il
door iloveyoujoof Feb 14, 2021 om 19:33
Computers & telefonie

Bestelling geannuleerd zonder dat ik dat wou

Hallo!

Mijn bestelling via Mediamarkt is geannuleerd. (online besteld) De bestelling heb ik netjes betaald, maar uiteindelijk kreeg ik een mail dat deze niet meer op voorraad was. Wat ik erg raar vond, want tijdens het moment van bestellen was hij dat nog wel.
Wat zijn mijn rechten als consument? (Ik heb al wel betaald, en het bedrag schijnt terug gestord te worden. Maar ik wil natuurlijk gewoon mijn aankoop graag hebben. Puur omdat dit een goede deal was, waar niet bij stond 'zolang de voorraad strekt')

Groeten,
Joof

6312 12 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2021 om 19:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In principe heb je recht op hetgeen je bestelde, want er is een overeenkomst inclusief betaling. Alleen de kwestie blijft altijd of je je recht ook kan halen...

il
door iloveyoujoof - Feb 14, 2021 om 19:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Diumenge. Dat betekend dus dat ik eigenlijk gewoon mijn bestelde artikel (een laptop) zou moeten krijgen. En... Mocht dit nu echt niet meer op voorraad zijn, waardoor ik hem dus niet meer kan bestellen, zou ik dan recht hebben op een soortgelijke variant die iets duurder was? xD
Hiermee bedoel ik eigenlijk een soortgelijk vervangend artikel

sira
door sira Feb 15, 2021 om 15:38
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Altijd bespreekbaar, mits u bijbetaalt

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2021 om 19:40
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien was het een op=op actie en wordt uw geld teruggestort.
Het kan natuurlijk voorkomen dat het product nog even op voorraad was maar dat u net te laat was.

il
door iloveyoujoof Feb 14, 2021 om 19:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er stond niet bij dat dit een op=op actie was.
Daarbij, als ik vanmiddag naar de website keek stond er nog gewoon dat hij op voorraad was. Dit was ongeveer 2 uur nadat de bestelling was geannuleerd. Wat ik wel erg frapant vond.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 14, 2021 om 19:56
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad vreemd, dacht dat het meteen weggehaald zou zijn nadat u op de hoogte gesteld was.

Scala NL
door Scala NL Feb 14, 2021 om 23:05
23 Antwoorden / Vragen

Als een consument een website bezoekt dan komt er de welbekende cookie melding.

Tevens wordt er een cache-bestand op de gegevensdrager van de consument opgeslagen.

Hierdoor kan een product op (bijvoorbeeld) 1 januari zijn uitverkocht en ook zo staan in het systeem van de ondernemer maar, door de cookies en caching, bij de consument pas op 2 januari zichtbaar zijn.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 15, 2021 om 08:27
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor de uitleg, heb daar nooit bij stilgestaan en vanaf nu wel.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2021 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bestel hem dan opnieuw.

il
door iloveyoujoof Feb 14, 2021 om 19:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Op dit moment is het dus inderdaad niet meer mogelijk. Wat dus zo frapant is. Ik heb hem vanochtend om 6u besteld. Vanmiddag om 15.00u is hij geannuleerd, maar hij is nog tot zeker 17.00u beschikbaar geweest volgens de website...

sira
door sira Feb 15, 2021 om 15:43
2380 Antwoorden / 24 Vragen

De voorraad in het systeem kan ook onjuist zijn. Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar doorgaans is het een menselijke fout.

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2021 om 19:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zie juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/prijsfout-webshop, daar staat een artikel over niet leveren in het geval van een prijsfout. Dat lijkt hier weliswaar niet aan de orde te zijn, maar de juridische grond dat ze moeten leveren is dat wel. Er staat een voorbeeldbrief, die kan je aanpassen naar jouw situatie en aan mediamarkt sturen. Verzamel ook zoveel mogelijk bewijs in de vorm van screenprints.

Ik zou de tekst dan globaal zo aanpassen:

Op <datum> kocht ik bij u een <naam product> voor € <noem het bedrag>. U wilt <naam product> niet leveren omdat <naam product> niet meer op voorraad zou zijn. Ik vind dit geen geldige reden, want op het moment van het bestellen was het product nog wel op voorraad en zelfs na de annulering is <naam product> op uw website nog te bestellen.

 In de wet staat dat een overeenkomst tot stand komt door aanbod en aanvaarding (artikel 6:217 van het Burgerlijk Wetboek). U heeft een <naam product> aangeboden voor € <noem het bedrag> en ik heb uw aanbod op <datum> aanvaard. Wij hebben een geldige overeenkomst en u moet <naam product> dus aan mij leveren tegen de prijs van € <noem het bedrag>.

