al
door alwins60 Sep 19, 2010 om 21:03
Computers & telefonie

Diefstal Mobiele Telefoon

Hallo,

Onlangs is mijn nieuwe telefoon gestolen (Blackberry Bold 9700) Deze telefoon had ik net 2 maanden in combinatie met een 2 jarig abonnement van KPN.

Helaas heb ik mijn telefoon niet verzekerd tegen diefstal. Heeft KPN nog bepaalde verplichtingen zodat ik toch een tegemoetkoming kan krijgen? Of kan KPN helemaal niks voor mij betekenen, en moet ik gewoon een extra abonnement afsluiten en dubbel betalen in de maand.

Met Vriendelijke Groet,

A. Siemonsma
Emmeloord

570 4 Rapporteer

sw
door swat1500 - Sep 19, 2010 om 21:21
3795 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou zeggen lees de kleine lettertjes van uw contract maar ik vermoed dat diefstal van uw telefoon KPN geen enkele verplichting oplegt om het abonnement te doen stoppen. De telefoon en het abonnement zijn niet onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Als u een nieuwe "gratis" telefoon wilt hebben dan kunt u een nieuw abonnement moeten afsluiten maar vermoedelijk is het goedkoper om een losse sim lock vrije telefoon te kopen al dan niet via internet en een nieuwe sim aan te vragen die gekoppeld zit aan uw "oude" abonnement.

gallito
door gallito - Sep 20, 2010 om 01:00
479 Antwoorden / 66 Vragen

IMEI nummer van je telefoon.

En noteer dan meteen het IMEI nummer van je telefoon. Dat is een uniek nummer gekoppeld aan die telefoon.

Het is op te roepen door op de mobiele telefoon achtereenvolgens *#06# in te toetsen, waarna het nummer op het display verschijnt

Als je jouw telefoon nu verliest of hij wordt gestolen geeft je dit nummer door aan de Politie en aan je provider, waarna die telefoon onbruikbaar kan worden gemaakt.
Zo heeft iemand anders helemaal niets aan jouw onrechtmatig verkregen telefoon.

http://nl.wikipedia.org/wiki/IMEI

birdies
door birdies - Sep 20, 2010 om 06:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Of kan KPN helemaal niks voor mij betekenen, en moet ik gewoon een extra abonnement afsluiten en dubbel betalen in de maand. ........

Hoezo een extra abonnement afsluiten? Ik neem aan dat je de simkaart hebt laten blokkeren? Dan kun je een nieuwe simkaart aanvragen en een nieuwe telefoon kopen. En, inderdaad: als je z.g. een gratis telefoon wilt, zul je een 2e abonnement moeten afsluiten.

De KPN is niet verantwoordelijk voor het verlies van je mobiel en hoeft je abonnement niet te beƫindigen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 20, 2010 om 13:12
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Alwin:

HOE is je telefoon gestolen?

Hardware ERror MAN.