dr
door drogist Oct 7, 2006 om 12:02
Computers & telefonie

Factuur online

ik had kabel internet en telefonie via UPC. Nu hebben zij mij op factuur online gezet......ok......maar ik kon hem steeds niet openen met het gevolg dat ik steeds afgesloten werd. Daar komen steeds kosten bij en ik heb diverse malen gebeld en het zou in orde komen........nee dus........kan ik hier iets mee....het heeft me veel meer gekost en ik kon ook de facturen niet zien of het wel klopte.......volgens mij betaalde ik veel teveel ik belde zelden met de telefoon en had wel rekeningen van 300 euro of meer.....maar ze vertikken het om een geschreven factuur te sturen. Wat moet ik hiermee? Alvast bedankt voor de reactie.

met vriendelijke groet Ilona

403 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie is "ze" die je op factuur onine hebben gezet?
Wat is de foutmelding die je krijgt bij het openen van de factuur?

Het niet betalen van de factuur omdat je die niet kunt openen is minder verstandig. Mocht het zo zijn dat je slechts kunt betalen nadat je de factuur geopend hebt lijkt mij dat UPC een fout heeft gemaakt (niet onmogelijk).

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou toch weer terug moeten naar de klantenservice van upc. U moet het wat harder aanpakken en niet met kluitje in het riet sturen.

Ik heb het geboel dat het al veel langer speelt omdat u het heeft over rekeningen van 300 euro of meer.

En telefonie : welk abonement heeft u dan wel ? u moet gruwelijk veel bellen als u een telefonie abonement heeft. Of heeft u een mobiel abonnement ? Dan is het verstandig met mobiel abonement een ander provider te kiezen

ve
door verwijderd - Oct 7, 2006 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sterker nog,

Een factuur alleen maar via een internetverbinding?
Dat mag niet eens!

Standaard dus weer; Brief aangetekend met bericht van ontvangst naar administratie +directie hoofdkantoor.

(wie weet ook een goed faxnummer?)

Diezelfde brief ook in Word opgemaakt en die 100-voudig naar dat opgegeven faxnummer zenden.

UPC is namelijk verplicht om facturen schriftelijk op te maken en te verzenden.

Overigens; U weet zelf wel zo ongeveer hoeveel u normaal gesproken aan UPC kwijt ben dus stort deze bedragen dan ook (tijdelijk) op een aparte rekening en meld dit aan UPC.

Maar....... hou wel er rekening mee dat UPC de z.g. Guust Flater-administratie gebruikt.
Wie daarin geinteresseerd is kan dit melden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

"ze"is UPC en het bedrag wisselt omdat er ook telefoon bij zit. Als ik de factuur online niet kan openen weet ik ookk niet wat ik moet betalen. Het enige geschreven wat ik krijg is de herinnering en die is niet gespecificeerd en dan is het vaak al te laat. ik heb er diverse malen overgebeld, heb ook al gevraagd om kopie facturen dat doen ze ook niet alleen de laatste kan.....maar het om ongeveer een jaar terug en dat kan niet zeggen ze. En er was geen achterstand want iedere keer als ik de herinnering kreeg ging ik hem via het GWK betalen dus dat is ook het probleem niet.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb gruwelijk veel gebeld ja.......maar dan met upc.............

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Online-facturen worden in de regel als PDF-bestand aangeboden.
Als je deze niet kan openenen moet je dus een PDF-reader installeren, zoals de Adobe Reader

@ Grootvader: natuurlijk mogen bedrijven hun facturen wél uitsluitend via internet aanbieden, er zijn veel bedrijven die dit doen, waaronder ook internetproviders.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naast de factuur via Acrobatjes, zijn er ook via Xls dit office pakket van Mircosoft, Exel kunt u misschien nodig hebben, als U vermeld wat de code is, weten wij tenminste welke lezer U nodig heeft, dus gehele regel melden van de bijlage....

Dan kunt U vermoedelijk binnen enkele uren alles lezen, en weet U ook waarvoor U betaalde, en het mag, die factuur online, mits dit bij afsluiten duidelijk was, en U het accepteerde, een geprinte mogen ze tegen betaling extra kosten versturen...

Bij afsluiten hadden ze wel moeten vermelden welke formaat de factuur binnen komt.. open mail of..... er zijn meerdere mogelijkheden, mijn bank stuurde onleesbare die alleen met hun eigen te downloaden programma te lezen is...

ve
door verwijderd - Oct 10, 2006 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@uitgeslapen: Sorry, een factuur online is niet bindend en zeker niet met een variabel maandbedrag.
Bij bijvoorbeeld een automatisch incasso, waar in dit geval duidelijk geen sprake van is, mag het wel; met instemming van de abonnee. Maar dan is het als controlemiddel.

Daarnaast wordt algemeen over het punt gekeken dat bij afsluiting een incassobureau in beeld komt, die overigens een bijzonder duistere reputatie hebben omtrend specificeren net als hun opdrachtgever.
In dat traject gaat UPC zwaar de fout in; herinneringen en aanmaningen (de laatste wettelijk verplicht en dienen uitsluitend schriftelijk te worden verstuurd) zijn dus niet de deur uitgegaan zoals ik dit lees en begrijp.
Bij gebrek aan versturen van aanmaningen (dit is aan UPC om te bewijzen dat ze dit wel hebben gedaan) zijn alle kosten uiteindelijk voor UPC zelf, of er verder een schadevergoeding uit te halen is kan ik niet inschatten maar ik vermoed van wel omdat er overduidelijk sprake van laksheid is in combinatie met de geestelijke schade die dit veroorzaakt...