schilderij
door schilderij Oct 10, 2015 om 17:30
Computers & telefonie

Beveiligingswaarschuwing

Een paar maand geleden is mijn computer opnieuw geïnstalleerd en krijg sindsdien bij het openen van nieuwe JPG foto's steeds de melding ""bestand openen - beveiligingswaarschuwing:"" uitgever : onbekend! Met de vraag of ik bestand wil openen. Klik ik dan op openen geen probleem en ik kan dan rustig verder scrollen naar andere foto's.
Oudere foto's kan ik normaal openen.
Het moet ergens in instellingen zitten volgens mij en van alles geprobeerd, maar niets helpt.
Wie kan mij helpen ????

7397 36 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 10, 2015 om 17:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen
edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2015 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo schilderij,

Kijk eens of het volgende helpt:

Ga naar Configuratiescherm
Klik op Systeem en Beveiliging
Hier kun je je UAC (+User Account Control) aanpassen.
Zet de balk wat lager (of eventueel helemaal naar beneden).
Toepassen
Sluiten

Suc6

gk
door gkblijleven - Oct 11, 2015 om 18:37
9 Antwoorden / 0 Vragen

UAC uitzetten is erg gevaarlijk. Doe dat dus nooit. Alle bescherming van je accoun is dan weg

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2015 om 11:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gkblijleven schreef op zondag 11 okt 2015, 18:37]UAC uitzetten is erg gevaarlijk. Doe dat dus nooit. Alle bescherming van je accoun is dan weg

Nou, dat valt nogal mee, hoor.
Steeds die 'waarschuwingen' bij veel handelingen is m.i. alleen maar lastig.

En voor de duidelijkheid: je computer bescherm je met een antivirusprogramma.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2015 om 11:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

En .....?

schilderij
door schilderij - Oct 14, 2015 om 11:17
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 17:49]Hallo schilderij,

Kijk eens of het volgende helpt:

Ga naar Configuratiescherm
Klik op Systeem en Beveiliging
Hier kun je je UAC (+User Account Control) aanpassen.
Zet de balk wat lager (of eventueel helemaal naar beneden).
Toepassen
Sluiten

Suc6

schilderij
door schilderij - Oct 14, 2015 om 11:30
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 17:49]Hallo schilderij,

Kijk eens of het volgende helpt:

Ga naar Configuratiescherm
Klik op Systeem en Beveiliging
Hier kun je je UAC (+User Account Control) aanpassen.
Zet de balk wat lager (of eventueel helemaal naar beneden).
Toepassen
Sluiten

Suc6

Sorry voor mijn late reactie, maar bovenstaand helpt niet, had dat al geprobeerd.
Nogmaals mijn probleem bij het openen van JPG foto's.
Ik krijg bij het willen openen de vraag of ik dat bestand wil openen. Zeg ik ja, dan gaat dat goed, maar zo moet ik dan alle foto's individueel openen.
Heb ik 1 foto zo geopend dan kan ik zonder problemen doorscrollen naar alle volgende !!!
Dit steeds moeten openen geldt voor alle foto's die ik heb ontvangen van derden of van mijn eigen mobiel.
Het moet toch mogelijk zijn om in dit geval voor alle foto's de beveiligingswaarschuwing uit te zetten.
Het probleem is ontstaan nadat software opnieuw is geïnstalleerd. Voor mij als leek een kwestie van een instelling, maar welke????
Toch nog een andere vraag: kan ik met een antwoord een JPG voorbeeld meesturen en zo ja, hoe dan ??
met vriendelijke groet.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2015 om 12:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u wel op de rode woorden in mijn reactie geklikt?

Wat betreft uw vraag over het meesturen van fofo's/bestanden bij het beantwoorden van een mail: welk mailprogramma gebruikt u?

gk
door gkblijleven - Oct 14, 2015 om 14:18
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 12 okt 2015, 11:53][quote=gkblijleven schreef op zondag 11 okt 2015, 18:37]UAC uitzetten is erg gevaarlijk. Doe dat dus nooit. Alle bescherming van je accoun is dan weg

Nou, dat valt nogal mee, hoor.
Steeds die 'waarschuwingen' bij veel handelingen is m.i. alleen maar lastig.

En voor de duidelijkheid: je computer bescherm je met een antivirusprogramma.

