigenlijk gewoon mijn bestelde artikel (een laptop) zou moeten krijgen. En... Mocht dit nu echt niet meer op voorraad zijn, waardoor ik hem dus niet meer kan bestellen, zou ik dan recht hebben op een soortgelijke variant die iets duurder was? xD
Hiermee bedoel ik eigenlijk een soortgelijk vervangend artikel
Altijd bespreekbaar, mits u bijbetaalt
Misschien was het een op=op actie en wordt uw geld teruggestort.
Het kan natuurlijk voorkomen dat het product nog even op voorraad was maar dat u net te laat was.
Er stond niet bij dat dit een op=op actie was.
Daarbij, als ik vanmiddag naar de website keek stond er nog gewoon dat hij op voorraad was. Dit was ongeveer 2 uur nadat de bestelling was geannuleerd. Wat ik wel erg frapant vond.
Inderdaad vreemd, dacht dat het meteen weggehaald zou zijn nadat u op de hoogte gesteld was.
Als een consument een website bezoekt dan komt er de welbekende cookie melding.
Tevens wordt er een cache-bestand op de gegevensdrager van de consument opgeslagen.
Hierdoor kan een product op (bijvoorbeeld) 1 januari zijn uitverkocht en ook zo staan in het systeem van de ondernemer maar, door de cookies en caching, bij de consument pas op 2 januari zichtbaar zijn.
Dank voor de uitleg, heb daar nooit bij stilgestaan en vanaf nu wel.
Bestel hem dan opnieuw.
Op dit moment is het dus inderdaad niet meer mogelijk. Wat dus zo frapant is. Ik heb hem vanochtend om 6u besteld. Vanmiddag om 15.00u is hij geannuleerd, maar hij is nog tot zeker 17.00u beschikbaar geweest volgens de website...
De voorraad in het systeem kan ook onjuist zijn. Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar doorgaans is het een menselijke fout.
Zie juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/prijsfout-webshop, daar staat een artikel over niet leveren in het geval van een prijsfout. Dat lijkt hier weliswaar niet aan de orde te zijn, maar de juridische grond dat ze moeten leveren is dat wel. Er staat een voorbeeldbrief, die kan je aanpassen naar jouw situatie en aan mediamarkt sturen. Verzamel ook zoveel mogelijk bewijs in de vorm van screenprints.
Ik zou de tekst dan globaal zo aanpassen:
Oh super bedankt!! Als het niet werkt met het contact met de klantenservice zal ik deze brief gebruiken! Dank u wel!!
Graag gedaan en succes ermee!
Voordat u eventuele stappen onderneemt zou ik zeker eerst kijken of en welke cookies en caching u heeft geaccepteerd bij het gebruik van de website.
Deze kunnen namelijk gemakkelijk zorgen voor een vertraging in de zichtbaarheid van eventuele uitverkochte producten.
In dat geval zou dat (kunnen) liggen aan de geaccepteerde en opgeslagen cookies en caching op de gegevensdrager waarmee u de website bezocht / bezoekt.
Neem ook artikel 13 lid 3 van de thuiswinkel.org algemene voorwaarden in beschouwing.
U zegt een goede deal te hebben gesloten, maar hoe goed was die?
Was het van 1199 voor 999. Of van 999 voor 399. Daar kan het ook mee te maken hebben. Ze leveren dan niet omdat de prijs niet klopt. En dan hoeven ze net per definitie uit te leveren.
Is de laptop wel verkrijgbaar voor de normale prijs?
Iets dat er op het moment van bestellen niet meer is resp.niet meer leverbaar kan men simpelweg niet leveren. U zult niet de enige zijn die heeft besteld en mogelijk waren dat er meer dan men heeft verwacht. Daarbij is door de Covid-19 problematiek ook nog aan de orde dat bestellingen / producten die uit het verre buitenland zoals China moeten komen niet of lastig leverbaar zijn.
Als precies hetzelfde product en model nummer nu wel leverbaar is voor hogere prijs daar een Print Screen van maken.
Dan Uw annulering + deze P.C. sturen als bewijs van voldoende voorraad naar klanten service.
Die moeten dan voor de toen geldende prijs alsnog leveren als voldoende voorraad.
Dus via klanten service en de Whatsapp service werkte perfect... telefoon duurde uren en na enkele uren doen
ze die W. A . berichten en dan boeken ze het alsnog... reeds terug betaalde geld kun je natuurlijk na factuur nogmaals betalen of
vraag als het plaatselijke winkel in voorraad is of je daar een afhaal bewijs voor kreeg tegen de Online prijs....
Dan is daar Pinnen mogelijk.... en vandaag nog in huis!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer