or
door orka Jan 21, 2013 om 16:41
Computers & telefonie

Canon mp280 werkt niet

PRINTER canon mp280 cardridge zwart zelf gevult, printer geeft code E 6 aan cardridge vullen, ook na 5 seconden op start blijven duxwen heeft geen enkel resultaat. Mogelijk weet iemand hoe ik dit terug zou kunnen laten werken, is hoogdringend wegens dringende aangetekende briefen die ik al lang had moeten versturen.

Ik wens de helpende hand te bedanken bij voorbaat.

7356 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2013 om 17:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag orka,

Tik eens op Google in: reset handleiding en/of uitschakelen van de inktniveaumeter.
Je vindt dan diverse tips, ook pdfjes waarmee je mogelijk geholpen bent.

vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 21, 2013 om 17:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een nieuwe cardridge bij de printer leverancier bestellen kan volgens mij de enige oplossing zijn. Bij mij kan ik dat via de functie van canon via internet bestellen.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2013 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo orka,

code E6 betekent cartridge vervangen.
Heb je de cartridge er al eens er uitgehaald en weer geplaatst?
Mogelijkheid om een andere cartridge te plaatsen?
Anders toch maar eens een originele cartridge aanschaffen/gebruiken.
PG510 of PG512

gompy2
door gompy2 - Jan 21, 2013 om 19:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=orka schreef op maandag 21 jan 2013, 16:41]PRINTER canon mp280 cardridge zwart zelf gevult, printer geeft code E 6 aan cardridge vullen, ook na 5 seconden op start blijven duxwen heeft geen enkel resultaat.
Je moet geen 5 seconden op de START knop drukken, maar minimaal 5 seconden op de knop Stoppen/Herstellen (Stop/Reset)
Toets nummer 7 op het bedieningspaneel rechtsonder in.
Heb je dat wel gedaan?
Staat in de handleiding.
Normaal gesproken kun je dan blijven printen.

jo
door johanswart - Jan 24, 2013 om 15:47
18 Antwoorden / 0 Vragen

bij mijn weten zit er aan de printkop een chip welke de inktflow bijhoudt. Wanneer deze constateert dat de cardridge leeg is zal die info er nog opstaan als je hem bijvult. Ik heb ooit eens gehoord van een cardridge resetter. Hoe en wat geen idee maar wellicht dat dit uitkomst biedt.

or
door orka - Jan 24, 2013 om 22:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,Valeruis - 2 en edrick3

Code E6 VAN Canon pixma MP280/282 is inderdaad cardridge vervangen.
Ik wens U meteen te bedanken voor de gratis tip.

Vriendelijke groeten

Orka

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2013 om 22:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie deze link KLIK HIER, op die site de pdf Canon openen (pal boven Epson) en dan onderaan in de pdf met name het stukje over resetten lezen. E.e.a. was via mijn eerste reactie te vinden. Op deze manier werkt mijn Canon al enige jaren met zelf navullen.

vr.gr.