br
door brommobieltje Jan 6, 2013 om 13:46
Computers & telefonie

Cresta deurspion

Wij hebben van de week 2 Cresta (cph) deurspionnen aangeschaft via de Telegraaf. We ontvingen ze snel.
Mijn man heeft het in elkaar gezet, batterijen erin, en toen in de deur gemaakt. Met 2 plakkers zit het vast.
Maar eenmaal in de deur krijg je praktisch geen beeld.
Het was nog wat duister op het trapportaal, maar toen het licht daar brandde, zagen wij ook zo goed als niets, alleen maar donkere contouren, je ziet echt niet wie of wat er staat.
Wij dachten hij is misschien stuk, dus met moeite die 1e er af gekregen met die rot plakstrips, en de tweede in elkaar gezet. Voor deze erin ging eerst even getest, en ja hij deed het, duidelijk beeld. Dus hup in de deur gezet met weer plakstrips, maar helaas hetzelfde resultaat, eenmaal in de deur gezet zie je gewoon praktisch niets, heel flauw en donker, niets is herkenbaar.
Ik het bijgeleverde boekje kunnen wij er niets over vinden.
Ook zit er een soort klein ijzeren plaatje bij waarvan wij denken, wat is het, en waar dient het voor en waar moet dat komen te zitten. Staat niets over in het boekje.
Kan iemand ons misschien iets wijzer maken indeze.
Wel zonde van onze bijna € 105,= Graag uw mening of antwoord.
ps: er staat nergens een telefoonnummer wat ik kan bellen.

9284 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er nergens een telefoonnummer of verwijzing staat, gelijk mailen naar de Telegraaf, die heeft die dingen toch verkocht aan U. Zij zullen dan ook wel weten wie de fabrikant is, hoewel u met de Telegraaf een koop heeft afgesloten. Lijkt me dan dat zij verantwoordelijk zijn voor dit produkt.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te weinig licht in het trapportaal of maar dat zal wel niet de beschermende folie op de lens niet verwijderd.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo brommobieltje,

Heb je wel op het knopje gedrukt om de spion aan te zetten?

Anders even bellen met de servicedesk van de webshop:

Telegraaf Webshop: 088-555 0101
(Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 - 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 14.00.)

Suc6

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.cresta.nl

***

contact

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op zondag 6 jan 2013, 15:31: www.cresta.nl

***

contact

????

Op de site van cresta staan geen deurspionnen vermeld voro zover ik het kon zien.

TS moet trouwens bij de webshop van de Telegraaf zijn!

met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cresta is de fabrikant, daar kan ts vragen over de ijzeren plaatjes.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te zien kan ik nog steeds geen link maken.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pfffff, dan maar zo

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&productId=118298

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sonjaatje, brommobieltje,

.....Ook zit er een soort klein ijzeren plaatje bij waarvan wij denken, wat is het, en waar dient het voor en waar moet dat komen te zitten......

Misschien dit:

De deurspion is verpakt in een full colour zichtverpakking waarin naast de deurspion een internationale gebruiksaanwijzing, een plakstrip en 2 schroefjes voor de bevestiging alsmede een “creditkaart” stukje gereedschap om het scherm aan de voorzijde te kunnen openen om de batterijen te plaatsen verpakt zitten.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op zondag 6 jan 2013, 16:08: Pfffff, dan maar zo

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&productId=118298

Wil de link wel even plaatsen: klik hier, maar wat heeft TS eraan dat ze kan zien dat het ding ook bij Blokker te koop is??

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

brommobieltje schreef op zondag 6 jan 2013, 13:46: Wij hebben van de week 2 Cresta (cph) deurspionnen aangeschaft via de Telegraaf. We ontvingen ze snel.
Mijn man heeft het in elkaar gezet, batterijen erin, en toen in de deur gemaakt. Met 2 plakkers zit het vast.
Maar eenmaal in de deur krijg je praktisch geen beeld.
Het was nog wat duister op het trapportaal, maar toen het licht daar brandde, zagen wij ook zo goed als niets, alleen maar donkere contouren, je ziet echt niet wie of wat er staat.
Wij dachten hij is misschien stuk, dus met moeite die 1e er af gekregen met die rot plakstrips, en de tweede in elkaar gezet. Voor deze erin ging eerst even getest, en ja hij deed het, duidelijk beeld. Dus hup in de deur gezet met weer plakstrips, maar helaas hetzelfde resultaat, eenmaal in de deur gezet zie je gewoon praktisch niets, heel flauw en donker, niets is herkenbaar.
Ik het bijgeleverde boekje kunnen wij er niets over vinden.
Ook zit er een soort klein ijzeren plaatje bij waarvan wij denken, wat is het, en waar dient het voor en waar moet dat komen te zitten. Staat niets over in het boekje.
Kan iemand ons misschien iets wijzer maken indeze.
Wel zonde van onze bijna € 105,= Graag uw mening of antwoord.
ps: er staat nergens een telefoonnummer wat ik kan bellen.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zondag 6 jan 2013, 14:09: Als er nergens een telefoonnummer of verwijzing staat, gelijk mailen naar de Telegraaf, die heeft die dingen toch verkocht aan U. Zij zullen dan ook wel weten wie de fabrikant is