Met vr.gr.

gk
door gkblijleven - Oct 14, 2015 om 14:21
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 12 okt 2015, 11:53][quote=gkblijleven schreef op zondag 11 okt 2015, 18:37]UAC uitzetten is erg gevaarlijk. Doe dat dus nooit. Alle bescherming van je a is dan weg

Nou, dat valt nogal mee, hoor.
Steeds die 'waarschuwingen' bij veel handelingen is m.i. alleen maar lastig.

En voor de duidelijkheid: je computer bescherm je met een antivirusprogramma.

Als je UAC uitzet dan kan alle software zonder waarschuwing worden geopend. Daar helpt geen antivirus tegen.

schilderij
door schilderij - Oct 14, 2015 om 14:37
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 14 okt 2015, 12:54]Heeft u wel op de rode woorden in mijn reactie geklikt?

Wat betreft uw vraag over het meesturen van fofo's/bestanden bij het beantwoorden van een mail: welk mailprogramma gebruikt u?

Ja hoor, alles al geprobeerd. Mijn probleem vandaag nog verder toegelicht bij edrick3.
Op uw vraag van mailprogramma: ik werk met microsoft office 2010 en gebruik dit al jaren zonder problemen. Alleen na herinstallatie ging het mis.
Weet het dus niet meer.
In ieder geval dank voor de moeite.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2015 om 15:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Excuus, die toelichting had ik niet gezien/gelezen.
Als het alleen is met afbeeldingen die toegezonden worden door derden of van uzelf met de gsm, slaat u die foto's dan wel eerst op?
Laat anders eens foutcontrole (met repair) te lopen.
Kunt u nu opeens of sinds de herinstallatie geen bestanden meer meesturen bij het beantwoorden van mails en gebruik van Office 2010 (en op de manier zoals voorheen)? Of geldt dat alleen voor de foto's die u van derden of van uzelf via de gsm ontvangt? Zoals al gezegd, sla die dan eerst op als u dat nog niet gedaan heeft.
Anders eventueel Office opnieuw installeren?
Misschien is er een optie "herstellen" o.i.d. voor Office
als u via Configuratie - Programma's en onderdelen naar het programma in de lijst gaat?

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gkblijleven,

OT
.....Als je UAC uitzet dan kan alle software zonder waarschuwing worden geopend. Daar helpt geen antivirus tegen.....
Klopt uiteraard.
Het gaat dan ook over verschillende zaken.
Als je de enige (thuis)gebruiker van je computer bent kun je de keus maken tussen steeds die vervelende/lastige meldingen of niet.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

.....Ik krijg bij het willen openen de vraag of ik dat bestand wil openen. Zeg ik ja, dan gaat dat goed, .....
Met welk programma wordt die foto dan geopend?

schilderij
door schilderij - Oct 14, 2015 om 16:25
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:53]@schilderij,

.....Ik krijg bij het willen openen de vraag of ik dat bestand wil openen. Zeg ik ja, dan gaat dat goed, .....
Met welk programma wordt die foto dan geopend?

Ik open al jaren tot volle tevredenheid met microsoft office 2010

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 16:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

Dus met Office Picture Manager naar ik aanneem?
Klik eens rechtermuisklik op een foto.
Klik op Openen met
Kies voor Office MS Picture Manager
En vink het hokje 'Dit typte bestand altijd met dit programma openen"aan
Klik OK

Suc6

door 1953 - Oct 14, 2015 om 17:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou haast zeggen dat het de instelling qua beveiliging iets te hoog werd ingesteld.

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 17:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 14 okt 2015, 17:17]Zou haast zeggen dat het de instelling qua beveiliging iets te hoog werd ingesteld.

Dus niet!
Lees eens de eerdere reacties voordat je reageert!

reflecs
door reflecs - Oct 14, 2015 om 20:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als dit alleen betrekking heeft op foto's die u eerder als bijlage heeft ontvangen zou u nog even kunnen kijken of bij (zoekvak) internetopties > beveiliging > internet het beveiligingsniveau op normaal-hoog staat ingesteld.
hieruit

schilderij
door schilderij - Oct 25, 2015 om 13:15
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 17:37]Lees eens klik hier en klik hier.

