cats
door cats Feb 26, 2007 om 15:33
Computers & telefonie

Critical system errors

Enkele dagen geleden werkte mijn computer niet meer.
Eeen sevicewinkel adviseerde mij Windows XP opnieuw te installeeren.
Heb ik gedaan (ben overigens nu veel data kwijt)
Maar....... nu krijg ik tijdens het internetten steeds de mededeling van Messenger Service, dat ik een register cleaner moet downloaden, onmiddelijk moet stoppen , bij www. sys32win.com de register cleaner moet downloaden en dan moet repareren.

Als ik dat doe, wordt er iets gescheckt/onderzocht en daarna moet ik iets downlaoden  voor  30 of 40 euro of zoiets.

Weet iemand raad?? Is dit ernstig??
Kan ik dit ook negeren of anders oplossen?

Mijn dank alvast
cats

788 8 Rapporteer

ge
door gekkegerrut - Feb 26, 2007 om 15:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

tja, problemen met het register maakt mensen angstig, daar maakt de commercie dankbaar gebruik van.  En dat is het ook, iets angstigs...als je niet weet wat je doet.

http://www.tuneup-software.nl/products/tuneup-utilities/

gewoon de trail-versie downloaden, is volwaardig programma en helpt jou wel uit de problemen.  Succes  G.Gerrut

ro
door ronanita - Feb 26, 2007 om 16:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste cats,

Er is niks aan de hand, dat is gewoon een verkooptrucje. Wat je kunt doen om zulke boodschappen te voorkomen is door de Messenger Service uit te schakelen (dit heeft niets met de MS Messenger te maken).

Dit kan door via Start -> uitvoeren: hier invullen services.msc en op OK klikken.

In het services scherm moet je naar messenger gaan en hier op dubbelklikken. Daarna in het scherm, opstart type op uitgeschakeld zetten en op OK klikken

Daarna de service stoppen en de meldingen zijn verdwenen.

Ron

ps. ik heb zelf een Engelse versie, dus het kan zijn dat ik niet alles goed vertaald heb

cats
door cats - Feb 26, 2007 om 16:37
153 Antwoorden / 16 Vragen

Bedankt voor deze probeerversie.
Ik heb TuneUp 2007 gedownload, maar vraag me nu af, wat ik in mijn gevel verder zou moeten doen.
Er zijn 5 mogelijkheden:  aanpassen/opruimen/optimaliseren/beheren/terugzetten.
Het is dus de bedoeling, dat ik ontdek, wat er dan voor fouten in het register zouden zijn en wat eventueel te doen (als dat nodig is)

cats
door cats - Feb 26, 2007 om 16:42
153 Antwoorden / 16 Vragen

Bedankt Ron,

Ik  heb deze Messenger uitgeschakeld, en zal de melding dan wel niet meer te zien krijgen, maar zoals ik bij gekkegerrut al heb aangegeven, moet ik wel weten of er echt iets aan de hand is.
Ik kan het me niet voorstellen, want het installeren is pas vrijdag gebeurd (het dus opnieuw installeren van Windows XP)

ge
door gekkegerrut - Feb 26, 2007 om 16:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

ik moest even zien, mijn versie is engels.

*optimaliseren, vervolgens de middelste optie, dan next enz.

programma doet alles zelf, maakt op back-up.

ge
door gekkegerrut - Feb 26, 2007 om 17:10
5 Antwoorden / 0 Vragen

ben geen verkoper van dit produkt mochten jullie dit wellicht denken, maar dit is echt een perfekt programma om je pc (ongestraft dankzij backup) te optimaliseren en te tweaken zonder al te veel kennis hierover te bezitten. Gewoon alle opties eens doorkijken, je zult versteld staan wat alles mogelijk is EN spyware/adware vrij natuurlijk.

http://www.tuneup-software.nl/   bedoelde ik dus

gsm
door gsm - Feb 26, 2007 om 17:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

TuneUp is oké. Het kan een maand gratis gebruikt worden. Even de One-click maintenance uitvoeren en er is weer veel schoongemaakt.

Toch wil ik er op wijzen dat dit geen software verwijderaar is. Software die ongewenst op de Pc staat, dient in eerste instantie altijd verwijderd te worden via officiele Windowsweg, n.l. via het Configuratiescherm en dan Software.

Groet,
GSM

dirck
door dirck - Feb 26, 2007 om 18:24
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je al een Virusscanner en een Spywarescanner op de computer geinstalleerd?
Als je zulke meldingen krijgt, nooit dat programma downloaden wat geadviseerd wordt in die melding!!!
Geheid dat je computer dan vol met spyware komt te zitten.
sys32win.com, clean32.com, fixwin32.com, msreg.com en een heleboel andere soortgelijke sites staan niet voor niets op de blacklist.

http://www.viruspool.net/blacklist.cms