pa
door parakist Dec 22, 2010 om 17:05
Computers & telefonie

Dialoogbox weergeven in Excel

Excel. Ik voeg een dialoogblad toe met de naam Dialoog1 met "Invoegen dialoogblad".
Ik plaats een keuzerondje in het constructie venster. Test het keuzerondje en het werkt. Ik maak een commandoknop en wil middels deze knop het dialoogvenster weergeven op een Excelblad. De helpfuncties geven aan de methode "Show" te gebruiken. Nergens staat hoe. Weet iemand welke opdracht ik moet gebruiken om de dialoog box "Dialoog1" te kunnnen weergeven op een Excel blad zodat ik keuzerondjes kan gebruiken.

Pivate Sub ToonDialoogBox_Click
???????????????
End Sub

948 3 Rapporteer

freya
door freya - Dec 22, 2010 om 17:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo parakist,

Ik heb het nooit in Excel gebruikt, maar zal het niet iets zijn als:

Dialoog1.show = "1"

m.vr.gr. Freya

pa
door parakist - Dec 23, 2010 om 09:54
22 Antwoorden / 11 Vragen

Hartstikke bedankt voor jouw reactie. Jouw idee stond al op mijn lange lijstje maar zoals het bij mij wel vaker gaat los ik dit soort problemen tijdens mijn slaap op. Ik moest eerst met "Applicatie.Run" a.h.w. het groepsvak opstarten. De oplossing is geworden:

Privat Sub LaatDialoogVensterZien_Click
Dim Dialoog1
Application.Run "'VBA - Optie knoppen in een groepsvak.xls'!Knop2_Click"
DialogSheets("Dialoog1").Show
End Sub

Misschien heb jij nog wat aan deze wetenschap. Bij deze.

m.vr.groeten henk

freya
door freya - Dec 23, 2010 om 10:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal duidelijk en mooi dat het gelukt is. Ik heb in het verleden veel databases en applicaties gebouws met Access en moest wat het antwoord betreft diep in het geheugen graven. Blijkbaar zijn er wat verschillen tussen Excel en Access en wellicht speelt de gebruikte versie van Excel/Access ook nog een rol. En wat dat 'slapen' betreft, dat herken ik wel hoor. Soms lag ik er zelfs van te dromen en als ik dan wakker werd had ik bijna de complete oplossing van een probleem in mijn hoofd zitten.
Maar mooi dat ik je in ieder geval in de goede richting heb kunnen duwen. Bedankt voor het terugmelden en succes verder met je Excel.

Freya