door wimpie1959 Nov 12, 2011 om 23:47
Computers & telefonie

Filmpjes op internet zijn traag

hallo zijn er ook lezers die mij kunnen helpen.
De filmpjes die ik via you tube of de beelden van kassa (alle beweegbare beelden) zie ik vetraagd maar het geluid is wel goed.
heb een nieuwe moederboard in de computer gegregen om dat deze stuk was.
type: mainboard Aopen AK 75.
serienummer: 9189x1000122312600kn33
ook een geheugenstrip bij in gezet nu totaal 1g aan geheugen in com.
internetsnelheid is 5mbit voor die tijd was het goed.
ook een nieuwe draadlozemodem van ziggo gekregen.
mijn zoon heeft draadloos ontvangst en ik met draad van de zelfde modem.
zoon zijn beelden zij goed die van mij vertragen steeds.
hoe kan ik dit ook goed krijgen.

wel een lange verhaal maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
b.v.d wimpie 1959.

1324 7 Rapporteer

vedion
door vedion - Nov 14, 2011 om 13:57
54 Antwoorden / 3 Vragen

probeer eens een update van je flashplayer

flashplayer

wi
door wimpie1959 - Nov 17, 2011 om 22:31
12 Antwoorden / 15 Vragen

heb mijn flashplayer geupdate niets geholpen,zijn nog mensen die nog meer mogelijkheden heeft om de filmpjes toch goed af te spelen.

=wimpie1959 schreef op zaterdag 12 nov 2011, 23:47:
hallo zijn er ook lezers die mij kunnen helpen.
De filmpjes die ik via you tube of de beelden van kassa (alle beweegbare beelden) zie ik vetraagd maar het geluid is wel goed.
heb een nieuwe moederboard in de computer gegregen om dat deze stuk was.
type: mainboard Aopen AK 75.
serienummer: 9189x1000122312600kn33
ook een geheugenstrip bij in gezet nu totaal 1g aan geheugen in com.
internetsnelheid is 5mbit voor die tijd was het goed.
ook een nieuwe draadlozemodem van ziggo gekregen.
mijn zoon heeft draadloos ontvangst en ik met draad van de zelfde modem.
zoon zijn beelden zij goed die van mij vertragen steeds.
hoe kan ik dit ook goed krijgen.

wel een lange verhaal maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
b.v.d wimpie 1959.

aurora1
door aurora1 - Nov 18, 2011 om 02:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag wimpie1959,
Zijn Java en Silverlight ook up-to-date? Wat je zou kunnen controleren is: of er programma's meedraaien op de achtergrond, of de kabel in orde is en goed contact maakt, of de stekkers nog goed zijn dus geen oxidatie/roest. Anders eens proberen het modem te resetten.

vr.gr.

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2011 om 06:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk eerder dat je het moet zoeken in de drivers van je videokaart, zijn die wel up-to-date?

Je zou ook nog een speedtest kunnen doen, om te kijken of internet op je PC wel snel genoeg is, maar als dat niet het geval zou zijn dan zouden de filmpjes helemaal niet afspelen, of steeds stoppen. Hier en hier kan o.a. een speedtest uitvoeren.

rj
door rjw - Nov 18, 2011 om 08:56
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn het alleen filmpjes vanaf internet, of is het ook slecht als je vanaf je harde schijf een filmpje afspeelt?

haarp
door haarp - Nov 18, 2011 om 09:40
514 Antwoorden / 62 Vragen

Download je drivers altijd via de orginele site van de fabrikant.

Klik op deze link en vul de specificaties in zoals het type moederbord, besturings systeem enz. Hierna wordt je doorverwezen naar de pagina's met de drivers en applicaties welke voor jouw systeem nodig zijn. Na de installatie van de recente drivers is het ook aan te raden je BIOS te updaten doch als je hier geen ervaring mee hebt, lees dan waar je moet opletten. Een BIOS update is geavanceerd en raad ik niet iedereen aan.

Bij een nieuwe installatie van je moederboard download altijd de meest recente drivers van de fabrikant en NIET de drivers van de bijgeleverde CD.

Let op: bij een nieuw moederbord bestaat de kans dat je je versie van Windows opnieuw moet activeren.Dit laatste waarschijnlijk alleen als je een ander type moederbord installeert.

wi
door wimpie1959 - Nov 18, 2011 om 18:51
12 Antwoorden / 15 Vragen

rjw- de filmpjes van mijn harde schijf worden wel goed afgespeeld.

=rjw schreef op vrijdag 18 nov 2011, 08:56: Zijn het alleen filmpjes vanaf internet, of is het ook slecht als je vanaf je harde schijf een filmpje afspeelt?