ku
door kusters Mar 2, 2009 om 19:37
Computers & telefonie

E-mail adres meenemen

Ik wilnaar een goedkopere provider, bij wie kan ik mijn @home.nl adres meenemen?

17334 31 Rapporteer

abarth
door abarth - Mar 2, 2009 om 20:02
845 Antwoorden / 19 Vragen

Bij niemand ben ik bang.

Dat zal @home of willekeurige provider niet willen.

labswans
door labswans - Mar 2, 2009 om 20:15
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Een @kome.nl is gebonden aan de provider @home. Hetzelfde gelde voor @upcmail.nl bij upc.

Dus : u kan deze niet meenemen naar goedkopere andere provider. Wel kan een goekoper abo bij dezelfde afsluiten na de contractperiode bij dezelfde provider.

labswans

holpen
door holpen - Mar 2, 2009 om 22:38
1416 Antwoorden / 0 Vragen

E-mailadressen die uitgegeven worden door providers, zijn over het algemeen ook aan je abonnement bij deze provider gebonden. Stap je over, dan krijg je dus een ander e-mailadres. Er zijn sommige providers die - tegen betaling uiteraard - je emailadres in stand kunnen houden, maar Ziggo hoort daar volgens mij niet bij.

De enige manier om te voorkomen dat je een ander e-mailadres krijgt bij een overstap is een gratis account te openen bij een webbased e-maildienst, zoals GMail (van Google) of Hotmail/Live (van Microsoft). Je e-mailadres blijft dan gewoon altijd bestaan, van welke provider je ook gebruikt maakt.

Sowieso is het misschien wel goed om een account bij GMail te openen: heel veel opslagruimte, vanaf welke computer ter wereld dan ook bereikbaar, toegang via webmail of via een e-mailprogramma, etc. etc.

edwardus
door edwardus - Mar 3, 2009 om 20:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Korte versie: nee dat is onmogelijk.

Verder: zie holpen's antwoord.

turfinfo
door turfinfo - Mar 4, 2009 om 13:28
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het e-mail adres mee nemen kan niet.
er is nog wel een andere oplossing een eigen domein nemen. Voor ongeveer € 25 heb je een eigen domein en als je dan provider wisselt blijft je e-mail adres gelijk. Zo heb ik dat gedaan.

eg
door egerards - Mar 4, 2009 om 13:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een eigen domein is inderdaad ook een hele goede optie, ik maak daar zelf ook al meerdere jaren gebruik van en ben al enkele keren van provider gewisseld zonder problemen met email adressen.

De kosten zijn zelfs nog een stuk gunstiger dan de genoemde 25,- euro. Bij bijvoorbeeld www.maddogdomains.com heb je al voor ong. 6 euro een .com domein en verlengingen kosten rond de 8 euro per jaar.

Per domein kun je tot 100 email forwards instellen. Verander je van provider, dan pas je deze forward weer aan.

do
door dolcevita81 - Mar 4, 2009 om 14:07
22 Antwoorden / 4 Vragen

Nee dat is inderdaad niet mogelijk.

Zoals hiervoor al geopperd is het wellicht handiger en verstandiger om een hotmail of gmail account te nemen. Bij eventuele computercrashes bliijft je mail dan ook gewoon bestaan...

ko
door kooikertje60 - Mar 4, 2009 om 14:35
20 Antwoorden / 11 Vragen

Neem een gmail account. Werkt uitstekend en die kun je meestal ook weer in je eigen mailbox binnen laten komen. Ik heb inmiddels alle nieuwsbrieven enz. overgezet en mocht ik nu naar een andere provider willen blijft mijn email adres gewoon hetzelfde. Succes.

ro
door rosenthal - Mar 4, 2009 om 15:58
53 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben een paar maanden geleden van Ziggo overgestapt naar Tele2. Het e-mailadres van Ziggo heb ik via outlook expres nog steeds in gebruik. Ik vind dat wel zo gemakkelijk om dat ik nu niet iedereen een wijzigingsbericht hoef te sturen. Dus het kan wel.

dirck
door dirck - Mar 4, 2009 om 16:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@rosenthal,

Het lijkt me verstandiger om iedereen nu wél een wijzigingsbericht te sturen.
Bij de ene provider blijft het emailadres nog een paar maanden bestaan en bij een ander is het meteen afgelopen, maarrrrr, het houdt een keer op!
Voor hetzelfde kun je morgen ineens geen emails meer ontvangen via Ziggo, dan moet je alsnog iedereen een bericht sturen, maar je loopt dan wel kans om belangrijke berichten te missen.

jvdorst
door jvdorst - Mar 4, 2009 om 17:04
186 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan je @home oftewel ziggo-mailadres naar geen enkele provider meenemen.

