mgvrkn
door mgvrkn Nov 12, 2014 om 19:11
Computers & telefonie

Bijwerken whatsapp

Hoeveel ruimte heb ik nodig om whatsapp te kunnen bijwerken.
Voorheen nooit geen last en nu heb ik al veel foto’s gewist in whatsapp en nog steeds de melding "onvoldoende ruimte"
In een telefoonwinkel werd gezegd 30 MB.
Lijkt mij veel maar ik weet het niet.
Heb nu een beschikbare ruimte van telefoongeheugen 17,8MB

Groet,mgvrkn

6645 22 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Nov 12, 2014 om 19:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Installeer de Ccleaner app eens via Google Play en laat die eens wat opruimen..
Klik-> Ccleaner app
Wel via je smartphone benaderen uiteraard.

Ik neem aan dat je een android smartphone hebt?

mgvrkn
door mgvrkn - Nov 12, 2014 om 19:40
184 Antwoorden / 61 Vragen

@gompy2

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad android maar welke moet ik nemen want die jij aanbeveelt staat er bij mij niet bij?

gompy2
door gompy2 - Nov 12, 2014 om 19:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat met je smartphone naar de Google Play store
Daar type je in ccleaner
Dan zoeken
Je ziet dan een icoontje met een grote rode C met een bezempje er voor en die installeer je
Als je die hebt geïnstalleerd tik je op je smartphone je op Analyze
Dan kijk je op de middelste balk wat je kunt opruimen bij:
Analysis completed: 713,44 MB (Dit is nu bij mij, dus bij jou kan het anders zijn) can be saved
Dan op Clean.

Dit kun je nog een paar keer herhalen om lege folders te laten verwijderen.

Als het je niet duidelijk is lees ik het zo wel.
Suc6

gompy2
door gompy2 - Nov 12, 2014 om 20:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten er bij te zetten, er worden automatisch update's geïnstalleerd, dus daar hoef je niets voor te doen.
Als het bij jou werkt zou ik elke dag, of om de dag, de troep even laten opruimen, scheelt je enorm veel onnodige ballast als je niet te veel geheugen over hebt.

mgvrkn
door mgvrkn - Nov 12, 2014 om 20:46
184 Antwoorden / 61 Vragen

Deze had ik eerst opgezocht op laptop via jou link maar als ik dat op mijn telefoon doe wat ik al zei staat diezelfde rode C met bezempje er echt niet bij hoor

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2014 om 21:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke gsm (merk, type) heeft u?

mgvrkn
door mgvrkn - Nov 12, 2014 om 21:13
184 Antwoorden / 61 Vragen

Is al een wat ouder type HTC Desire
Maakt dat nog wat uit?
Kan hem wel op laptop krijgen?

sw
door swat1500 - Nov 12, 2014 om 21:28
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ook een goed alternatief is "AMC beveiliging". Deze app bevat behalve een virusscanner ook een scan functie waarmee het geheugen geschoond wordt van onnodige data. Dat kan een boel schelen en veel geheugen vrijmaken.

Sommige apps kan je ook (deels) verplaatsen naar een sd kaart.. Ook daar kan je geheugen mee vrijmaken.

mgvrkn
door mgvrkn - Nov 13, 2014 om 09:08
184 Antwoorden / 61 Vragen

Beetje te laat voor mij;-)))
Hiermee ga ik vandaag aan de slag.
Bedankt allen voor zover.

door 1953 - Nov 13, 2014 om 09:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als het kan een mini/micro/nano SDcard in uw telefoon bijplaatsen. Zelf naast de 16 GB intern nog eens 64 GB micro SDcard bijgeplaatst.

De whatsapp. verbruikt inderdaad die hoeveelheid Mb.

