jpm
door jpm Oct 10, 2013 om 10:00
Computers & telefonie

Firefox op Surface Windows RT tablet

Ik wil de Firefox browser installeren op mijn Surface met Windows RT. Kan dat en hoe? Nu weigert de tablet dit (nog?).

5620 9 Rapporteer

xi
door xilefsim - Oct 10, 2013 om 10:25
111 Antwoorden / 1 Vragen

Windows RT is een uitgeklede versie van W8 met beperkingen. Heb je niet zoveel aan.

jpm
door jpm - Oct 10, 2013 om 10:47
821 Antwoorden / 28 Vragen

Dag xilefsim. Ik weet natuurlijk wel dat ik een beperkte W8-versie heb, maar in mijn aanhef kunt u dat niet lezen. Het had ook de Pro-versie kunnen zijn en die heeft een normale W8-versie.
Maar mijn vraag is nog niet beantwoord. Weet u het niet? Laat dan het antwoord aan een ander over zou ik zeggen.

xi
door xilefsim - Oct 10, 2013 om 10:52
111 Antwoorden / 1 Vragen

Het antwoord is met google te vinden. Gezien Uw stekelige reactie voel ik mij niet geroepen om inhoudelijk te reageren.
Veel succes en plezier met Uw tablet.

f.weele
door f.weele - Oct 10, 2013 om 11:00
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste xilefsim; Firefox werkt (nog) niet op Windows RT. klik hier
m.vr.gr.

jpm
door jpm - Oct 10, 2013 om 11:51
821 Antwoorden / 28 Vragen

@f.weele. Hartelijk dank voor uw reactie. Ik weet nu dat ik even geduld moet hebben. Ik vind dat ik helemaal niet stekelig was naar @xilefsim. Naar deze reactiegever het volgende. Natuurlijk had ik via google kunnen proberen om het juiste antwoord te krijgen. Echter, mijn vertrouwen in de experts op dit forum is zo groot dat ik altijd eerst hier een antwoord probeer te krijgen, bovendien vind ik het gezelliger en leuker voor de mensen die reageren om de kans te krijgen hun expertise aan te wenden in hun antwoorden. Indien u van mening bent dat iedereen eerst direct op google moeten zoeken dan stelt me dit teleur. Beter was dan om te verwijzen naar het forum van Mozilla zelf. Dit kende ik nog niet, maar door het antwoord van @f.weele ben ik daar inmiddels wel achter. Toch ben ik blij met de wens op succes door @xilefsim, dus bij deze mijn hartelijke dank.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 10, 2013 om 16:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jpm schreef op donderdag 10 okt 2013, 11:51]Natuurlijk had ik via google kunnen proberen om het juiste antwoord te krijgen. Echter, mijn vertrouwen in de experts op dit forum is zo groot dat ik altijd eerst hier een antwoord probeer te krijgen
Het beste is nog altijd om, eerst, zelf aan de slag te gaan en je te verdiepen (lezen, proberen, lezen, proberen, lezen, proberen) in 'n onderwerp.
Uiteraard is het makkelijk als het je hier letterlijk wordt voorgekauwd, maar je leert er zeer weinig van (lees; helemaal niets) en de volgende keer dat je 'n zelfde probleem tegenkomt weet je het nog niet hoe op te lossen..

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2013 om 17:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=xilefsim schreef op donderdag 10 okt 2013, 10:25]Windows RT is een uitgeklede versie van W8 met beperkingen. Heb je niet zoveel aan.Wat 'n onzin. Je hebt er vast nog nooit een in je hand gehad.

De Surface RT heeft geen honderdduizenden apps (wat moet je er mee) zoals iOS of Android, maar in principe kan je er dezelfde dingen mee doen als een iPad of een Android tablet (dat zijn namelijk ook beperkte OS'en). Je krijgt bij de RT wel Office, dat alleen al maakt het een hele bruikbare tablet.

jpm
door jpm - Oct 10, 2013 om 21:14
821 Antwoorden / 28 Vragen

@diumenge. Exact zo zie ik dat. Ik nam de versie met 64 GB en vind het een fijn tablet. Die Firefox besturing komt ook nog wel eens. Het enige wat ik echt mis is dat ik altijd aangewezen ben op wifi-spots. En @lekkerisdat. Eigenlijk heb je gelijk, ik moet eerst zelf zoeken, maar vanwege de noodzaak om snel Firefox te installeren koos ik voor deze weg. Overigens blijf ik het wel leuker vinden om via dit forum een beetje wijzer te worden, maar daarmee hoef je het natuurlijk niet eens te zijn.

macwouter
door macwouter - Oct 12, 2013 om 09:16
825 Antwoorden / 9 Vragen

Hier kun je lezen dat Firefox voor Windows RT in Dezember uitkomt. http://www.zdnet.nl/download/151186/uc-browser-hd-aaibaar-alternatief-ie10-op-windows-8-rt/.