Om dit probleem in de toekomst te voorkomen kan je een gmail of hotmail account nemen maar daar heb je nu dus niets aan.

frits
door frits - Mar 4, 2009 om 17:28
146 Antwoorden / 5 Vragen

Zoals reeds werd vermeld, een Gmail account nemen, het is geheel gratis en je kunt elk jaar gebruik maken van de introductie aanbiedingen die de providers je aanbieden, doe ik elk jaar, dus switchen maar.
gr. Frits

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 4, 2009 om 18:25
229 Antwoorden / 6 Vragen

Geachte Kusters.Ik heb nooit begrepen waarom iemand een emailadres van zijn provider gebruikt.Overal kan je mailadressen aanmaken,en het mooie daarvan is,dat je mailbox nooit vol is ,wat bij de meeste providers wel het geval is.Mocht je bij Tele2 zitten kan je je mailadres gewoon behouden en gebruiken.Bij AOL.nl  bij hotmail live,noem maar op,kan je gewoon een nieuw mailadres aanmaken,en onderbrengen in outlook of incredimail,en dat mailadres raak je nooit kwijt.

av
door avdp - Mar 4, 2009 om 18:44
29 Antwoorden / 0 Vragen

natuurlijk kan dit wel, ben van planet naar @home dan naar Demon en XS4all gegaan, heb al jaren later nog steeds mijn planet e-mail adres !

lp
door lpc - Mar 4, 2009 om 19:22
5 Antwoorden / 2 Vragen

dat je een gratis email account kan aanmaken dat weet iedereen ondertussen al. beantwoord alleen de vraag op een zinnige manier maar niet om weer een antwoord te scoren wat toch weer hetzelfde is als de bovenstaande 10 berichten (of ben ik de enige die me daaraan stoort)
sorry dat ik hiermee ook zelf de vraag niet heb beantwoord!

holpen
door holpen - Mar 4, 2009 om 19:43
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@rosenthal:
Ja, inderdaad, het kan wel, zo lang Ziggo vergeet om je account te blokkeren! Bovendien maak je momenteel zelfs gebruik van een dienst waar je eigenlijk formeel geen gebruik meer van zou mogen maken.

ge
door gelukzak - Mar 4, 2009 om 23:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik alle e-mailadressen die ik ooit gehad heb nog steeds. Bij een oud e-mailadres moet je dan echter bij "servers" bij uitgaande mail de gegevens van je nieuwe provider invullen. Omdat bij inkomende mail je pop-3 gegevens blijven kun je inkomende berichten van je oude adressen blijven ontvangen. Mail verzenden gaat alleen via je nieuwe provider.

av
door avdp - Mar 4, 2009 om 23:13
29 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, gelukszak zo werkt dat, ik heb nog nooit een ander mailadres gehad als mijn allereerste en dat werkt inderdaad bij al mijn providers die ik gehad heb (4) als je het doet zoals door jouw beschreven, simpel als wat !

holpen
door holpen - Mar 4, 2009 om 23:56
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals, dat het nog steeds werkt, is meer geluk dan wijsheid. De betreffende providers zijn zo slordig geweest dat ze de oude e-mailaccounts niet hebben afgesloten. Als men morgen echter besluit de bestanden eens wat op te schonen, dan ben je het account dus gewoon kwijt. Je bent simpelweg geen klant meer bij de betreffende provider en dus kan men op ieder gewenst moment je account beëindigen.

Er zijn diverse providers die dat wel doen, vaak niet meteen, maar wel op termijn. Zo heb ik echt geen xs4all-mailaccount meer...

Dus nee... zo werkt het eigenlijk niet! Je hebt gewoon mazzel als het steeds werkt. En wat als ze inderdaad opeens van opgeheven abonnementen de mail dichtgooien? Dan heb je toch een probleem!

ro
door rosenthal - Mar 5, 2009 om 13:23
53 Antwoorden / 6 Vragen

@holpen dat is niet helemaal waar. Sommige providers heffen niet het mailadres op. In het verleden ben ik bij Zonnet geweest en na het overstappen naar Casema, nu Ziggo, kreeg ik bericht dat ik gebruik kon blijven maken van mijn Zonnet mailaccount. Nadat ik van Casema (Ziggo) overstapte naar Tele2 heb ik nog steeds mijn Casema mailaccount. Bij navraag bij Ziggo werd mij medegedeeld dat het mailaccount alleen wordt opgegeven na opzegging.

da
door davesonthero - Mar 5, 2009 om 18:15
2 Antwoorden / 4 Vragen

@kooikertje60: hoe doe je dat, een gmail account in je eigen postbus latenkomen. ik heb zelf een postbus bij Telfort, en kan ik nu gmail in mijn telfort postbus laten komen. heb je een werkbeschrijving?

edwardus
door edwardus - Mar 5, 2009 om 23:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@davesonthero:doe het omgekeerd (zoals ik), laat je Telfort mail ophalen door Gmail. Wordt het meteen gefilterd op spam.

edwardus
door edwardus - Mar 5, 2009 om 23:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Komt door de Nieuwsbrief helaas.
Lezers van de Nieuwsbrief lezen standaard de reacties niet en geven blind antwoord helaas. Bekend probleem.

holpen
door holpen - Mar 6, 2009 om 01:37
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Is het nou zo moeilijk te begrijpen of wil je het niet begrijpen?