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2014 om 10:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De vraag was om een beetje een idee van uw gsm te krijgen en de handleiding door te kunnen lezen. Ik vond meerdere versies van de HTC Desire w.b. versie besturing.
Het zou best zo kunnen zijn dat die CCleaner van Google Play niet geschikt is voor uw toestel en dat hij daarom niet te zien is. Niet geschikt kan zijn wegens een oudere gsm en de versie androïd. Voor de CCleaner is minimaal Android 4.0 vereist. Mogelijk staat er een versie tussen de cleaners die wel op uw gsm werkt.
Wat u kunt proberen is via instellingen naar de apps/apps beheren op uw toestel te gaan.
Elke app aanklikken en dan de buffer legen, als het een app is die u verder nooit gebruikt kunt u ook de updates ervan verwijderen.
Dat geldt bijv. ook voor Google Maps. U kunt van Gmail ook de updates verwijderen, u krijgt dan de oorspronkelijke eenvoudige versie terug.
Als bij een app een keuze staat van verplaatsen naar sd kaart dan dat doen.
Apps die u zelf heeft geïnstalleerd maar niet of zelden gebruikt kunt u verwijderen (en eventueel na het updaten van Whatsapp weer downloaden/installeren).
U kunt van browsers ook geschiedenis e.d. wissen.
Ik zou alles aan automatisch updaten op de gsm uitzetten om intern geheugen te besparen, verder zou ik ook synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren uitzetten.
Whatsapp hoef je overigens niet direct te updaten na de eerste melding van een update. U kunt net zolang wachten tot u bericht krijgt dat hij het niet meer doet tenzij u gaat updaten.
U kunt na het updaten van Whatsapp de browser Dolphin Lite op de gsm installeren als dat kan. Die installeert op de externe sd kaart, is klein van formaat en u kunt met het afsluiten ervan cache, geschiedenis etc. ervan verwijderen.

mgvrkn
door mgvrkn - Nov 13, 2014 om 11:18
184 Antwoorden / 61 Vragen

aurora1

Is voor elkaar hoor bedankt.
Alle foto's en video's die ik had verwijderd stonden waarschijnlijk op sd kaart want het telefoongeheugen werd niet veel meer.
Kan ik whatsapp gegevens ook wissen of heeft dat ook geen zin?
En Internetgegevens?(21MB)
En cachegeheugen van Gmail?
En Google Play service?(16MB)
Kan ook niet merken dat update 30MB nodig had.
Er is maar ong.1MB vanaf.
Of zie ik dat verkeerd?
Automatisch updaten en synchroniseren e.d. uitzetten moet ik nog even opzoeken.

Allen bedankt voor de reacties

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2014 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 13 nov 2014, 09:56]Als het kan een mini/micro/nano SDcard in uw telefoon bijplaatsen. Zelf naast de 16 GB intern nog eens 64 GB micro SDcard bijgeplaatst.

De whatsapp. verbruikt inderdaad die hoeveelheid Mb.
Nano SD?

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2014 om 19:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een extra kaart bijplaatsen of eentje met meer geheugen heeft geen zin (zie@1953). Whatsapp en veel andere apps w.o. die al bij aankoop geïnstalleerd waren staan op het interne/telefoongeheugen en zijn niet naar een externe sd kaart te verplaatsen.
Foto's en films e.d. (of bijv. pdfjes) gaan automatisch naar de externe sd kaart, evenals via Whatsapp ontvangen afbeeldingen e.d..
Mooi dat het updaten gelukt is.
Het heeft geen/weinig zin om berichtjes van whatsapp te verwijderen want die teksten stellen weinig voor aan geheugen, tenzij u erg lang alle berichten bewaard heeft.
Wilt u dat toch doen dan kunt u eerst van de gespreksgeschiedenis een back-up maken voordat u die verwijdert. Hoe dat te doen is eenvoudig: staat hier. U kunt dan de gespreksgeschiedenis aan uzelf mailen en erna van de gsm verwijderen.
Updates van Google Play kunt u verwijderen dan krijgt u de oude Market versie weer terug. U moet dan wel eerst dat synchroniseren en het automatisch updaten van allerhande uitzetten. Als u vervolgens een app van Google Play/Market wilt downloaden zal de gsm waarschijnlijk eerst vragen om het synchroniseren weer aan te zetten, dat dan doen, dan gaat Google Play/Market eerst vlijtig updaten en kunt u intussen een app downloaden/installeren. Ik ben vergeten of je je dan wel weer moet aanmelden met je Google account, maar als dat zo is is dat geen probleem.
Ik weet niet meer of ik weleens whatsapp gegevens gewist heb. Ik zie bij mij staan dat het grootste deel van de gegevens die van de app zelf zijn. Ik zou ze dus maar niet wissen en alleen de buffer leegmaken.
U kunt overigens overal de buffer leegmaken.
Ik kan niet beoordelen of u internetgegevens kunt verwijderen. De buffer legen en geschiedenis e.d. kunt u wel verwijderen. Als bij de app van uw browser staat: Ruimte beheren, dan kunt u dat aanklikken en zo cache, geschiedenis etc. verwijderen.
Anders via de instellingen van de browser zelf eens kijken of u geschiedenis e.d. kunt verwijderen.
Met het updaten van Whatsapp is de oude versie mogelijk vervangen door de nieuwe die dan wat groter is.
Altijd goed bij gegevens lezen of de data van de app zelf zijn.

