lida2
door lida2 Nov 8, 2005 om 10:41
Computers & telefonie

Cursor wijzigen

Hallo,

ik wil mijn cursor wijzigen of groter maken, maar dat lukt niet. Nu heb ik het overal geprobeerd (in de opdrachtprompt en in de muis). Als ik in de opdrachtprompt aangeef dat ik een grote cursor wil en ik doe OK, dan helpt dat niets. Ook niet als ik opnieuw opstart. Heeft iemand enig idee? Weet iemand ook hoe ik een andere cursor kan krijgen (en dan niet via een internet site maar via windows?

Bedankt voor het antwoord.

4000 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lida2,

binnen windows XP zou dat als volgt moeten kunnen worden aangepast:

start -> configuratiescherm -> muis -> tabblad aanwijzers. Hier vindt u onder "Schema" een hele reeks aan instellingen. Mogelijk heeft de software behorende bij uw muis hier ook nog opties aan toegevoegd, maar kies anders voor 1 van de opties "groot" of "extra groot".

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo IJzerbrood

Dit heb ik ook al geprobeerd. Lukt niet. Ik kan hem niet wijzigen. Zowiezo zie ik hieronder (onder MUis) geen instelling waarmee de cursor groter gemaakt kan worden.

Jammer.

Groetjes, Lida

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Lida,

Je kan misschien op het Internet zoeken of er grotere cursors bestaan maar in je instelling kun je niet de bewuste cursor groter en of kleiner maken.

Je moet dus doormiddel van 'bladeren' een groter formaat Arrow of een andere cursor die wat groter is kiezen.

Succes,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Lida,

Als je doet wat ijzerbroot aangeeft, krijg je dit dan te zien of niet?

Eigenschappen
voor Muis

Vriendelijke groeten, Dirck

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dirck.

Ik kom wel in de eigenschappen van de muis maar ik heb andere tabbladen (misschien omdat ik een laptop heb???????). Mijn tabbladen zijn knoppen aanwijzers, opties voor de aanwijzer, hardware, apparaatinstellingen en touch pad aan/uit. Als ik dan onder aanwijzers kijk krijg ik datzelfde blad als wat jij bedoelt, alleen staan er bij mij geen schema's onder (zoals dinosaurus e.d.). Ik heb er geen. Nou ok, een maar dat is mijn huidige cursor (saai pijltje).

Waar zullen ze gebleven zijn?????

Groetjes, Lida

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anders moet je even in je Configuratiescherm op Software klikken en dan Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.

Dan kom je in de Wizard "Windows-onderdelen" terecht.

Daar kies je voor "Bureau-accessoires en hulpprogramma's"  dan
klik je op details en dan bij Bureau-accessoires klik je weer op
details en daar zie je dan Muisaanwijzers staan, als daar geen vinkje
voor staat, dan zet je daar een vinkje voor.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het leek me een handig idee. Ik wist niet eens dat dat zo kon. Maar goed. Het heeft niet geholpen. Ik heb een aantal zaken aangevinkt (ook spelletjes en de calculator die ooit een keer ineens zomaar verdwenen zijn ???????). Ik toetste op volgende en het leek goed te gaan maar hij kon een aantal onderdelen nergens vinden. Dus helaas. Waarschijnlijk moet ik gewoon windows opnieuw installeren ofzo? Nou ja, zo belangrijk is het ook niet, toch?

Bedankt in ieder geval

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het nog eens, maar dan met de Windows cd in de computer.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zonet de cd met tools and utilities van Toshiba in de computer gestopt maar ik kan niets vinden wat met cursors en spellen te maken heeft. Ik heb ook nog een cd met windows 97 erop misschien moet ik het daar nog even mee proberen. Dat zal wel niet meer vandaag worden.

Hopelijk lukt dat en anders weet ik het niet meer.

Groetjes Lida

ve
door verwijderd - Nov 9, 2005 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk besturingssysteem gebruikt u (Windows 97?) en welke/ wat voor merk muis? Zat bij die muis ook een cd?

