cats
door cats Mar 13, 2006 om 17:25
Computers & telefonie

Ernstige waarschuwing

Sinds vanmiddag krijg ik, voordat ik mijn startpagina te zien krijg, een pagina met een  401 sec warning te zien.
Ik word in de gaten gehopuden??!! zegt deze pagina. En ik moet vooral   evidence  eliminator downloaden.

Heb via google eens nagezocht, kost 49  tot 99 euro.
Wat moet ik hiermee. Is dit serieus?
Ik krijg die tussenliggende pagina ook niet weg.

Heb met ad aware  en spybot  alles nog eens gecontroleerd.
PC is schoon.  Ook zijn alle poorten  stealth.

Wie weet raad??

405 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Absoluut niet op reageren, u weet toch dat de startpagine (ik neem aan startpagina.nl ook commercieel is en ze ergens hun kosten en opbrengst halen?

Wel een aanvullende tip, als u dat niet eerder deed: cookies verwijderen, zonder coioikiers is het moeilijk "iemand via i-net in de gaten te houden" en spyware installeren, gratis via Microsoft.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit, nooit maar dan ook nooit iets op je computer installeren wat je via het internet wordt aangeraden, altijd zelf je keuze bepalen wat je wel of niet installeert.

Als hij nu schoon is probeer hem dan schoon te houden.

TIP: Als er een pop-up schermpje verschijn of een reclame dat je dit of dat moet downloaden, klik dan nooit met de muis op het kruisje rechtsboven maar in de balk onderaan met de rechtermuis knop de optie scherm sluiten gebruiken.

Er zijn programmeurs aan de gang die dit bewuste kruisjes voor andere doeleinde gebruiken dan waar het voor bedoelt is.

Pas op en groet,

Oracle

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

cookies verwijder ik regelmatig.

Maar waar komt nu deze pagina vandaan? En hoe krijg ik hem weg, want hij verschijnt elke keer na oproepen van de startpagina!

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

oracle,
het is geen pop-up schermpje of zo, het is een complete pagina met allerlei info, waarin staat, dat o.a. overheden in staat zijn je computer uit te pluizen, en dat je dit en dat hebt geschreven en dan via evidence eliminator je dit kunt  "elimineren".

Via google is er veel informatie over, maar mijn vraag is, hoe krijg ik deze, er steeds weer na opstarten tussenkomende pagina, van mijn scherm af?

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak eerst alle mappen met de naam "Temp" leeg.
Verwijder in IE (extra , Internet opties) alle tijdelijke bestanden.
Draai een online scan, met één van de bekende virusscanners, zoals Norton, McAfee, Kaspersky..

Als dan nog niets meer helpt, dan gebruik ik persoonlijk HijackThis om dit soort infecties van de PC te verwijderen.

Met HijackThis maak je simpel een scan, maar PAS OP, daarna wordt HijackThis gevaarlijk als je niet exact weet wat je doet!!
Het is namelijk een zeer krachtig gereedschap om foute software te verwijderen, maar maakt zelf geen onderscheid tussen goed en kwaad. Je moet dus heel goed weten welke regels in de scanlog van HijackThis aangevinkt moeten worden en welke persé niet!!

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval moet je maar weer eens het herstelpunt gebruiken, deze file kan overal staan en als je dit moet gaan zoeken terwijl je niet weet hoe dit heet, hopeloos.

Kies dus de weg van de minste weerstand.

Groet,

Oracle

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

oracle,

had zojuist al een herstelpunt gemaakt.
Ben de pagina nu kwijt (maar ook mijn reeds gedeeltelijk ingevulde belastingaangifte- ben weer opnieuw begonnen.)

Toch zou ik graag willen weten of iemand deze hierbovengenoemde  pagina kent en misschien weet iemand waar het vandaan komt??

Mijn dank

ve
door verwijderd - Mar 13, 2006 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het Nederlands is niet zo best en dat zal voor deze Shareware ook wel gelden. Je hebt er helemaal niets aan, tenzij je iets te verbergen hebt, zoals dat het geval is bij o.a. ambtenaren in dienst van justitie.
Maar dan nog zou ik het niet op mijn PC durven zetten en zeker niet voor die prijs.

De beschrijving (is wel leuk om te lezen):

Bescherm uw privacy en krijg waardevolle harde schijf ruimte door het
schoonmaken van alle wegen van Internet activiteit op uw computer
terug. KAMERAAD Bewijs Eliminator staat toe dat u gemakkelijk de
geschiedenis boomsonken op uw PC en het Internet op te klaren en schoon
te maken. KAMERAAD Bewijs Eliminator kan automatisch de opslagplaats
van uw browser, koekjes, geschiedenis, recente document lijst en meer
schoonmaken. KAMERAAD Bewijs Eliminator omvat een Veilig Wist kenmerk
dat toestaat dat u om andere bestanden en folders te specificeren dat u
van zou houden verwijderd te hebben maken hen niet-recupereerbaar.

U kan het KAMERAAD Bewijs Eliminator zetten om automatisch in de
achtergrond te lopen en proper uw bestanden en geschiedenis als u werk
of u kan hem proper aan start of stopzetting zetten. Bovendien de
Versnipperen en Beveilig Wis functie zijn ook verkrijgbaar volledig om
bestanden te verwijderen en folders makende hen niet-recupereerbaar
door bestand herstel nutsbedrijven

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Mar 14, 2006 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga met "start" älle programma's kijken of 'evidence'als programma in de lijst staat. Indien Ja;
Ga dan met "start"- config-software naar verwijderscherm en kies bij evidence "verwijderen".

Niet direct te vinden?
Ga met start-zoeken + naam invullen kijken of je evidence op deze manier tegenkomt.
Verwijder alle aanwijzingen.
Kijk ook  met Verkennen naar "program files"waar vaak nog restanten van programma's aanwezig zijn.
Verwijder deze en scan de zaak nogmaals waarna met een programma als RegCleaner het register kan worden geschoond.
Als het goed is moet alle restanten van evidence eliminator verwijderd zijn.

En doe het dan nooit weer hoor, ingaan op internet of e-mailverzoeken van een onbekende.
Je laat toch ook geen totaal onbekende zomaar in jouw huis snuffelen? Nou dan!

zegt de strenge ouwe Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 28, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor iedereen die mogelijk malafide bestanden en/of registry keys weg wil gooien: maak eerst svp een backup van je registry!!!
Kijk maar even op http://support.microsoft.com/kb/308422/