gs
door gscager Aug 24, 2015 om 15:06
Computers & telefonie

Firefox/piratebay

hallo ,is de piratebay geblokkeerd of zo
ik kan er niet meer op met mijn firefox , staat bij bladwijzers paar dagen geleden deed hij het nog prima ,nu krijg ik alleen page not avalable of dat er iets niet beveiligd zou zijn .
weet iemand hier iets op
heeft firefox geen helpdesk of zoiets ,ik vond alleen een engelstalig forum maar deze is zo traag.

2130 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 24, 2015 om 15:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Al een andere browser geprobeerd? Gebruik je Windows, zo ja welke versie?

ltmvz
door ltmvz - Aug 24, 2015 om 16:21
949 Antwoorden / 18 Vragen

Via mijn Firefox kom ik meteen op de website van de Piratebay.

En ja, er is een Nederlandstalig forum voor Firefox.

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2015 om 16:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gscager,

McAfee site advisor geeft een veiligheidsmelding voor deze site ivm onveilige software.

Met vr.gr.

gs
door gscager - Aug 24, 2015 om 16:40
200 Antwoorden / 110 Vragen

gewoon windows vista , en ja andere deden het wel , en wat kan ik tegen deze zgn veiligheids melding doen , ik heb geen mcafee maar agv.
waarom deed hij het eerst goed als het zo onveilig zou zijn

ltmvz
door ltmvz - Aug 24, 2015 om 17:02
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=gscager schreef op maandag 24 aug 2015, 16:40]gewoon windows vista , en ja andere deden het wel , en wat kan ik tegen deze zgn veiligheids melding doen
Wat voor veiligheidsmelding is dat dan?

@edrick3: de McAfee Site Advisor, is dat niet zoiets als Web of Trust (WOT)? Zo'n melding zegt toch vrijwel niets?

jo
door johanswart - Aug 24, 2015 om 17:31
18 Antwoorden / 0 Vragen

wordt nogal eens door providers geblockt. ER zijn zat proxyadressen te vinden. Denk bijvoorbeeld aan proxybay.

gs
door gscager - Aug 24, 2015 om 17:32
200 Antwoorden / 110 Vragen

er stond zoiets van dat deze pagina slechte software zou bevatten oid en bij een andere link stond alleen sorry this page is not avalable

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2015 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ltmvz schreef op maandag 24 aug 2015, 17:02][

@edrick3: de McAfee Site Advisor, is dat niet zoiets als Web of Trust (WOT)? Zo'n melding zegt toch vrijwel niets?

McAfee SiteAdvisor is een gratis dienst die websites controleert op phishing, spam, spyware, adware en virussen.

Deze dienst van McAfee is beschikbaar als een extensie voor Mozilla Firefox en als een plug-in voor Microsoft Internet Explorer.

De website blijft toegankelijk voor bezoek, maar de SiteAdvisor-button rechtsonder (Firefox) en linksboven (Internet Explorer) kleurt rood of geel (afhankelijk van het gevaar van de website) als de website, in hun test, schade aan de computer heeft toegebracht en groen indien de website veilig is bevonden. Is de balk grijs, dan is er nog niet getest of is men er mee bezig. In sommige gevallen wordt eerst een waarschuwingsscherm getoond voordat de opgevraagde website daadwerkelijk wordt geladen, waarin gewaarschuwd wordt voor de mogelijke schadelijke gevolgen.

Google en Microsoft hebben inmiddels zelf ook soortgelijke diensten geïntroduceerd, respectievelijk Google Safe Browsing en het SmartScreen-filter. Hierbij wordt ook eerst een waarschuwingsscherm getoond voordat de opgevraagde website wordt geladen. Google werkt hiervoor samen met de non-profitorganisatie 'Stop Badware'.
(Bron:Wikipedia)

gs
door gscager - Aug 24, 2015 om 18:51
200 Antwoorden / 110 Vragen

maar waar is dit dan vandaan gekomen ik zie nergens mcafee oid op mijn comp.
tot gisteren heb ik hier nooit last van gehad.
waar kan ik dit vinden en kan het verwijdert of uitgezet worden?

ltmvz
door ltmvz - Aug 24, 2015 om 19:09
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=gscager schreef op maandag 24 aug 2015, 18:51]maar waar is dit dan vandaan gekomen ik zie nergens mcafee oid op mijn comp.
tot gisteren heb ik hier nooit last van gehad.
waar kan ik dit vinden en kan het verwijdert of uitgezet worden?
Over de McAfee Site Advisor hoeft u zich geen zorgen te maken. Die zit niet op uw computer. Het gaat er om welke waarschuwing u zelf kreeg.

Een waarschuwing hoeft ook niet altijd te betekenen dat je de pagina niet op kan. U heeft het toch wel vaker dan 1 keer geprobeerd? Want soms krijg je een of andere melding en 10 minuten later is alles weer normaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2015 om 20:05
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Afgezien van al het voorgaande: gebruik maken van 'piratebay' is illegaal en er zijn al diverse landen waar de site op basis van gerechtelijke uitspraken geblokkeerd is.

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2015 om 20:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gscager schreef op maandag 24 aug 2015, 18:51]maar waar is dit dan vandaan gekomen ik zie nergens mcafee oid op mijn comp.
tot gisteren heb ik hier nooit last van gehad.
waar kan ik dit vinden en kan het verwijdert of uitgezet worden?

Blijkbaar heb je toch iets op je computer staan dat je waarschuwt voor een site met (eventueel) schadelijke software.
Die melding komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Je zou systeemherstel kunnen proberen met een datum vóór gisteren.

pi
door pieterwolters - Aug 24, 2015 om 20:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gscager schreef op maandag 24 aug 2015, 17:32]er stond zoiets van dat deze pagina slechte software zou bevatten oid en bij een andere link stond alleen sorry this page is not avalable

Er wordt dan ook zat rotzooi via piratebay en andere torrentsites verspreid (indirect, maar toch). Dus inhoudelijk klopt de foutmelding.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 25, 2015 om 14:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op maandag 24 aug 2015, 20:05]Afgezien van al het voorgaande: gebruik maken van 'piratebay' is illegaal en er zijn al diverse landen waar de site op basis van gerechtelijke uitspraken geblokkeerd is.
Piratebay is gewoon hartstikke legaal om te gebruiken, aangezien de site zelf geen verboden content bevat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 26, 2015 om 13:57
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 25 aug 2015, 14:42][quote=gerritaltena schreef op maandag 24 aug 2015, 20:05]Afgezien van al het voorgaande: gebruik maken van 'piratebay' is illegaal en er zijn al diverse landen waar de site op basis van gerechtelijke uitspraken geblokkeerd is.
Piratebay is gewoon hartstikke legaal om te gebruiken, aangezien de site zelf geen verboden content bevat.

Meningen verschillen en bijv. bij BUMA/Stemra wordt er anders over gedacht.

En: als 'iedereen' zonder betalen films / muziek etc. binnenhaalt, dan is er straks niemand meer de dat zal maken. (Of de eerlijke consument betaalt mee aan het misbruik).

gs
door gscager - Aug 26, 2015 om 14:11
200 Antwoorden / 110 Vragen

ik heb inmiddels een andere werkende versie gevonden een engelse de andere was met se erachter zweeds of zo .
dank voor de reacties