naitsoezn
door naitsoezn May 6, 2012 om 23:38
Computers & telefonie

Browser-geschiedenis wissen?!?

Ok, ik dacht toch al wel behoorlijk wat meegemaakt te hebben... Maar wat ik nu toch merk vind ik wel erg vreemd. Wanneer ik m'n browser-geschiedenis in Firefox (versie 12 in Windows 7) probeer te wissen, dan blijft er toch op de één of andere manier iets achter. Het wissen gaat goed (zonder foutmeldingen), m'n geschiedenis laat ook niets meer zien, maar wanneer ik een URL begin te typen, dan wordt dit toch nog steeds automatisch aangevuld met een URL waar ik eerder ben geweest... Als ik nu bijvoorbeeld de "g" van google intyp, dan komt er een lijstje met mogelijkheden waarvan de eerste "mail.google.nl/mail" is, terwijl ik sinds het wissen van m'n geschiedenis nog niet op gmail ben geweest!

Ik wis al jaren regelmatig m'n geschiedenis, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik m'n volledige geschiedenis kan wissen?

6623 12 Rapporteer

brainless
door brainless - May 6, 2012 om 23:51
324 Antwoorden / 0 Vragen

Onder: Geschiedenis -> recente geschiedenis wissen -> details.

zorg dat: Navigatie & downloadgeschiedenis is aangevinkt.

fe
door festinger - May 7, 2012 om 01:34
410 Antwoorden / 18 Vragen

Je volledige geschiedenis kun je niet wissen. Anders dan je harde schijf wissen en alle programma's opnieuw installeren en dat elke week. Je profiel is daardoor niet bruikbaar. Nog beter is nooit in te gaan op je verkochte profiel.

aurora1
door aurora1 - May 7, 2012 om 02:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb via opties - privacy staan: nooit geschiedenis onthouden en verder naar beneden in het venster: Bij gebruik van de locatiebalk niets suggereren. Misschien is dat de oplossing voor je?

vr.gr.

jo
door jorisw - May 7, 2012 om 08:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Staan de sites waarbij dit gebeurt toevallig in je bookmarks?

eh
door ehzdhz - May 7, 2012 om 08:32
98 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij kan je bij veel browsers instellen dat je maar een deel van de geschiedenis wist. Dus alleen de laatste 24 uur i.p.v. de hele geschiedenis. Kijk eens bij de instellingen van de browser naitsoezn.

tdehond
door tdehond - May 7, 2012 om 08:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

ik neem aan dat uw browser is ingesteld op "automatisch invullen". Dit even veranderen als u zich hier aan stoort.

Als ik b.v. www.p invul in de adresbalk dan komen er diverse suggesties waardoor mij eventueel werk bespaard wordt om het hele adres in te typen.

tot15karakters
door tot15karakters - May 7, 2012 om 09:31
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Alleen als automatisch aanvullen ingeschakeld is zal je niet een 100% wis krijgen.
Als je dit uitzet word wel alles verwijderd en helaas ook meestal opgeslagen wachtwoorden.

Wel kun je zo controleren of je kinderen naar of Sexbierum zochten...
Ondanks dat dit uit Sex, Bier en Rum bestaat kun je zo wel kijken of zij niet probeerden dat de ouders niet meer mogen meekijken...

eh
door ehzdhz - May 7, 2012 om 09:42
98 Antwoorden / 1 Vragen

Als de update is mislukt dan krijg je een compleet nieuwe installatie met de standaard instellingen. Kijk even op deze [url=http://support.mozilla.org/nl/kb/Recente%20geschiedenis%20wissen] help pagina van Firefox[/url} voor een duidelijke uitleg met plaatjes.

naitsoezn
door naitsoezn - May 7, 2012 om 09:51
842 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm, automatisch aanvullen zal ik vanavond eens naar kijken; dat zou het 'probleem' wel eens kunnen zijn. Thanks iedereen!

gsm
door gsm - May 7, 2012 om 12:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Formuliergeschiedenis wissen
Onderstaande is te hier te vinden.

Als u wilt dat Firefox al uw eerdere formulierinvoerwaarden wist:

Klik boven in het Firefox-venster op de knop Firefox, ga naar het menu Geschiedenis en selecteer Recente geschiedenis wissen….
Voor Windows XP: klik boven in het Firefox-venster op het menu Extra en selecteer Recente geschiedenis wissen….
Selecteer Alles in de keuzelijst bij Te wissen tijdsperiode.
Klik op het pijltje naast Details om de lijst met items die kunnen worden gewist weer te geven.
Zorg ervoor dat alleen Formulier- & zoekgeschiedenis is aangevinkt.
Klik op Nu wissen. Het dialoogvenster zal verdwijnen en uw formuliergeschiedenis zal worden gewist.

gsm
door gsm - May 7, 2012 om 12:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je vindt daar ook gemakkelijk de volgende beschrijving.

Voorkomen dat Firefox formulierinvoerwaarden bewaart

Als u niet wilt dat Firefox onthoudt wat u in formuliervelden hebt ingevoerd, kunt u de functie Automatisch invullen uitschakelen:

Klik boven in het Firefox-venster op de knop Firefox (menu Extra in Windows XP) en klik daarna op Opties
Selecteer het paneel Privacy.
Stel Firefox zal: in op Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis.
Verwijder het vinkje bij het selectievakje met de tekst Zoek- en formuliergeschiedenis onthouden.
Klik op OK om het venster Opties te sluiten .

Uitschakelen van formuliergeschiedenis voorkomt tevens dat Firefox zoekgeschiedenis voor de zoekbalk in de navigatiewerkbalk bewaart.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 7, 2012 om 16:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 7 mei 2012, 08:29]Staan de sites waarbij dit gebeurt toevallig in je bookmarks?

Mensen stop maar hoor het juiste antwoord is al gegeven! ;-)