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Nov 9, 2005 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je spelletjes, de calculator en muisaanwijzers aangevinkt hebt en
je gebruikt Windows 98, dan moet je ook de Windows 98 CD in de computer
stoppen, anders kan hij die dingen niet installeren.

Vriendelijke groeten, Dirck

ve
door verwijderd - Nov 10, 2005 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo IJzerbrood,

Ik heb Windows XP op mijn computer maar toen ik die kocht zat er een versie van Windows XP bij waar ik niet veel mee kon. Een vriend van mij heeft er toen Windows 97 opgezet.

Ik heb een laptop dus ik heb niet echt een muis maar een touchpad. Hiervoor  zat geen cd bij.

Ik moet nog steeds proberen om die windows 97 cd er in te stoppen en dan te kijken of ik een andere cursor kan nemen. Als het niet lukt is het ook geen ramp hoor. Ik heb altijd nog de kleine pijl.

Groetjes van Lida

ve
door verwijderd - Nov 10, 2005 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 97? Zal dat niet Windows 98 zijn? Of heb je inderdaad zo'n opstartscherm:

Download Here

Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 10, 2005 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand wel eens gedacht aan de optie toegankelijkheid in configuratiescherm de zit standaard op elke windows versie.

Succes Ronald.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2005 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik heb niet zo'n scherm. Ik zit nu ook te twijfelen of ik 97 of 98 heb. In ieder geval staat er in mijn opstartscherm dat het XP is. Alleen de geinstalleerde windows is 97 of 98. Tenminste dat is mij verteld bij het gebruiksklaar maken van de computer.

De cdroms die bij de computer zitten zijn van XP maar de programma's (ik denk trouwens dat dat alleen Word, Excell e.d. zijn, nu ik erover denk) zijn dus van 97/98.

Ik hoop dat jullie het nog begrijpen.

Groetjes, Lida

ve
door verwijderd - Nov 10, 2005 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed XP met Office 97 (word, excel, etc)

Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 10, 2005 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u in de map C:\Windows\Cursors kijkt, staan daar dan tig betanden van het type CUR ? Hier slaat windows zijn cursor bestanden op.

Als daar niks staat zou u van een andere computer de bestanden kunnen over kopieren. Misschien helpt dat.

(Soms is het handig dat een expert bij u op de computer kijkt wat het probleem is. Naast een bezoek kan dit ook met Hulp Op Afstand bv, of via de MS Messenger).

ve
door verwijderd - Nov 10, 2005 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat dat het zal zijn. Maar goed. Waar op de XP cd vind ik de cursor? Ik kon hem niet vinden. De spelletjes en de rekenmachine trouwens ook niet. Hoe ze verdwenen zijn, daar heb ik ook geen idee van.

Het is verder geen ramp. Spelletjes genoeg en een rekenmachine heb ik ook wel, maar goed. Het is toch irritant dat het verdwenen is.

Groetjes, Lida

ve
door verwijderd - Nov 10, 2005 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb daar gekeken en er staan er maar 2 onder. Te weten: appstar2 en appstar3.

Heeft u ook enig idee waar de spelletjes en de rekenmachine horen te staan?

mvrg, Lida

ve
door verwijderd - Nov 11, 2005 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lida2,

U gaf aan ooit windows XP te hebben gehad, waar u niet veel mee kon, waarop een vriend er windows 97 op heeft gezet. Maar: u schrijft ook dat in uw opstartscherm staat dat u windows XP heeft...

Om zeker te zijn van uw besturingsprogramma: open de map mijn documenten, klik dan op help en dan weer op info.

Bij mijn weten kunt u geen gebruik maken van een halve XP en een andere helft 97 (of 98)...