mgvrkn
door mgvrkn - Nov 13, 2014 om 21:11
184 Antwoorden / 61 Vragen

aurora1

Nogmaals bedankt voor uw duidelijke uitleg.
Dit alles loop ik nog na op mijn gemak, maar voorlopig werkt hij weer.
Begrijp nog niet waarom ik het geheugen zover leeg moest maken voor 3MB(is wat meer geworden sinds vanmorgen)terwijl er toen ik moest updaten 17MB opstond wat te weinig was?
Er blijven voor mij toch altijd vragen hangen,maar ik zal het maar voor lief nemen;-)))
Misschien tot een volgende keer.

Groet,
mgvrkn

door mgvrkn - Nov 14, 2014 om 20:43
184 Antwoorden / 61 Vragen

aurora1

Nadat ik nogmaals uw laatste antwoord goed heb gelezen staat het antwoord van mijn vraag wbt die 30MB gewoon bij de op één na laatste regel ;-)

aurora1
door aurora1 - Nov 14, 2014 om 23:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zijn we daar ook uit op deze regenachtige vrijdagavond....
Dank voor het melden. Ik hoop dat u met de rest uitzoeken e.d. ook uit de voeten kunt.
Als u geen uitgebreide handleiding van uw toestel heeft dan is die wel te vinden via internet op merknaam en type e.d.

door 1953 - Nov 15, 2014 om 03:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij mij gaat dat 'bijwerken' automatisch.

door 1953 - Nov 15, 2014 om 03:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 13 nov 2014, 17:40][quote=1953 schreef op donderdag 13 nov 2014, 09:56]Als het kan een mini/micro/nano SDcard in uw telefoon bijplaatsen. Zelf naast de 16 GB intern nog eens 64 GB micro SDcard bijgeplaatst.

De whatsapp. verbruikt inderdaad die hoeveelheid Mb.
Nano SD?

Wat bedoelde u met 'nano sd?' eigenlijk? Het stond toch al het geschrevene mijnerzijds!

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2014 om 08:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is een Nano-SD, bedoelde ik. Mini en micro ken ik, Nano-SD heb ik nog nooit van gehoord.

door 1953 - Nov 15, 2014 om 11:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 15 nov 2014, 08:47]Wat is een Nano-SD, bedoelde ik. Mini en micro ken ik, Nano-SD heb ik nog nooit van gehoord.

Er zijn drie soorten SD card ineen met adapter in de handel: bij de mini haalt u de SD card uit de perforatie, zo ook voor de micro losmakend van de mini eruit perforeren en volgt de nano met de chip erop als micro ook te groot is, dan de nano eruit perforeren en in het apparaat op de juiste wijze insteken.

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2014 om 11:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je bent in de war met SIM-kaarten.