cats
door cats Dec 12, 2006 om 17:10
Computers & telefonie

De cursor is van slag!

Sinds gisteren is de cursor van mijn PC van slag.
Van tijd tot tijd schiet hij, wanneer je iets aanwijst, of soms  zo maar, snal van links naar recht of omgekeerd en is dan niet goed te gebruiken. Wat kan hier aan de hand zijn??
Iets ernstigs? Welke computerdeskundige kent dit, of weet raad?

1759 35 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, alvorens enig zinvol antwoord gegeven kan worden, kunt u aangeven wat voor PC systeem u heeft en wek besturingssysteem.

Heeft u XP, dan kan ik nu alleen adviseren ofwel systeemherstel toe te passen en mogelijk ook opnieuw de driver van uw muis op te halen (geef ook het merk van uw muis door als deze twee tips niet helpen.)

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo cats,

Gokje, draadloze muis? batterijen opladen of vervangen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarschijnlijk heeft u een nieue muismat o.i.d. met een 3d plaatje erop

hierdoor kan uw muis alle kanten op gaan die u niet wilt

ook kan er een toetst plakken ( dus niet ver terug komen als deze is aangedrukt )

u moet dan testen welke toets deze proleem veroorzaakt

succes ermee  , labswans

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi krook, laat ik daaraan nou net niet gedacht hebben maar inderdaad, dat kan de oorzaak zijn als het een mechanische muis is.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Ik gebruik Windows XP en de muis is niet draadloos.
Merk muis Logitech.
Zelfs als ik de muis niet aanraak, verplaatst de cursos zich!

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Start de PC eens op in 'veilige modus' en controleer of het probleem zich dan ook voordoet. Freya

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nog even voor de duidelijkheid, gaat het om een optische muis of is het een muis met een balletje. Freya (dit teruglezend schieten de tranen me in de ogen)

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

cats@ kijk eens aan de onderkant van de muis en dan ziet ueen bolletje met daaromheen een schijf die u met een beweging naar links (klok) of rechts kunt verwijderen waarmee het bolletje loskomt. Maak het bolletje zelf goed schoon en daarna ook het asje of asjes en de kleine wieltjes die u ziet. Doe dat met een wattensstift of tissue en met een niet agressief schoonmaakmiddel. Ik gebruik zelf altijd een beetje sprritus, wasbenzine kan ook maar let op dat er dan geen vuur in de buurt is.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk dan ook goed of er geen haren rond de asjes zitten Dat had ik namelijk bij een genius muis en die haren bleken het probleem te zijn.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Zelfs als ik de muis niet aanraak...."

Muis.... en  gaat toch bijna nooit samen.... knipoog [;)]

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hutch een vuile muis kan ook "reacties geven zelfs als die niet wordt aangeraakt". Lijkt raar maar het is waar.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarschijnlijk ligt het aan de ondergrond waarop de muis wordt gebruikt. als die niet mooi wit en mat van structuur is, kan dit gebeuren met een optische muis.

ook donkere oppervlakken geven soms dit effect.

ikzelf gebruik al sinds tijden een regelmatig ververst schoon vel wit a4 papier als ondergrond voor mijn optische logitech muis, en dat werkt perfect.

GA NIET ZITTEN KLOOIEN AAN HET LENSJE!

als je ook maar iets verkeerd doet kan die gekrast raken of dof worden, en kan je je muis weggooien.

succes.

Groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo  cats,

ik heb een muis mét staartje en zónder balletjes (zeg maar een soort van gecastreerde optische muis!!).

Ook bij deze muis wil de cursor soms spontaan aan de wandel, soms met een slakkegangetje, af en toe met de snelheid van Jos Hermes die de 1000 meter probeert te rennen in een recordtijd.

De oorzaak bij mij is een niet vlakke ondergrond (ik gebruik geen muismat om de muis te verwennen maar een kaal wit tafelblad). Als ik de ondergrond even goed schoonmaak en ook de buik van mijn muisje een korte wasbeurt geef lukt het weer een poosje om zonder gewandel te kunnen werken, maar dit is wel een terugkerend proces.

Succes.

Linda

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Het ziet er nu naar uit, dat het probleem opgelost is. Ik heb, zoals Krook als eerste voorstelde, de muis schoongemaakt.
Dit leek mij het eenvoudigste. Daarna zou ik de andere mogelijkheden hebben geprobeerd, maar hoeft nu hopelijk niet meer. Allen hartelijk bedankt voor de aangedragen oplossingen.
Even dacht ik nog, dat het gekomen zou kunnen zijn door Spamfighter, dat ik een paar dagen geleden heb geïnstalleerd.
Ik had al wat speurtochten naar eventuele meegekomen virussen ondernomen, maar kon niet geloven, dat dat de oorzaak zou kunen zijn. Allen bedankt