Je zou toch verwachten dat de fabrikant van een Cresta deurspion Cresta is.
Gewoon maar een gokje hoor.

edrick3 schreef op zondag 6 jan 2013, 16:12:
Wil de link wel even plaatsen: klik hier, maar wat heeft TS eraan dat ze kan zien dat het ding ook bij Blokker te koop is??

Nu weet ze in ieder geval waar ze hem 5 euro goedkoper had kunnen kopen.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

brommobieltje schreef op zondag 6 jan 2013, 13:46: Wij hebben van de week 2 Cresta (cph) deurspionnen aangeschaft via de Telegraaf. We ontvingen ze snel.
Mijn man heeft het in elkaar gezet, batterijen erin, en toen in de deur gemaakt. Met 2 plakkers zit het vast.
Maar eenmaal in de deur krijg je praktisch geen beeld.
Het was nog wat duister op het trapportaal, maar toen het licht daar brandde, zagen wij ook zo goed als niets, alleen maar donkere contouren, je ziet echt niet wie of wat er staat.
Wij dachten hij is misschien stuk, dus met moeite die 1e er af gekregen met die rot plakstrips, en de tweede in elkaar gezet. Voor deze erin ging eerst even getest, en ja hij deed het, duidelijk beeld. Dus hup in de deur gezet met weer plakstrips, maar helaas hetzelfde resultaat, eenmaal in de deur gezet zie je gewoon praktisch niets, heel flauw en donker, niets is herkenbaar.
Ik het bijgeleverde boekje kunnen wij er niets over vinden.
Ook zit er een soort klein ijzeren plaatje bij waarvan wij denken, wat is het, en waar dient het voor en waar moet dat komen te zitten. Staat niets over in het boekje.
Kan iemand ons misschien iets wijzer maken indeze.
Wel zonde van onze bijna € 105,= Graag uw mening of antwoord.
ps: er staat nergens een telefoonnummer wat ik kan bellen.

Lieve mensen, ja natuurlijk heb ik de plakfolie eraf gehaald, en natuurlijk heb ik op het knopje gedrukt dat is allemaal wel duidelijk. Maar in de beknopte beschrijving wordt er niets over het ijzeren plaatje geschreven, dat zal toch ook wel ergens voor zijn.
Die zognaamde creditcard daar moet je het schermpje mee open wippen om de batterijen er in te doen, dus " ik heb er ook batterijen in gedaan" .

Wij hebben de eerst cresta spion toen hij weer uit de deur was ook zo in de hand geprobeerd, dan doen ze het prima, dat is juist zo raar, maar zodra hij in de deur zit dan zie je praktisch niets, dat is toch vreemd of ben ik nou een beetje dom.

Natuurlijk heb ik ook op sites gekeken van Cresta, daar staat de deurspion wel degelijk hoor, en ook op sites van blokker enzovoort. Maar ik heb nergens klachten kunnen vinden of mensen met gelijksoortige klachten.
Maar goed ik dacht misschien zijn er wel mensen hier die toevallig ook zo'n deurspion hebben.

Dus voor alle duidelijkheid, de spionnetjes doen het wel, als je hem gewoon in je hand hebt, maar niet als hij in de deur gemonteerd zit, rara hoe kan dat.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom schrijf ik ook de website van de fabrikant, waar je het knopje "contact" kunt vinden. Stuur een mail en stel daar je vraag.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je steekt dat ding aan twee kanten in je deur. Als je gewoon wel goed beeld hebt en in de deur niet, dan denk ik dat die twee delen in de deur niet goed op elkaar aansluiten.
Is je deur toevallig niet te dik?

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Technische specificaties:
Resolutie 0,3 megapixels CMOS
2,4 inch TFT LCD scherm
Groothoek lens 60 graden
Geschikt voor deurdikte 35 – 60 mm
Werkt op 2 AA batterijen (niet inbegrepen)

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Technische specificaties:
Resolutie 0,3 megapixels CMOS
2,4 inch TFT LCD scherm
Groothoek lens 60 graden
Geschikt voor deurdikte 35 – 60 mm
Werkt op 2 AA batterijen (niet inbegrepen)

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou mensen wij zijn zelf nu wel tot de conclusie gekomen dat die cresta spionnen helemaal niet werken als je ze in een deur op het trapportaal maakt. Ze doen het alleen als je ze in de hand hebt en in het volle licht. Maar ja daar koop je zo'n ding niet voor hè !
Wij dachten misschien alleen geschikt voor 'buitendeuren' , maar ook dan als het duister wordt dan zie je dus ook niets of niemand staan. Die dingen deugen dus gewoon niet.
Ze voldoen niet aan de eisen waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld zijn.