Hallo Aurora,
Niets, maar dan ook niets heeft geholpen. Windows 10 opnieuw laten installeren, maar probleem blijft. Wacht maar totdat compu opnieuw en dan in zijn geheel moet worden geïnstalleerd en dan maar hopen.
Maar bedankt

Nog een vraag als het kan:
Na nieuwe installatie komt beeld steeds op volledig scherm en ook na uitvinken komt het steeds weer terug. Weet u een oplossing ??

schilderij
door schilderij - Oct 25, 2015 om 13:16
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=reflecs schreef op woensdag 14 okt 2015, 20:09]Als dit alleen betrekking heeft op foto's die u eerder als bijlage heeft ontvangen zou u nog even kunnen kijken of bij (zoekvak) internetopties > beveiliging > internet het beveiligingsniveau op normaal-hoog staat ingesteld.
hieruit

Bedankt voor de reactie, maar zie mijn antwoord aan edrick 3

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2015 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

.....Nog een vraag als het kan:
Na nieuwe installatie komt beeld steeds op volledig scherm en ook na uitvinken komt het steeds weer terug. Weet u een oplossing ??
.....
Voor de duidelijkheid: over welk beeld hebben we het hier?
De afbeelding van een foto? En wat vink je dan uit?

Je kunt in Office Picture Manager het beeld toch kleiner maken? Met de cursor op de randen gaan staan en kleiner schuiven.
Als je daarna afsluit middels het rode kruisje opent OPM een volgende keer in die kleinere stand.

schilderij
door schilderij - Oct 25, 2015 om 13:32
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 25 okt 2015, 13:24]@schilderij,

.....Nog een vraag als het kan:
Na nieuwe installatie komt beeld steeds op volledig scherm en ook na uitvinken komt het steeds weer terug. Weet u een oplossing ??
.....
Voor de duidelijkheid: over welk beeld hebben we het hier?
De afbeelding van een foto? En wat vink je dan uit?

Je kunt in Office Picture Manager het beeld toch kleiner maken? Met de cursor op de randen gaan staan en kleiner schuiven.
Als je daarna afsluit middels het rode kruisje opent OPM een volgende keer in die kleinere stand.

schilderij
door schilderij - Oct 25, 2015 om 13:36
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 25 okt 2015, 13:24]@schilderij,

.....Nog een vraag als het kan:
Na nieuwe installatie komt beeld steeds op volledig scherm en ook na uitvinken komt het steeds weer terug. Weet u een oplossing ??
.....
Voor de duidelijkheid: over welk beeld hebben we het hier?
De afbeelding van een foto? En wat vink je dan uit?

Je kunt in Office Picture Manager het beeld toch kleiner maken? Met de cursor op de randen gaan staan en kleiner schuiven.
Als je daarna afsluit middels het rode kruisje opent OPM een volgende keer in die kleinere stand.

Sorry, ik was te snel en duidelijk genoeg: deze vraag had niets te maken met foto's opnenen, maar dit is een ander probleem en het probleem speelt bij openen van internet; moet steeds via EXTRA het volledig scherm uitvinken

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2015 om 13:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klik eens op F11

schilderij
door schilderij - Oct 25, 2015 om 13:51
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 25 okt 2015, 13:47]Klik eens op F11

Dat is bekend, maar dat moet ik iedere keer doen, wil vinkje definitief uitschakelen.

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2015 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Welke browser gebruik je?

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2015 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Staat de browser waarmee je opstart in de lijst bij Alle programma's bij Start?
Klik er eens op met de rechtermuisknop.
Klik op Eigenschappen
Kijk achter Uitvoeren en kies daar voor normaal scherm.

Suc6

schilderij
door schilderij - Oct 25, 2015 om 14:20
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 25 okt 2015, 14:04]Staat de browser waarmee je opstart in de lijst bij Alle programma's bij Start?
Klik er eens op met de rechtermuisknop.
Klik op Eigenschappen
Kijk achter Uitvoeren en kies daar voor normaal scherm.

Suc6

Dank voor de snelle reactie, maar IE stond op normaal venster, dus dat is het niet.

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2015 om 14:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of u met deze klik hier tip verder komt.
Of anders misschien IE resetten?

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2015 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aangezien er nu 2 vragen door elkaar gaan lopen (niet handig overigens), onderstaande tip (Windows 7) las ik voor je jpg probleem:

Klik op Start >> Uitvoeren
Type ?gpedit.msc? (Beleid voor lokale computer)
Ga naar:
Gebruikersconfiguratie >> Beheersjablonen >> Windows onderdelen >> Bijlagebeheer
Selecteer vervolgens "Lijst met bestandstypen met laag risico" of "Lijst met bestandstypen met beperkt risico".

