cats
door cats Oct 31, 2004 om 10:42
Computers & telefonie

Bureaublad door elkaar

Zojuist de computer opgestart. Wintertijd is, zoals we gewend zijn automatisch aangepast. Maar wat schetst mijn verbazing, de pictogrammen op mijn bureaublad staan compleet door elkaar. Hoort dit ook bij de wintertijd? Moet ik nu een systeemherstel naar b.v. gisteren instellen? En dan zelf de tijd handmatig veranderen? Of is hier iets anders an de hand? Alvast mijn dank.

909 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 31, 2004 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi cats,

Ik had er geen last van vanmorgen, je hoeft geen systeemherstel uit te voeren maar klik even met de rechtermuisknop op een leeg stuk van je bureaublad, en klik nu op pctogrammen schikken, en kies iets als selecteren op naam, type etc, wat je zelf wenst, wil je de pictogrammen zelf een plekje geven dan kan je de pictogrammen gewoon slepen naar de gewenste plek,

succes en groettuinfreak

ve
door verwijderd - Oct 31, 2004 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank tuinfreak,  ik snap wel wat je bedoelt, maar ik wil ze in de mij bekende  opbouw/volgorde, die ik had. Die is niet logisch, maar voor mij makkelijk terug te vinden. Ik kan natuurlijk alles weer gaan verslepen, maar ik dacht er moet een makkelijker methode zijn, dus daarom toch misschien een systeemherstel??

ve
door verwijderd - Oct 31, 2004 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Cats, Je kunt ze weer terugzetten in de door jou gewenste volgorde
alleen moet je dan (na rechter muisknop en pictogrammen schikken) de
optie 'automatisch schikken'  uitzetten en als het goed is blijven
ze staan zoals jij ze wil hebben - groeten - PML

ve
door verwijderd - Oct 31, 2004 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, helaas cats dit is het eenvoudigst, kijk inderdaad nog even voor je gaat slepen of automatisch schikken is uitgeschakeld soms kan het ook wel eens voorkomen dat je het zelf hebt veroorzaakt door ergens op te klikken, ja en als je het zelf wilt mag je natuurlijk een systeemherstel uitvoeren dit kan niet zo erg veel kwaad je loopt alleen inderdaad het risico dat de klok misschien weer op de juiste tijd moet worden ingesteld.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2004 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuinfreak en PML (we gaan je nu in het vervolg snel aan je logo'tje herkennen!) hartelijk dank voor het meedenken. Even had ik gehoopt, dat er en systeem zou bestaan een vorige situatie snel te herstellen. Maar helaas. Ik heb nog even geprobeerd, of door opnieuw opstarten de oude situatie zou terugkeren, had ik met verwisselbare schijven ook al eens gehad, maar ook dat hielp niet.

Ik heb nu alle pictogrammen maar handmatig naar hun oude plek gesleept, kan dus nu weer gemakkelijker vooruit. Blijft evenwel de vraag, hoe kan zoiets (zomaar?) gebeuren. Maar ja, dat heb je kennelijk met computers. Die zul je nooit leren snappen, denk ik.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel ik zelf zeker geen deskundige ben, help ik een vriend, die onlangs zijn eerste pc heeft gekocht, met het gebruiksklaar maken. Pogingen om de pictogrammen op het bureaublad door slepen in een zelfgekozen volgorde te zetten mislukken. Het pictogram zoekt zelf een plek, ook als ik het ergens anders naar toe sleep. Ik heb even bij mijn eigen pc geprobeerd of het te maken kan hebben met automatisch schikken, maar als ik dat instel, kan ik ze toch handmatig weer een andere plek geven.