En voor alle duidelijkheid, mijn deur is ook niet te dik, want je kunt het staafje waaraan die lens zit uittrekken en inschuiven.
Ik heb echt niet 5 euro teveel betaald hoor, dat waren verzendkosten, ze kosten overal 50 euro, daar ben ik op al die sites wel achtergekomen.
Dit was dus de miskoop van het jaar 2013, zonde van mijn geld, ik ga natuurlijk wel klagen dat zullen jullie begrijpen, maar zullen wel met een kluitje in het riet gestuurd worden.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt voor digi deurspionnen eens kijken op www.deurspion.nl of op www.sloterop.nl

Note: ik ken deze shops verder niet en weet ook niet of deze geschikt zijn voor jullie deur. Daarover zou ik eerst informatie inwinnen.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sonjaatje

het internetadres in het bericht zetten

dat adres copieren (blauw maken en copieren)

dan op het blauwe adres in het bericht vooraan bijvoorbeeld "KLIK" zetten

dan dat woordje KLIK activeren (blauw maken)

dan op linksymbool klikken (liggende schakel rechts boven het schrijfvenster)

dan het gecopieerde adres in balk zetten (plakken)

dan OK klikken

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt helemaal gelijk.
Mijn moeder heeft er ook een en hetzelfde probleem.
Opgelost door bij de Ikea een bewegingslampje op batterijen te kopen en deze boven het spionnetje te plakken.
Nu werkt het wel goed.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb er zelf een aangeschaft en in gebruik. Werk prima, mits er verlichting is aan de andere kant. Als je zonder de spion door het gat kijkt zie je waarschijnlijk ook niets.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een deurspion met beeldschermpje. Het oude type, alleen een "oog" , was voor mij onhandig. Moest altijd op mijn tenen staan. Bovendien zie je van buitenaf al dan niet licht branden. En dat wilde ik niet. Ook met die spion had ik het probleem van te weinig lichtval op de persoon die voor de deur staat. Het licht valt op de rug, dus de aanbeller staat in de schaduw. Bovendien heb je bij beide apparaten enige schaduwwerking omdat de deur dieper ligt dan de deurposten. Op zich is mijn nieuwe deurspion een prima apparaat, omdat ik het beeld van de persoon ook nog eens kan vergroten. Het probleem heeft volgens mij echt met de buitenverlichting te maken. Ik heb dus overwogen om een lampje met sensor boven de deur te hangen, zodat de aanbeller beter verlicht wordt.
Succes verder.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

r.kemperman schreef op maandag 7 jan 2013, 12:53: Je hebt helemaal gelijk.
Mijn moeder heeft er ook een en hetzelfde probleem.
Opgelost door bij de Ikea een bewegingslampje op batterijen te kopen en deze boven het spionnetje te plakken.
Nu werkt het wel goed.

Terwijl ik zat te schrijven werd dezelfde oplossing al aangedragen door anderen. Dus lijkt mijn conclusie te kloppen.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

je mag toch altijd binnen acht dagen zonder opgaaf van reden terugbrengen?

ve
door verwijderd - Jan 8, 2013 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu het probleem lijkt te zijn teruggebracht tot de lichtinval op de aanbeller kunt U las extra een cd rond het oog van de lens plakken. Deze cd reflecteerd dan het aanwezige licht op de aanbeller als deze vlak voor Uw deur staat.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2013 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op maandag 7 jan 2013, 21:59: je mag toch altijd binnen acht dagen zonder opgaaf van reden terugbrengen?

7 werkdagen en dan wel onbeschadigd en in originele verpakking.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2015 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag,
Wij hebben verleden week samen met onze buren ook 2 deurspionnen via de Telegraaf gekocht.
Precies hetzelfde verhaal !
We hebben ze laten plaatsen door iemand die er verstand van heeft maar
de spionnen voldoen gewoon niet .
Gisteren hebben we ze aangetekend opgestuurd naar : Montapacking, Polderweg-Oost 19, 2973AN, Molenaarsgraaf.

We hopen dat we ons geld terug krijgen ?
Wordt vervolgd !

Saskya

ve
door verwijderd - Jan 21, 2015 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel even een briefje bij het pakketje toevoegen met daarin naam , adres, reden van retourneren, de code van track&trace, aanbiederscode en persoonlijke code die zijn te vinden in de voucher.
Saskya