si
door sievie Nov 26, 2007 om 10:36
Computers & telefonie

Ervaring met draadloze router

Is er een kassalid welke ervaring heb met een router welke ik gezien heb die een aansluiting heeft voor een vaste internetaansluiting en daarnaast ook voor andere computer elders in huis die draadloos aangesloten kan worden. Zou graag willen weten of dit kan en of er iemand goede ervaringen heeft hiermee.

426 9 Rapporteer

jo
door joep873 - Nov 26, 2007 om 10:53
103 Antwoorden / 0 Vragen

Welke router heb je gezien dan?
Is wat je hier beschrijft niet van toepassing op zowat iedere willekeurige draadloze router?

johanpc
door johanpc - Nov 26, 2007 om 11:07
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb sinds 04-09-2007 de Sweex WL bundel router usb 11g, werkt perfekt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2007 om 12:29
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat is nu juist het voordeel van draadloos. U kunt met meerdere PC's werken via de router zonder kabel. Bij alle merken dus!

gsm
door gsm - Nov 26, 2007 om 12:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb natuurlijk geen ervaring met de router die je gezien hebt. Wel kan ik je zeggen dat met een wireless (draadloze) router/switch zoiets mogelijk is en dat dat door zeer veel mensen al jaren gebruikt wordt.

In veel modems zit al een router, met DHCP server, ingebakken. Zorg in dat geval er voor, dat de DHCP server van de aan te sluiten router uitgeschakeld is.

Je zou misschien ook kunnen volstaan met een iets goedkopere draadloze switch, als er al een router in de modem zit.

Er is een nieuwe N-standaard (wat sneller en een betere verbinding) op komst voor de draadloze verbinding, die de oude G-standaard vervangt.

GSM

menno0
door menno0 - Nov 26, 2007 om 16:16
236 Antwoorden / 42 Vragen

Iets om op te letten:

De server van Internet provider Speedlinq ondersteunt geen wireless wanneer U via Apple werkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2007 om 16:27
16887 Antwoorden / 202 Vragen

???? De router is toch aangesloten op het modem in dat geval? Wat is dan de realtie met een server?

si
door sievie - Nov 26, 2007 om 16:34
3 Antwoorden / 14 Vragen

nog even ter verduideling het is de bedoeling vanaf livebox van voorheen wanadoo nu orange verbinding te maken naar 2 a 3 computers een liefst met kabelverbinden en 1 a 2 andere draadloos vanaf de livebox aansluiting

menno0
door menno0 - Nov 27, 2007 om 00:39
236 Antwoorden / 42 Vragen

@gerrit sla even de site op van Speedlinq. Een echte verrassing.

Alvorens aan te schaffen kun je beter weten of wireless wordt ondersteund. Dat doet Speedlinq Apple niet.

Ik kwam er te laat achter en heb enigszins verbolgen wat in het rond geïmformeerd. Het is geen kwestie van niet kunnen bij Speedlinq, maar niet willen ondersteunen van een wireless router in combinatie met Apple. Ik heb op alles Speedtouch/Windows XP Proff. en het draait goed.

Apple steelt de show wat opmaak betreft en de slimline laptop. Doet Windows weer eens niet wat ik opdraag en sluit b.v. 3x af, dan zijn dat er voor mij 2 te veel. Ik weet dat ik de stap eens waag en zal me wat Provider betreft zeker goed voorbereiden.

jo
door joep873 - Nov 27, 2007 om 09:41
103 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie in een vorige vraag dat je een niet-draadloze Livebox hebt. Ik neem aan dat hij wel een of meer ethernet-aansluitingen heeft.
Zo'n Livebox bevat zelf al een router; je hebt dan geen router nodig, maar je hebt voldoende aan een zogenaamd "Wireless Access Point". Een draadloze router kun je vaak (niet altijd) ook wel gebruiken als wireless access point, en je kunt de ingebouwde routers van je livebox en een nieuw draadloze-router-kastje ook wel samen laten werken, maar het instellen van zoiets is meestal lastiger.