christin
door christin Jul 17, 2012 om 18:38
Computers & telefonie

Foto van mobiel overzetten naar mijn pc lukt niet

Alles al geprobeerd maar ik kan mijn foto's op mijn mobiel niet overzetten naar mijn pc. USB-kabel is aangesloten. Krijg steeds een melding dat mijn Samsung mobiel inactief is. Bij instellingen wordt mijn type mobiel wel herkend maar is inactief. Hoe verander ik dat? Op mijn pc heb ik ook Bluetooth maar daar kom ik ook niet verder.

50394 15 Rapporteer

holstein
door holstein - Jul 17, 2012 om 19:54
922 Antwoorden / 16 Vragen

Heb je toevallig Windows 7 dat het daar nog niet op wil draaien, dat komt meer voor en anders zou je misschien eens op de Samsung site kunnen kijken of daar sofware op staat die je zou kunnen downloaden.

he
door henk51 - Jul 17, 2012 om 20:17
90 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=christin schreef op dinsdag 17 jul 2012, 18:38]Alles al geprobeerd maar ik kan mijn foto's op mijn mobiel niet overzetten naar mijn pc. USB-kabel is aangesloten. Krijg steeds een melding dat mijn Samsung mobiel inactief is. Bij instellingen wordt mijn type mobiel wel herkend maar is inactief. Hoe verander ik dat? Op mijn pc heb ik ook Bluetooth maar daar kom ik ook niet verder.

Wat bedoel je met alles eerst eens meer gegevens .
Wat voor toestel heb je b.v. is een Samsung Android toestel tik dan in op google Verbinden met PC Samsung Android staat ondermeer een You Tube filmpje met stap voor stap uitleg.

Windows versie?

Heb je indien je de software gebruikt de nieuwste versie, de nieuwste versie van Samsung PC Studio is 7.2.24.9.

Als foto's op geheugenkaart staan deze rechtstreeks inlezen d.m.v. card reader is ook een mogelijkheid.

gr Henk

aurora1
door aurora1 - Jul 17, 2012 om 21:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gokje: als de usb kabel aan de pc aangesloten is even het venstertje van de gsm van boven naar beneden trekken. Je ziet dan USB aangesloten en moet dan nog aantikken usb-opslag aansluiten en vervolgens OK aantikken. Vervolgens verschijnt het eerst groene android poppetje in oranje. Als je klaar bent met overzetten van bestanden niet vergeten de USB-opslag uit te schakelen (oranje poppetje) of anders via de pc rechts onderaan hardware veilig verwijderen.

vr.gr.

qp
door qpc - Jul 18, 2012 om 12:47
203 Antwoorden / 0 Vragen

Samsung heeft een eigen programma om de telefoon met de pc te verbinden, Samsung 'Kies'. Download dit programma eens van de website van Samsung en installeer dat.
Probeer het daarna nog eens. Eerst 'Kies' opstarten, dan de telefoon op USB aansluiten.

Jeannetims
door Jeannetims - Jul 18, 2012 om 12:49
51 Antwoorden / 3 Vragen

Als je Android hebt, dan kun je Dropbox installeren. De foto's worden dan automatisch naar de Dropbox gestuurd. Je kunt instelllen dat je dit b.v. alleen wilt, wanneer je een Wifi connectie hebt. Nooit meer tobben met kabeltjes en wanneer je de telefoon mocht verliezen heb je de foto's nog.

an
door angelique69 - Jul 18, 2012 om 12:58
8 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Wifi hebt dan kan je gebruik maken van verschillende programma's:
- Dropbox: installeer deze op je smartphone en je computer. Na het registereren worden alle foto's en video's automatisch geüpload van je telefoon en kan je deze binnenhalen op de computer.
- Gebruik 'Kies air': als je deze hebt geïnstalleerd krijg je een http-adres door en kan je via je computer in al je bestanden.

vedion
door vedion - Jul 18, 2012 om 17:09
54 Antwoorden / 3 Vragen

als je ht progamma kies van samsung gebruikt
dan kun je het volgende doen
sluit het progamma kies af
verwijder je geheugenkaart uit je telefoon
schakel je telefoon helemaal uit
schakel daarna je telefoon weer in
en plaats je geheugenkaart weer terug in je telefoon
verbind hem nu weer met je usb naar pc
en start het progamma kies weer op

als het goed is werkt het nu weer
sukses.

sa
door sansanbakker - Jul 18, 2012 om 17:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Eerst ga je naar instellingen/telefoon/PC-verbindingen/ en je haalt het vinkje weg bij Samsung PC studio en je zet een vinkje neer bij Massaopslag. Daarna kan je gewoon met de USB kabel je foto's eraf halen! Ik weet natuurlijk niet of dat bij eke Samsung telefoon zo gaat maar het is wel de meest simpele oplossing. Ik heb zelf een Samsung Jet White

christin
door christin - Jul 18, 2012 om 17:40
105 Antwoorden / 4 Vragen

Geweldig dat ik zoveel reacties heb gekregen. Allemaal erg bedankt. Ik heb weer een hoop geleerd. De optie van sansanbakker heb ik uiteindelijk gebruikt want ik heb een Samsung Jet black. Het was even zoeken en gedoe maar het resultaat is dat de foto's op mijn PC staan. Hoera. Ik ben blij.

macwouter
door macwouter - Jul 18, 2012 om 17:47
825 Antwoorden / 9 Vragen

Dat gaat jouw wel lukken.

macwouter
door macwouter - Jul 18, 2012 om 17:51
825 Antwoorden / 9 Vragen

Te laat jammer. Fijn dat het gelukt is.

christin
door christin - Jul 18, 2012 om 18:16
105 Antwoorden / 4 Vragen

Treur maar niet hoor macwouter ik zal heus nog wel meer vragen hebben voor mijn PC of mobiel en ben jij de eerste met een antwoord. groetjessss

fe
door ferna - Jul 18, 2012 om 21:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik altijd Bluetooth, en bij mij werkt dat probleemloos.

christin
door christin - Jul 19, 2012 om 03:58
105 Antwoorden / 4 Vragen

Ferna, bij mij lukte het niet met Bluetooth maar dat zal wel komen omdat ik daar ook te weinig van af weet. Internetten doe ik ook niet met mijn mobiel. Niet aangemeld.

sa
door sansanbakker - Jul 19, 2012 om 09:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maakt niks uit Cristin, ik weet wel hoe het werkt met Bluetooth maar via Bluetooth ging het bij mij ook niet. Ik heb wel internet op mijn telefoon dus dat is het niet... Fijn dat ik je heb kunnen helpen..