Dit stond bij mij op ?Niet geconfigureerd?.
Dit op ?Ingeschakeld? zetten en bij ?Opties? de bestandsextensies toevoegen die je wilt openen. Bijvoorbeeld ?.bat? of ?.exe? (incl. de punt). Hierna op Toepassen en OK klikken.
Afsluiten (de melding is bij mij sedertdien verdwenen voor de ".bat" en ".exe" bestanden)

Bron: bezoekme.nl

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2015 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

Voor eventueel resetten IE lees eens hier.

Suc6

schilderij
door schilderij - Nov 30, 2015 om 13:54
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 25 okt 2015, 14:42]Aangezien er nu 2 vragen door elkaar gaan lopen (niet handig overigens), onderstaande tip (Windows 7) las ik voor je jpg probleem:

Klik op Start >> Uitvoeren
Type ?gpedit.msc? (Beleid voor lokale computer)
Ga naar:
Gebruikersconfiguratie >> Beheersjablonen >> Windows onderdelen >> Bijlagebeheer
Selecteer vervolgens "Lijst met bestandstypen met laag risico" of "Lijst met bestandstypen met beperkt risico".

Dit stond bij mij op ?Niet geconfigureerd?.
Dit op ?Ingeschakeld? zetten en bij ?Opties? de bestandsextensies toevoegen die je wilt openen. Bijvoorbeeld ?.bat? of ?.exe? (incl. de punt). Hierna op Toepassen en OK klikken.
Afsluiten (de melding is bij mij sedertdien verdwenen voor de ".bat" en ".exe" bestanden)

Bron: bezoekme.nl

schilderij
door schilderij - Nov 30, 2015 om 14:04
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 25 okt 2015, 14:42]Aangezien er nu 2 vragen door elkaar gaan lopen (niet handig overigens), onderstaande tip (Windows 7) las ik voor je jpg probleem:

Klik op Start >> Uitvoeren
Type ?gpedit.msc? (Beleid voor lokale computer)
Ga naar:
Gebruikersconfiguratie >> Beheersjablonen >> Windows onderdelen >> Bijlagebeheer
Selecteer vervolgens "Lijst met bestandstypen met laag risico" of "Lijst met bestandstypen met beperkt risico".

Dit stond bij mij op ?Niet geconfigureerd?.
Dit op ?Ingeschakeld? zetten en bij ?Opties? de bestandsextensies toevoegen die je wilt openen. Bijvoorbeeld ?.bat? of ?.exe? (incl. de punt). Hierna op Toepassen en OK klikken.
Afsluiten (de melding is bij mij sedertdien verdwenen voor de ".bat" en ".exe" bestanden)

Bron: bezoekme.nl

Hallo Carola.83,

Sorry voor mijn late reactie, vakantie en aansluitend in ziekenhuis gelegen. Nu weer op de been en de draden weer opgepakt.
Maar kom er niet uit met je advies: via uitvoeren getypt gpedit.msc maar geeft dan aan dat bestand niet is te vinden; kom dus niet verder. Sorry

schilderij
door schilderij - Nov 30, 2015 om 14:08
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 25 okt 2015, 14:47]@schilderij,

Voor eventueel resetten IE lees eens hier.

Suc6

Sorry voor mijn late reactie, vakantie en ziekenhuis opname. Maar ben er weer gelukkig.
Inmiddels van alles geprobeerd, ook IE 11 opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt.
Nu maar Chrome geinstalleerd en ga me daar maar in verdiepen. De werkbalk blijft hiet gelukkig steeds zichtbaar en is ook uit te schakelen.
Dank voor alle ondersteuning en wellicht tot mijn volgende probleem.

schilderij
door schilderij - Nov 30, 2015 om 14:13
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 14 okt 2015, 12:54]Heeft u wel op de rode woorden in mijn reactie geklikt?

Wat betreft uw vraag over het meesturen van fofo's/bestanden bij het beantwoorden van een mail: welk mailprogramma gebruikt u?

Het gaat om het meesturen van bv. een printscreen bij het beantwoorden van een vraag bij kassa.
Werk met windows 7 en IE 11.
Mijn late reactie komt door vakantie en ziekenhuis opname. Sorry en dank voor uw reactie