sp
door spruijssers Aug 19, 2020 om 15:11
Computers & telefonie

Blauw scherm met stopcode


Ik heb sinds een paar maanden een probleem met mijn laptop.




 




Als ik de laptop aanzet verschijnt er een blauw scherm met een foutmelding.




Hij geeft o.a. aan "stopcode: systeem_thread_exception_not_handled" en 




mislukt: rtsuvc.sys.




 




Heb bij "windows.com/stopcode" gekeken en daar het probleem mee proberen op te lossen, maar het is mij niet gelukt.




 




Bij deze vraag ik u om raad, hoe ik dit probleem kan oplossen.




 


5999 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Je
door Jeff59761 - Aug 19, 2020 om 15:22
43 Antwoorden / 1 Vragen
2

Het beste wat u kunt doen (indien nog niet geprobeerd) naar een computerwinkel die ook reparaties uitvoeren gaan en hun laten kijken. Of via de bios in veilige modus starten en een herstelpunt kiezen waarvan u weet dat de laptop het toen foutloos deed en dan contact opnemen met microsoft en hun via teamviewer mee laten kijken en hopen dat ze zo het probleem vinden.

marita5
door marita5 - Aug 19, 2020 om 15:29
11545 Antwoorden / 15 Vragen
2
heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2020 om 15:34
16887 Antwoorden / 202 Vragen
1

Indien u hetgeen @MARITA5 aangeeft al heeft gevolgd en het werkt niet/ is geen oplossing, ga dan naar een specialist in uw omgeving. (Zoals ook @JEFF59761 aangeeft.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Aug 19, 2020 om 21:21
7382 Antwoorden / 14 Vragen
12

Staat mij iets van bij dat de driver van de webcam mogelijk de oorzaak kan zijn, maar prik mij daar niet op vast.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Aug 19, 2020 om 21:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen
10

Dit heeft volgens Google inderdaad iets te maken met realtek webcam drivers. Wat is het merk en type laptop?

Topantwoord

john devries
door john devries - Aug 21, 2020 om 10:29
220 Antwoorden / Vragen
10

Ga apparaatbeheer en zet daar  de camera uit

sp
door spruijssers Aug 21, 2020 om 11:51
1 Antwoorden / 4 Vragen

lenovo Z70
laptop

koekeloer
door koekeloer Aug 21, 2020 om 14:49
562 Antwoorden / 19 Vragen

hoe doe je dat als de laptop niet opstart (alleen een blauw scherm) ???

diumenge
door diumenge Aug 21, 2020 om 16:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Koekeloer, door (te proberen) in de veilige modus op te starten.

diumenge
door diumenge - Aug 21, 2020 om 12:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1
sp
door spruijssers Aug 22, 2020 om 11:02
1 Antwoorden / 4 Vragen

Heel hartelijk bedankt was idd de webcam.

sp
door spruijssers Aug 22, 2020 om 11:10
1 Antwoorden / 4 Vragen

Jij bent goud waard, heel hartelijk bedankt.
Heel lief van je dat je behalve het probleem voor mij hebt opgelost ook nog een link hebt bijgevoegd zodat ik een nieuwe driver heb kunnen installeren.

ajmvl44
door ajmvl44 - Aug 21, 2020 om 12:33
34 Antwoorden / 0 Vragen
0

Misschien even Microsoft bellen die helpen je gratis

klantenondersteuning voor Microsoft Store:

0800 020 5934

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/28808/microsoft-store-contact-support

diumenge
door diumenge Aug 21, 2020 om 16:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is een ondersteuningslijn voor de Microsoft Store, die gaan echt niet helpen met een BSOD.

Joep6
door Joep6 - Aug 22, 2020 om 03:46
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heb een gelijksoortig probleem gehad. Bij mij was de geheugenkaart stuk. Deze is vervangen door de computerwinkel en sindsdien geen problemen meer met een blauwe scherm.

gerbera
door gerbera Aug 22, 2020 om 11:45
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Zal u wel een andere, of totaal geen, foutmelding hebben gehad.☺

Joep6
door Joep6 Aug 24, 2020 om 22:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Had wel meer dan tien verschillende foutmeldingen en daar was bovenstaande foutmelding er ook één van. Anders zou ik hier toch niet op antwoorden Gerbera en dat als eventuele oplossing voorstellen!  

sp
door spruijssers - Aug 22, 2020 om 11:01
1 Antwoorden / 4 Vragen
2

Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Heb mijn webcam uitgezet en het probleem is opgelost.

gerbera
door gerbera Aug 22, 2020 om 11:43
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Mooi dat het is opgelost, bedankt voor het terugmelden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer