dhiemstra01
door dhiemstra01 Feb 28, 2017 om 13:25
Computers & telefonie

Canon MG 2550

Mijn Canon Printer MG2550, geeft een fout melding door het absorptiekussen voor inkt is bijna vol, druk op de startknop op de printer om
verder te gaan, maar dat werkt niet. Hoe verhelp ik dit, alvast bedankt

4132 3 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Feb 28, 2017 om 13:28
830 Antwoorden / 0 Vragen

Absorptiekussen laten vervangen hoewel een nieuwe printer vaak goedkoper lijkt te zijn.

marita5
door marita5 - Feb 28, 2017 om 13:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DhiemStra01 ,

Probeer dit eens :

Een beruchte error, dit betekent dat er een hardwarematige fout is in de printer. De 3 meest voorkomende redenen zijn;

  1. Papier zit vast in de printer
  2. Een defecte inkt cartridge
  3. Het inkt absorptiekussen zit vol.

De eerste 2 opties zijn makkelijk te verhelpen. Om papier te verwijderen, open je de bovenste klep van de printer waardoor je makkelijk het vastgelopen vel papier kunt verwijderen. Een defecte inkt cartridge kun je ook makkelijk vervangen of schoonmaken. Het absorptiekussen daarentegen kan niet geleegd of vervangen worden. Er is wel een manier om de printer te foppen door hem te laten denken dat het kussen leeg is. Volg hiervoor de volgende stappen.

  1. Zorg dat de printer volledig is uitgeschakeld.
  2. Houd de “Resume” knop ingedrukt (geel driehoekje in een cirkel).
  3. Druk tegelijkertijd op de “Aan” knop tot er een groen lampje gaat branden.
  4. Houd de “Aan” knop ingedrukt en laat de “Resume” knop los. Druk deze knop vervolgens tweemaal in. Het lampje zal als het goed is oranje gekleurd worden en vervolgens weer groen.
  5. Laat de “Aan” knop los.
  6. Druk de “Resume” knop 4x in en druk vervolgens 1x op de “Aan” knop.
  7. Schakel de printer uit en vervolgens weer aan.
  8. Let op : Doordat je niet goed ziet of de actie is uitgevoerd , kan het gebeuren dat het proces niet goed gegaan is . Mocht de error niet opgelost zijn , probeer de stappen een paar keer opnieuw .
Bron : inktweb.nl

edrick3
door edrick3 Feb 28, 2017 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er is wel een manier om de printer te foppen door hem te laten denken dat het kussen leeg is Maar oei als het kussen dan werkelijk vol is! ;-) Maar ja, dan ben je toch aan een nieuwe toe.

marita5
door marita5 Feb 28, 2017 om 13:48
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , waarschijnlijk de error 5100 .

mathijs_b
door mathijs_b Feb 28, 2017 om 13:48
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als je dit reset-truukje gedaan hebt, moet je er rekening mee houden dat er inkt uit de printer kan gaan lopen.
Zet de printer op een paar kranten met daaronder een stuk plasticfolie. Dit voorkomt onherstelbaar beschadigd meubilair!

Ge
door Genee Feb 28, 2017 om 14:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Melding komt na een bepaald aantal prints.
Of het kussen werkelijk vol is, Canon zal wel een behoorlijke marge aanhouden om te voorkomen dat er schadeclaims ingediend worden.