Wanneer u heeft vastgesteld welk besturingssysteem u werkelijk heeft, is de oplossing een stap dichterbij. U heeft namelijk de installatie cd van het juiste besturingssysteem nodig om de spelletjes, rekenmachine en cursor-opties op uw laptop te installeren.

Die procedure voor win 98 en ik meen ook 97: start -> instellingen -> configuratiescherm -> software -> windows setup -> selecteer bureau accessoires dan: details. Vink dan aan: muisaanwijzers (en wanneer u dat wenst ook ontspanning en rekenmachine). Daarna OK, dan toepassen en volg de instructies...

Het feitelijk veranderen van muisaanwijzer (win 98/ 97), nadat u bovenstaande heeft gedaan, gaat dan: start -> instellingen -> configuratiescherm -> muis -> tabblad aanwijzers. Kies in het deel schema voor een ander schema (groot), dan: toepassen.

Voor XP: start -> configuratiescherm -> software -> windows onderdelen toevoegen of verwijderen -> selecteer bureau-accessoires en hulpprogrammas dan: details. Selecteer bureau-accessoires, dan weer: details. vink aan: muisaanwijzers (en zo u wenst ook rekenmachine). Het vervolg wijst zichzelf..

In mijn eerste reactie had ik u al aangegeven hoe u dan feitelijk voor een andere muisaanwijzer onder XP kunt kiezen.

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Nov 11, 2005 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste IJzerbroot,

Ik heb inderdaad windows XP. Hetgene dat u aangaf om de cursor e.d. er weer in te krijgen heb ik de vorige keer al geprobeerd. De computer kon de bestanden niet vinden. Ik heb toen de installatiecd er in gedaan maar ik heb geen idee welk onderdeel ik moet installeren. Er stond niets tussen wat leek op wat ik nodig heb.

Als ik wat meer tijd heb zal ik eens goed gaan zoeken.

In ieder geval bedankt voor alle hulp.

Groeten, Lida

ve
door verwijderd - Nov 11, 2005 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar 'Start - Configuratiescherm'
Software

Tabblad 'Windows-setup' Nu vraagt hij misschien om de CD,
Bureau - accessoires
Details en daarin kun je de muisaanwijzers aanklikken.

Dan moeten ze er bij staan en doormiddel van bladeren kan je ze nu wel vinden.

Succes,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Nov 11, 2005 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lida2,

Uw computer kon de bestanden niet vinden, omdat ze er niet op waren geinstalleerd. En dan kunt u blijven zoeken tot u een ons weegt. Vandaag kreeg ik een duidelijker beeld van wat er aan de hand is.

Eerst dient u er voor te zorgen dat de noodzakelijke onderdelen van windows op uw laptop geinstaleerd worden.

  1. doe de windows XP installatie cd in de cd-rom, deze cd zal zichzelf opstarten, maar dat hebben we niet nodig. Sluit eventuele vensters af, totdat u weer gewoon uw bureaublad ziet. De cd moet alleen in de drive zitten. (Daar zat mogelijk wat verwarring ?) dan:

  2. start -> configuratiescherm -> software -> windows onderdelen toevoegen of verwijderen -> selecteer bureau-accessoires en hulpprogrammas dan: details. Selecteer bureau-accessoires, dan weer: details. vink aan: muisaanwijzers (en zo u wenst ook rekenmachine). Het vervolg wijst zichzelf.. Na deze stap kunt u de XP cd weer uit de drive halen: de nodige bestanden zijn geinstalleerd, maar nu moet stap 3 worden gezet om de instelling te kunnen veranderen:

  3. start -> configuratiescherm -> muis -> tabblad aanwijzers. Bij het vakje schema zult u nu een driehoekje zien: wanneer u daarop klikt ziet u de overige instellingen, waarbij u een ander (groot) schema selecteerd.

Nu hoort uw cursor anders te zijn. Mocht dat niet naar uw wens zijn, herhaal dan alleen stap 3, totdat het naar uw mening wel goed is (steeds een ander schema selecteren).

IJzerbroot.