Je hebt je abonnement opgezegd. Bij dat abonnement hoort een e-mailaccount; impliciet heb je dus ook al automatisch je mailaccount opgezegd. Dat sommige providers deze eerst laten voortbestaan is pure luxe! Heel fijn dat dat in sommige gevallen gewoon gebeurt. Maar zoals ik al eerder betoogd heb: wanneer men de boel eens fijn gaat opschonen - en dat gebeurt af en toe; ik heb zelf in deze business gewerkt - dan zou je account zomaar afgesloten kunnen worden. En je hebt geen enkel recht van spreken, want je had je abonnement immers opgezegd!
Hoe prettig het ook is dat je oude accounts nog bestaan, je loopt gewoon het risico! Ik zou dat risico niet willen nemen, maar dat is je eigen keus!

ro
door rosenthal - Mar 6, 2009 om 10:08
53 Antwoorden / 6 Vragen

@Holpen, ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Je gaat alleen aan het feit voorbij dat is een schrijven heb gehad van de provider dat mijn e-mailadres niet opgeheven zal worden. Dat het oude mailadres alleen na opzegging opgeheven wordt. Kennelijk begrijp je niet dat er providers zijn die mailadressen wel in standhouden. Casema, nu Ziggo is daar één van, maar ook Versatel (Zonnet), overgenomen door Tele2 heffen deze niet op. Dat je werkzaam bent, of werkzaam bent geweest wil nog niet zeggen dat je op de hoogte bent van de werkwijze van verschillende providers. Sterker nog toen ik mijn abonnement bij Tele2 aanging mocht ik kiezen tussen mijn oude Zonnetaccount of een nieuw Tele2-account, maar kon ook gebruik blijven maken van mijn oude account.

jvdorst
door jvdorst - Mar 6, 2009 om 11:46
186 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een discussies hier waar vraagsteller niets aan heeft. Diverse providers zijn in het verleden overgenomen of geintegreert bij een andere provider. Zo is Zonnet nog precies hetzelfde als tele2. @home, casema enz. hetzelfde als ziggo. tip.nl, tiscali.nl, worldonline.nl, telfort.nl allemaal hetzelfde. Dus ben je vroeger bij een van deze providers geweest dan blijft je mailadres gewoon bestaan. De reden is dat je niet verhuist maar gewoon bij dezelfde provider blijft. Bovendien zijn sommige providers erg slordig met het verwijderen van je mailadres, waarschijnlijk omdat ze zelf het overzicht kwijt zijn. Een mooi recent voorbeeld is hccnet.

Mijn voorstel is, stop deze discussie en laat vraagsteller eerst zelf nog eens reageren.

dirck
door dirck - Mar 6, 2009 om 12:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zo is het maar net, Zonnet is overgenomen door Tele2, dus is het logisch dat je Zonnet mailadres gewoon blijft werken.

E-mailadressen die je vroeger aanmaakte bij een gratis inbel account bleven ook nog jaren actief, maar was op een gegeven moment ook afgelopen. Mijn TMF Web mailadres is na ongeveer 4 jaar ook op zwart gegaan.

holpen
door holpen - Mar 6, 2009 om 14:38
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck:
Verhip, daar zeg je zowat.... ik heb ook nog ooit zo'n tmfwebmailaccount (mooi scrabblewoord). Even gekeken... en zowaar! Het werkt nog ook (via de webmail) - had al bijna anderhalf jaar niet meer gekeken! Ben benieuwd wanneer de mijne uit lucht gaat.

ku
door kusters - Mar 6, 2009 om 19:59
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Wat het allemaal belachelijk maakt is het feit dat het technisch natuurlijk allang mogelijk is om dit voor elkaar te krijgen. Dit kan met je mobiele nummer toch ook ! Achter de schermen is alles te koppelen.  Volgens mij is dit de laatste strohalm waar de providers zich aan vast willen houden, om al het overstappen te voorkomen.  Het wordt tijd dat hier een eind aan komt. Als je veel relaties hebt die je mailen is het zeeeeer onhandig om steeds te wisselen. Dat weten de providers natuurlijk ook. Aktie dus.

ag
door agvrolijk - Mar 6, 2009 om 20:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt je emailadres behouden door je aan te melden bij gmail van Google. Je moet wel je instellingen van Home instellen.

ti
door tinekeb - Mar 6, 2009 om 21:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag me af hoe u het zou vinden wanneer iedereen onder uw domeinnaam zou kunnen mailen?