w.
door w.bergen Dec 1, 2011 om 18:12
Computers & telefonie

E-mail blokkeren

e-mail blokkeren

In mijn huis zijn de twee computers via een router met het internet verbonden.
Nu zou ik graag willen dat ik met de hoofdcomputer e-mail kan ontvangen en met de tweede
computer de e-mail ontvangst blokkeren.
Met de tweede computer zou ik wel willen om toch e-mails te versturen.
Is dit mogelijk bedankt voor uw reactie

4070 8 Rapporteer

freya
door freya - Dec 1, 2011 om 19:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo w.bergen,

Hoe je het precies instelt hangt van het gebruikte emailprogramma af. In het programma kun je in de accountinstellingen twee instellingen voor de mailservers vinden. Meestal is dat een instelling voor de pop-server (deze wordt gebruikt voor het ontvangen van emails) en één voor de smtp-server (deze wordt gebruikt voor het versturen van de emails).
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar als je de instelling voor de pop-server leeg laat en de instelling voor de smtp-server correct instelt, zou het moeten kunnen werken.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Dec 1, 2011 om 19:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de duidelijkheid, bovenstaande instelling geldt dus voor die 'tweede' computer. Op de hoofdcomputer dienen zowel de pop-server als de smtp-server correct te worden ingesteld.

Freya

zw
door zwaardvis - Dec 1, 2011 om 19:35
1525 Antwoorden / 51 Vragen

In Outlook bijvoorbeeld, kun je aanvinken of een email account moet worden meegenomen bij verzenden en/of ontvangen. Standaard zijn natuurlijk beiden aangevinkt. Vink ontvangen uit.
Andere manier: Gebruik voortaan Gmail als account. Koppel die aan het email-programma van PC1 en werk via de browser op PC2 en evt PC3 tc.

NatureTravel
door NatureTravel - Dec 2, 2011 om 12:34
646 Antwoorden / 8 Vragen

Afhankelijk van uw e-mail pakket kunt u dit instellen. Het ophalen van post is geen verplichting, om toch post te kunnen verzenden. Wellicht dat u kunt aangeven welke e-mail software u gebruikt.
Denk ook eens na over de mogelijkheid om e-mail welk op beide computers te kunnen lezen, maar niet te kunnen verwijderen. Op die manier kunt u op beide computers zowel lezen als mailen, en komt de e-mail ook altijd op de 'eerste' computer binnen.

martjoke
door martjoke - Dec 3, 2011 om 10:28
15 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb al jaren het programma mail washer op mijn computer en volgens mij kan je die op 2 computers zetten met de blokkade die je zoekt

leo1949
door leo1949 - Dec 3, 2011 om 12:39
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=w.bergen schreef op donderdag 1 dec 2011, 18:12]e-mail blokkeren

8< knip 8< knip 8<

Met de tweede computer zou ik wel willen om toch e-mails te versturen.
Is dit mogelijk bedankt voor uw reactie

Als je dit vraagt omdat je je berichten altijd op de eerste computer wil ontvangen kan je op de 2e computer in het email programma de optie aangeven berichten op server laten staan
Dan zal de eerste computer het bericht binnen halen en de op 2e kan je lezen en reageren maar bijft het op de emailserver staan

w.
door w.bergen - Dec 3, 2011 om 15:47
2 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 1 dec 2011, 19:03]
Hallo w.bergen,

Hoe je het precies instelt hangt van het gebruikte emailprogramma af. In het programma kun je in de accountinstellingen twee instellingen voor de mailservers vinden. Meestal is dat een instelling voor de pop-server (deze wordt gebruikt voor het ontvangen van emails) en één voor de smtp-server (deze wordt gebruikt voor het versturen van de emails).
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar als je de instelling voor de pop-server leeg laat en de instelling voor de smtp-server correct instelt, zou het moeten kunnen werken.

m.vr.gr. Freya

Beste Freya,
Heb je voorstel uitgevoerd en werkt perfect. precies wat ik zocht
Bedankt voor de reactie. w.bergen

freya
door freya - Dec 3, 2011 om 15:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@w.bergen:

Mooi dat het gelukt is en graag gedaan hoor.

Freya