Ik heb geen reden om te twijfelen over de beschikbaarheid van <naam product>, omdat tijdens de bestelling en zelfs na de annulering van uw kant het prodduct nog als bestelbaar werd aangeboden.

Daarom verzoek ik u vriendelijk om <product> te leveren binnen een termijn van <voeg een termijn toe> tegen de prijs van € <noem het bedrag>.

Als u het product niet levert binnen de termijn, dien ik een klacht in bij Consuwijzer. Ook zal ik een klacht indienen bij het Klachtenkompas. Als het nodig is zal ik een advocaat inschakelen en de zaak voorleggen bij de geschillencommissie of bij de rechter. De kosten hiervan komen dan voor uw rekening. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen.

il
door iloveyoujoof Feb 14, 2021 om 19:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Oh super bedankt!! Als het niet werkt met het contact met de klantenservice zal ik deze brief gebruiken! Dank u wel!!

diumenge
door diumenge Feb 14, 2021 om 19:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan en succes ermee!

Scala NL
door Scala NL - Feb 14, 2021 om 23:09
23 Antwoorden / Vragen

Voordat u eventuele stappen onderneemt zou ik zeker eerst kijken of en welke cookies en caching u heeft geaccepteerd bij het gebruik van de website.

Deze kunnen namelijk gemakkelijk zorgen voor een vertraging in de zichtbaarheid van eventuele uitverkochte producten.

In dat geval zou dat (kunnen) liggen aan de geaccepteerde en opgeslagen cookies en caching op de gegevensdrager waarmee u de website bezocht / bezoekt.

Neem ook artikel 13 lid 3 van de thuiswinkel.org algemene voorwaarden in beschouwing.

justmeagain
door justmeagain - Feb 15, 2021 om 00:33
623 Antwoorden / 8 Vragen

U zegt een goede deal te hebben gesloten, maar hoe goed was die?
Was het van 1199 voor 999. Of van 999 voor 399. Daar kan het ook mee te maken hebben. Ze leveren dan niet omdat de prijs niet klopt. En dan hoeven ze net per definitie uit te leveren.
Is de laptop wel verkrijgbaar voor de normale prijs?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 15, 2021 om 11:22
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Iets dat er op het moment van bestellen niet meer is resp.niet meer leverbaar kan men simpelweg niet leveren. U zult niet de enige zijn die heeft besteld en mogelijk waren dat er meer dan men heeft verwacht. Daarbij is door de Covid-19 problematiek ook nog aan de orde dat bestellingen / producten die uit het verre buitenland zoals China moeten komen niet of lastig leverbaar zijn.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 15, 2021 om 12:07
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als precies hetzelfde product en model nummer nu wel leverbaar is voor hogere prijs daar  een Print Screen van maken.

Dan Uw  annulering  + deze  P.C. sturen  als bewijs van voldoende voorraad naar klanten service.
Die moeten dan voor de toen geldende prijs alsnog leveren als voldoende voorraad.

Dus  via klanten service en de Whatsapp service werkte perfect...  telefoon  duurde uren en  na enkele uren  doen
ze die W. A . berichten en  dan  boeken ze het alsnog... reeds terug betaalde  geld  kun je natuurlijk na factuur  nogmaals betalen of
vraag als het plaatselijke winkel in voorraad is of je daar  een afhaal bewijs  voor kreeg tegen de Online prijs....
Dan  is daar Pinnen mogelijk.... en vandaag nog in huis!

mo
door mof - Feb 15, 2021 om 12:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag Mediamarkt. Uw geld terug betalen, u kunt niets eisen.

diumenge
door diumenge Feb 15, 2021 om 18:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat mogen ze helemaal niet.

re
door red1 - Feb 15, 2021 om 14:07
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ach ja die MM dat flikken ze altijd . Daarom betaal ik altijd bij aflevering , besteling niet in orde ...........Doei neem maar weer mee terug !!!!

diumenge
door diumenge Feb 15, 2021 om 18:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er wordt niets afgeleverd.

1paul
door 1paul - Feb 16, 2021 om 10:00
3188 Antwoorden / 0 Vragen

dan zul je nakoming moeten eisen van de overeenkomst, op moment van aanvaarding van je centen is er een kontrakt ontstaan tussen jouw en MM, of ze nu iets op voorraad hebben of niet, dan kopen zij het maar opnieuw in desnoods via een conculega maar je hebt simpel recht op nakoming....

wijs ze hierop en eis nakoming....