ma
door maralt Sep 17, 2015 om 10:36
Computers & telefonie

Film via de computer staat steeds stil

Als ik via de computer kijk naar een video of filmpjes van You Tube stokt het beeld steeds en ook het geluid loopt niet gelijk, dit is niet te doen! Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik weet dat het niet aan de monitor ligt want die heb ik met een laptop verbonden en dan doen de filmpjes en video het wel goed.

5969 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2015 om 10:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo maralt,

Mogelijke oplossingen:
-driver van de videokaart updaten
-flashplayer vernieuwen
-hardwareversnelling uitschakelen: lees

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 17, 2015 om 11:05
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Maralt,
het kan zijn dat het geheugen van de computer voor dezeYouTubefilmpjes tekort schiet, tijdens de stilstand wordt er weer geladen om het volgende stukje te bekijken enz.
Vr, gr.

gerbera
door gerbera - Sep 17, 2015 om 11:59
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het is wat @sjoppie vermeld een geheugen probleem. Kijk eens wat er aan onnodige achtergrondprogramma's mee opstart en schakel deze uit dmv het vinkje weg te halen. Type in het zoekvak msconfig en kijk onder tablad opstarten welke programma's mee opstarten.

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2015 om 12:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of anders het cache van uw browser legen, en/of de snelheid verlagen.
Snelheid veranderen kan via het wieltje onderaan het venster van Youtube.
Eventueel een andere browser proberen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2015 om 12:16
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het kan ook te maken hebben met de snelheid van uw i-net en/of wifi verbinding en eventuele interferentie daarop van buurtbewoners.

Hoe oud is uw computer resp. welk merk en type en welk besturingssysteem?

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2015 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op donderdag 17 sep 2015, 12:16]Het kan ook te maken hebben met de snelheid van uw i-net en/of wifi verbinding en eventuele interferentie daarop van buurtbewoners.

Lijkt me toch niet aangezien TS schrijft:.....heb ik met een laptop verbonden en dan doen de filmpjes en video het wel goed.......

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2015 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@maralt,

In aansluiting op aurora1:
Klik hier om te zien hoe je de cache kunt legen.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2015 om 14:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat misschien ook nog kan helpen is dat als u de computer met wifi gebruikt de verbinding bedraad te maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2015 om 15:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 17 sep 2015, 14:18]Wat misschien ook nog kan helpen is dat als u de computer met wifi gebruikt de verbinding bedraad te maken.

gerritaltena schreef op donderdag 17 sep 2015, 12:16
Het kan ook te maken hebben met de snelheid van uw i-net en/of wifi verbinding en eventuele interferentie daarop van buurtbewoners. quote van edrick3@

aurora1@ iLijkt me toch niet aangezien TS schrijft:.....heb ik met een laptop verbonden en dan doen de filmpjes en video het wel goed....... quote van edrick3@

Edrick3@ wees (mij) terecht op het gemelde dat het probleem zich niet met de laptop voordoet n.a.v. mijn opmerking over verbindingen waaronder wifi.

Daaruit is af te leiden dat het naar de meest grote waarschijnlijkheid aan de (ouderdom / installatie o.d) van de PC zal liggen.

ma
door maralt - Sep 17, 2015 om 17:15
3 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=maralt schreef op donderdag 17 sep 2015, 10:36]Als ik via de computer kijk naar een video of filmpjes van You Tube stokt het beeld steeds en ook het geluid loopt niet gelijk, dit is niet te doen! Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik weet dat het niet aan de monitor ligt want die heb ik met een laptop verbonden en dan doen de filmpjes en video het wel goed.

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2015 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=maralt schreef op donderdag 17 sep 2015, 17:15][quote=maralt schreef op donderdag 17 sep 2015, 10:36]Als ik via de computer kijk naar een video of filmpjes van You Tube stokt het beeld steeds en ook het geluid loopt niet gelijk, dit is niet te doen! Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik weet dat het niet aan de monitor ligt want die heb ik met een laptop verbonden en dan doen de filmpjes en video het wel goed.

?????
Je hoeft je vraag niet te herhalen.
Of bedoel je aan te geven dat je probleem (nog) niet opgelost is met één van de aangedragen oplossingen?

Je kunt in het grijze veld hieronder onder Reageren je reactie kwijt.

ar
door aram - Sep 18, 2015 om 14:23
136 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem zit eigenlijk in je GPU .
In het verleden had je een processor met een losse grafische kaart .
Tegenwoordig zit het grafische gedeelte in de processor verwerkt .
Neem aan dat je geen losse kaart erin hebt zitten .
Sommige processors van nu hebben moeite met het afspelen van filmpjes van You Tube . Het is het grafische gedeelte wat de oorzaak is dat de beelden niet vlekkeloos vertonen .
Het schijnt dat je bij Intel eerder last ervan hebt dan bij AMD .
Bij een desktop kun je het oplossen door een losse grafische kaart erbij te plaatsen hoeft niet zo'n dure te zijn . Als de ruimte het niet toelaat zul je naar een uitwendige oplossing moeten zoeken .

ja
door jank - Sep 18, 2015 om 16:27
168 Antwoorden / 8 Vragen

@ Gerritaltena: Inderdaad hoe oud is de PC en welk besturingssysteem draait er?
Een andere relevante vraag, of ik heb er overheen gelezen, doet het probleem zich nu voor het eerst voor of al vanaf het begin dat de PC in het bezit is?

Mogelijk zijn er relevante bestanden corrupt geraakt. Update is een optie, instaleren van recente codecs ook.

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2015 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@maralt,

En .... stand van zaken?

db87
door db87 - Oct 4, 2015 om 14:46
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=maralt schreef op donderdag 17 sep 2015, 17:15][quote=maralt schreef op donderdag 17 sep 2015, 10:36]Als ik via de computer kijk naar een video of filmpjes van You Tube stokt het beeld steeds en ook het geluid loopt niet gelijk, dit is niet te doen! Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik weet dat het niet aan de monitor ligt want die heb ik met een laptop verbonden en dan doen de filmpjes en video het wel goed.

Zou je niet eens normaal reageren ipv je startpost te quoten?
Mensen proberen je te helpen...

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2015 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@db87

Zou het niet kunnen zijn dat de Ts nieuw is op dit forum?

Dus zelf even normaal reageren svp.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 4, 2015 om 20:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=db87 schreef op zondag 4 okt 2015, 14:46][quote=maralt schreef op donderdag 17 sep 2015, 17:15][quote=maralt schreef op donderdag 17 sep 2015, 10:36]Als ik via de computer kijk naar een video of filmpjes van You Tube stokt het beeld steeds en ook het geluid loopt niet gelijk, dit is niet te doen! Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik weet dat het niet aan de monitor ligt want die heb ik met een laptop verbonden en dan doen de filmpjes en video het wel goed.

Zou je niet eens normaal reageren ipv je startpost te quoten?
Mensen proberen je te helpen...

??? (Ook ) wij hebben sedert 17 september NIET meer vernomen van ts.