Blauw scherm met stopcode
Ik heb sinds een paar maanden een probleem met mijn laptop.
Als ik de laptop aanzet verschijnt er een blauw scherm met een foutmelding.
Hij geeft o.a. aan "stopcode: systeem_thread_exception_not_handled" en
mislukt: rtsuvc.sys.
Heb bij "windows.com/stopcode" gekeken en daar het probleem mee proberen op te lossen, maar het is mij niet gelukt.
Bij deze vraag ik u om raad, hoe ik dit probleem kan oplossen.
Het beste wat u kunt doen (indien nog niet geprobeerd) naar een computerwinkel die ook reparaties uitvoeren gaan en hun laten kijken. Of via de bios in veilige modus starten en een herstelpunt kiezen waarvan u weet dat de laptop het toen foutloos deed en dan contact opnemen met microsoft en hun via teamviewer mee laten kijken en hopen dat ze zo het probleem vinden.
Hallo Spruijssers ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/14238/windows-10-troubleshoot-blue-screen-errors
https://www.windows10help.nl/blauwscherm/
Indien u hetgeen @MARITA5 aangeeft al heeft gevolgd en het werkt niet/ is geen oplossing, ga dan naar een specialist in uw omgeving. (Zoals ook @JEFF59761 aangeeft.
Misschien vindt u een oplossing bij de gegeven antwoorden. https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-hardware/systemthreadexceptionnothandled-rtsuvcsys/ecada547-c6e8-457c-90d1-0c92cc28e7df?page=2
Topantwoord
Staat mij iets van bij dat de driver van de webcam mogelijk de oorzaak kan zijn, maar prik mij daar niet op vast.
Topantwoord
Dit heeft volgens Google inderdaad iets te maken met realtek webcam drivers. Wat is het merk en type laptop?
Topantwoord
Ga apparaatbeheer en zet daar de camera uit
lenovo Z70
laptop
hoe doe je dat als de laptop niet opstart (alleen een blauw scherm) ???
@Koekeloer, door (te proberen) in de veilige modus op te starten.
Dan hier maar eens kijken of er nieuwere drivers zijn: https://pcsupport.lenovo.com/nl/nl/products/laptops-and-netbooks/lenovo-z-series-laptops/z70-80/downloads/DS104032
Heel hartelijk bedankt was idd de webcam.
Jij bent goud waard, heel hartelijk bedankt.
Heel lief van je dat je behalve het probleem voor mij hebt opgelost ook nog een link hebt bijgevoegd zodat ik een nieuwe driver heb kunnen installeren.
Misschien even Microsoft bellen die helpen je gratis
klantenondersteuning voor Microsoft Store:
0800 020 5934
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/28808/microsoft-store-contact-support
Dit is een ondersteuningslijn voor de Microsoft Store, die gaan echt niet helpen met een BSOD.
Heb een gelijksoortig probleem gehad. Bij mij was de geheugenkaart stuk. Deze is vervangen door de computerwinkel en sindsdien geen problemen meer met een blauwe scherm.
Zal u wel een andere, of totaal geen, foutmelding hebben gehad.☺
Had wel meer dan tien verschillende foutmeldingen en daar was bovenstaande foutmelding er ook één van. Anders zou ik hier toch niet op antwoorden Gerbera en dat als eventuele oplossing voorstellen!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer