lida2
door lida2 Aug 14, 2006 om 13:07
Computers & telefonie

Dvd branden met Nero

Hoi,

Ik ben al tijden aan het proberen om een dvd+r te branden met Nero. Op de een of andere manier lukt het me niet. Ik heb eerst geprobeerd om er filmpjes op te zetten maar dat lukte niet. Nu probeer ik al tijden om er gewoon data (gegevens) op te zetten maar dat lukt ook niet. Ik heb de snelheid op 8, 6, 4 en 2 geprobeerd maar elke keer zegt ie dat hij geen einde kan vinden ofzoiets.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Dit is wat ik doe als ik data wil branden:

Ik kies: DVD
Onder favorieten kies ik: dataschijf branden
Ik zet de bestanden klaar die ik wil branden
Ik doe: branden
Ik zet hem op Write
De speed pas ik aan
geen multimedia

Nu start ik hem op en gaat het weer mis.

HELP

454 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gebruikte en afgesloten schijf lukt nooit, of het is een verkeerde, probeer eerst een RW te bakken en kijk of het goed is, je gooit dan niets weg, en kunt op de DVD speler in woonkamer kijken of alles goed is, als goed dan branden, en als dan weigerde, dus na RW branden nieuwe of andere schijven nemen, er zijn + en - branders, en die je zelf moet omzetten, maar meestal automaat,

tevens willen ze nog wel eens + opdruk op - schijven drukken en anders om.. dus zelf laten kiezen en soms is dat de oplossing, als beschadigde binnenrand doet deze ook niet, het gaat namelijk van binnen naar buiten, het is geen oude grammofoon, dus net anders om..

Als niet lukt met RW hoor ik het wel.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet niet of je hier wat aan hebt.  http://www.extradvd.nl/html/nero.htm

http://www.extradvd.nl/html/nero2.htm

Veel succes.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal alles eens doorlezen en dan inderdaad weer op een rw proberen te branden. Nu is het wel zo dat dat meestal wel lukt en dan op een r weer niet. Ik zoek het wel uit.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Lida2,

kun je aangeven welke foutmelding je krijgt wanneer je probeert te branden? of krijg je dan geen foutmeldingen, maar kun je hem niet afspelen?

MVG Laaglander

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo uit mijn hoofd weet ik het niet. Ik zal zo weer eens een dataschijf proberen te maken en dan laat ik het je weten.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het nogmaals gedaan en dit gebeurt er nadat ik Burn aan heb gezet met 8x snelheid:

Burn process started at 8x

Power calibration error

generating dvd high compatibility borders

matshita dvd-ram could not perform end of disc-at-once

burn process failed

Ik heb het ook met snelheid van 4x geprobeerd maar het blijft hetzelfde. Heb jij enig idee?

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Lida,

Niet alle branders kunnen dvd+r schijfjes branden. Sommige kunnen alleen overwerg met dvd-r exemplaren. In dat geval moet je altijd DVD-R schijven gebruiken.
Lees de specificaties van het type brander er even op na.

Als de brander wel de DVD +R standaard ondersteunt, probeer dan eens of het helpt om zoveel mogelijk programma's te stoppen.
Dat geldt vooral voor de virusscanner.
Zorg dat je niet aangesloten bent op het internet.
Gebruik de rechtermuisknop om rechts onder in de systeembalk zoveel mogelijk programma's af te sluiten.

Probeer daarna nog een keer om een nieuwe DVD schijf te branden.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmm, het kan een software fout zijn. misschien is de eerste het grootste probleem en de volgende meldingen kunnen daar door opvolgen.

probeer het volgende eens:

start-->configuratie scherm-->administrative tools-->services--> zoek naar IMAPI CD BURNING COM SERVICE --> rechtermuistoets op IMAPI en dan eigenschappen. in het midden van het scherm staat: op start type (of iets in die richting) druk op het pijltje  en selecteer uitschakelen (of disable). kies daarna apply.

voor de zekerheid herstart je pc...wat gebeurd er daarna?

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geprobeerd om administratieve tools te vinden in Configuratiescherm maar die kan ik niet vinden helaas.

ook heb ik mijn internetverbinding verbroken en alles afgesloten. Hielp niets. Ik kan zo snel ook niet vinden welke dvd's deze computer kan branden.

Schiet niet op hier.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zou een van de eerste icoontjes (in classic view, klassieke stijl) zijn in het configuratie scherm. ok ik geef toe het is vrij vertaald uit het engels. misschien staat er dan beheer opties

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer als de RW kan zowel + als - zijn eens een ander merk DVD...

dat is meestal brander probleem en ruilen met een ander die ze wel probleem loos brand, ik heb nu 3 branders, 1 doet alles, en die andere 2 hebben problemen en ik heb dus per PC een merk nodig.. dus niet even lenen want dan heb ik weer een bierviltje...

Na een keer proberen word het soms afgesloten, zonder dat er maar iets op staat!

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben bang dat ik alleen dvd-r kan gebruiken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat er een verschil was in + en -. Ik heb er geen idee van. Nu zit ik dus met 28 dvd's van Maxell waar ik geen moer aan heb. Balen hoor.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onzin, lees de door van de brander eens en daar moet het staan, het kan +- zijn maar ook een fout merk, en die DVD + kun je indien nodig omruilen bij andere die allesbranders hebben (geen kachel)

De Min schijven zijn helaas meestal duurder en slechter te krijgen, dus daarom zijn die meestal erg voordelig in aanbieding.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben nog op zoek naar de gebruiksaanwijzing. Nergens te vinden

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb trouwens inmiddels de Imapi gevonden en het op Uitschakelen gezet. Heeft helaas ook niets geholpen

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zonet gelezen dat de cdschrijver geen schijven accepteerd (dvd+r) die met meer dan 8 speed kunnen schrijven. Dat komt door Het DLA. Heeft iemand enig idee of je dit uit kunt schakelen (de DLA)? En zo ja, hoe?

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger heb ik ook NERO gebruikt, maar ik vond het een gebruiksonvriendelijk softwareprogramma. Nu gebruik ik Record Now Dx van Asus. Een heel simpel te benienen programma en het werkt altijd.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

inmiddels heb ik dla uitgeschakeld maar het helpt niets helaas

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

heeft die het trouwens nooit gedaan of is dit ineens opgetreden?

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb nog nooit een dvd gebrand. Ik heb deze computer nu een jaar en ik wilde toch eens iets op een dvd zetten.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem ligt aan het merk van je dvd schijfjes !

op google is na te speuren op diverse forums dat het merk een grote boosdoener is

dus koop een ander merk dvd en test of het goed gaat , zo weet je tenminste dat je een andere merk moet nemen

de schijfjes die je nu heb , zou er geen aandacht meer aan geven

labswans

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zonet een dvd-rw gebrand en dat ging goed. Deze heeft een snelheid van max 4x.

Ik herinner me dat ik eerder wel dvd's heb gebrand. Dit waren Sony dvd's met een snelheid van max 8x. Waarschijnijk ligt het toch aan de snelheid. Deze maxell dvd's hebben een max van 16x.

Nero doet ook vaak erg raar maar ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt.

Ik probeer binnenkort maar eens andere. Eens kijken of ik van deze 28 dvd's afkom. Pfffffff, zonde geld.

Bedankt voor jullie hulp en misschien hebben jullie nog tips.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar wel type brander heb je precies ?

Je kan wel 16x dvd kopen maar als je brander niet meer aan kan als bijvoorbeeld 4x dan heef het ook geen zin om met 8x te gaan branden. Nero geeft automatisch meestal 8x aan , zet daarbij ook nero op speed measurement zodat hij zelf kan bepalen bij welke snelheid hij ze kan branden. Kan je computer ze bij 2x of 4 x ipv 8x branden dan zal hij deze bij lagere snelheid branden.

ofwel ff aanvinken speedmeasurement is raadzaam. staat deze uit dan dan kan je problemen verwachten

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat heb ik ook allemaal al geprobeerd. Ik heb ook op alle snelheden gebrand maar hij verdomd het gewoon.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh, ik heb een matshita dvd-ram

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik maar de eenvoudige Burn4free (download) want  Nero verpest al je filmpjes die je wilt branden via de Nero brandprocedure.
Doe dit via downloads.vnunet.nl/download/branden/burn4free/_1214/html
en laat die commerciele Nero maar schieten.
Niet downloaden via (burn4free.com vanwege Spam)
Succes