dhiemstra01
door dhiemstra01 Mar 22, 2017 om 13:09
Computers & telefonie

Extra WiFi versterker

Als je een extra Wifi punt an Ziggo op een andere modem aansluit werkt hij dan wel, of kan dat niet

1363 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 22, 2017 om 13:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik neem aan dat je het over een router hebt en niet over een ander modem? Ik heb een Asus router aangesloten op mijn Ziggo modem en op de Asus router weer een Asus range extender aangesloten. Werkt prima.

Overigens ken ik ook mensen die een extender hebben verbonden met het Ziggo modem waar het ook goed bij werkt.

dhiemstra01
door dhiemstra01 Mar 22, 2017 om 13:25
53 Antwoorden / 82 Vragen

Bedankt voor je antwoord, inderdaad bedoel ik een router van ziggo, en een extra WiFi punt van Ziggo. Die ik op een andere router wil aan sluiten, om in een caravan sterker WiFi te ontvangen.

Ge
door Genee - Mar 22, 2017 om 13:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer eens te beschrijven wat u wilt.

ja
door janf43 - Mar 22, 2017 om 13:56
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat extra WiFi accesspoint en de homeplugs werken ook met modems van andere providers.

Wi
door Wil_H - Mar 22, 2017 om 14:25
270 Antwoorden / Vragen

Die "Wifi punten" zijn over het algemeen universeel uitwisselbaar, zolang als je maar de gegevens hebt om op die router in te loggen en daar alles te configureren zodat het in overeenstemming is met het netwerk dat achter de andere modem zit.
Meestal kun je die dingen middels een klein knopje terugzetten naar de fabriekswaarden en dan kun je er op inloggen met zoiets als gebruikersnaam admin en wachtwoord 1234, maar als je even googled op het merk van het Wifi punt dan heb je die gegevens zo.
Dan even in die router DHCP uitschakelen en de SIDD aanpassen aan de nieuwe situatie em zorgen dat de netwerksleutel van het draadloze netwerk aangepast wordt.
Als laatste dan het Wifi punt met een kabel aansluiten op de modem  waarbij niet de WAN-poort van het Wifi punt gebruikt, maar een LAN-poort.