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het een standaard muis is kan het zijn dat de asjes die door de rubberbal worden aangedreven, erg vuil zijn die moet je goed schonmaken en de rubberbal even met een heel klein beetje afwasmiddel met lauw warm water afspoelen.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, zelf had ik hetzelfde probleem met de optische muis. Ook wilde de cursor zich soms  niet verplaatsen of ging daarna met een rotgang naar de overkant.
Dit werd bij mij veroorzaakt door het muispad.
Dit was een relatief duur geval, voorzien van siliconensteun enz.
Kleur was wat paarsig. Na een blanco vel papier op het muispad gelegd te hebben, was het probleem over.  het probleem was herhaalbaar, dwz, zonder wit vel was het probleem weer terug. Gebruik nu gewoon de harde (witte)ondergrond van het bureaublad. Geen enkel probleem daarna.
Let wel, het betreft hier een optische muis (van Logitech).
groetjes, Dodo.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi probleem heb ik ook gehad , de muis gaat een eigen leven lijden, en moet je weer opnieuw opstarten...

bij mij kwam het door sluiting   op de ingang van het moederbord....andere muizen geprobeerd   zelfde gedonder.....alleen usb muis   kun je nog   proberen    sccs

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ondergrond bij een optische muis moet eigenlijk geen invloed hebben, ik gebruik al ruim 5 jaar zonder problemen een logitech optischemuis op een buroblad met eiken struktuur.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede middag,Meestal zijn het de batterijen die leeg raken,ik heb dat ook zo om de maand.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is ze muis vervuilt.

Het balletje in je muis loopt langs twee asjes, op de asjes komt vuil te zitten.Hierdoor slipt het balletje, en werk het niet meer goed.

Dus schoonmaken die muis.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Polderman als je de antwoorden leest voor dat je reageert had je gelezen dat het goede antword in deze allang is gegeven en de muis werkte dezelfde  dag alweer.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als laatste dan nog even dit: dat pijltje heet niet 'cursor' maar 'aanwijzer'.
De cursor is dat knipperende verticale streepje die je ziet als je een tekst typt.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haal het balletje eruit en maak de 2 asjes waarop de bal draait

goed schoon.

Is het een draadloze muis verwissel dan tegelijkertijd de batterijen.

Succes

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat het ook met statische electriciteit te maken heeft.

nu het weer wat kouder wordt.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde probleem gehad met optische muis ik heb dit opgelost door eerst met een blanco A4 over mijn muis pad te doen bij mij was probleem opgelost en heb nu een witte muis pad en heb geen enkel probleem meer (behalve als inderdaad vergeet de muis af en toe op te laden)

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een opladbare muis als je stopt met je PC zet hem op de lader scheelt in batterijen kopen dus ook goed voor het mileu

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit "probleem"al 3 jaar, sinds ik deze pc heb.Het was in het begin irritant maar je went er aan. Maar na al deze tips zal ik het eens met een witte ondergrond proberen.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb alle antwoorden gelezen,en veel middeltjes kloppen wel,maar het probleemkomt steeds terug.Mijn leveransier heeft mij gemeld dat het door het programma XP komt,wat vaak een eigenleven leid,ook met plots verspringen van internet pagina's.succes er mee.Paul

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou ook nog een virus kunnen zijn... Ik had hetzelfde laatst met het virus phisher dadobra, die meteen ook een key-logger installeert. Verwijder alle rommel uit je temporary internet files, onder "verkenner" en laat b.v. de spy-sweeper eens draaien, en windows washer. Wil ook nog wel eens helpen. Genoemd virus nestelt zich ergens in de registry en kan dan b.v. "meekijken" met je wachtwoorden, pincodes, e.d. Het achtervolgt jouw bewegingen met de muis, maar met een delay van soms wel een seconde of 5...

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een draadloze muis gebruikt en je schuif daarmee over een witte ondergrong dan volgt het rode ledje aan de onderzijde van de muis niet goed de ontvangst eenheid. Er wordt dan te veel icht verstrooid, waardoor geen goede ontvangst. Gebruik dus een donkere niet weerkaatsende ondergrond!!

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

het kan zijn dat je mousepad de oorzaak is.

Als er n.l. veel motieven met de kleur rood in de mousepad  zitten kan dat ook storingen geven doordat de optische muis ook een rood lampje heeft aan de onderkant.

Hij gaat dan springen...omdat hij de kleur rood niet snapt....probeer het eens met een andere mousepad..

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

\\\\hoi \meijnie Ik heb en eenvoudige OPLAADBARE DRAADLOSE OPTISCHE MUIS Zolid van De aldi ( dus geen infrarode oog )Gebruik XP maar heb geen enkel probleem Ik gebruik ondanks dat ik een witte ondergrond heb (bureau meubel) liefst neutrale muispad maar nogmaals zoals zoveel reactiesals als je batterijen bijna op zijn of je vergeet je oplaadbare muis op te laden dan heb je gewoon een probleem

ve
door verwijderd - Dec 18, 2006 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit eigen ervaring en dat van vrienden weet ik dat de muis ook van slag kan zijn door een virus. Vaak is dat een van de eerste tekenen dat er een virus op de computer zit.

Dus misschien even scannen ?