el
door elianverbetert Oct 23, 2019 om 14:59
Computers & telefonie

Foto's op verkeerde tijd

mijn camera stond op 11.00 uur PM . Dit moest zijn 11.00 uur AM . hoe wijzig ik dit in mijn opgeslagen foto's in een map in afbeeldingen . Windows 10 .

4619 7 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Oct 23, 2019 om 15:44
830 Antwoorden / 0 Vragen

Met exiftool of een ander programma'tje om exif informatie mee aan te passen.

ma
door malty - Oct 23, 2019 om 15:46
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U zult een exif editor nodig hebben om een hele map foto's tegelijk te wijzigen
Ik weet niet of ExifRename uit de Microsoft Store dit voor u kan doen, er is een proefversie beschikbaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 23, 2019 om 16:59
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Welke tijd staat er rechtsonder in uw pc/laptop? Die zou naar mijn mening dan ook foutief kunnen of zelfs moeten zijn en dan is aanpassen heel simpel: op de tijd klikken en dan de tijd aanpassen naar bijv. 24 uurs klok.

ma
door malty Oct 23, 2019 om 17:44
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn camera stond op de verkeerde tijd dus ook de foto's die er toen mee gemaakt zijn.

edrick3
door edrick3 - Oct 23, 2019 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

  • Open Windows Verkenner (Windows toets + E)
  • Ga naar de afbeelding die je wilt aanpassen
  • Klik met je rechtermuisknop en kies Eigenschappen
  • Onder Oorsprong vind je Genomen op
  • Pas de datum en tijd aan en klik OK
  • (Bron)

Om een hele groep te veranderen ... lees hier.

Suc6

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 23, 2019 om 18:11
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Re-edit. Het is mij nu even onduidelijk. Ik ga er vanuit dat datum en tijd op /van een foto worden vastgelegd op de camera. Dat naar aanleiding ook van een opmerking van @MALTY. En dat betekent hoe dan ook om op basis van de gebruiksaanwijzing van de gebruikte camera daar de tijd aan te passen.

Ik zie nu, raar maar waar,  dat bij nakijken van eigen foto's ik bij enkele foto's zie dat bij 'eigenschappen' bij gewijzigd een vroegere datum en tijdstip staan dan bij de  de gemaakt datum. Iets dat ik niet eerder wist of had gezien.

edrick3
door edrick3 Oct 23, 2019 om 18:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ook dit antwoord is inadequaat. ;-)
Het gaat om het veranderen van de tijd bij reeds gemaakte foto's!

edrick3
door edrick3 Oct 23, 2019 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je schrijft: Het gaat over het instellen qua datum van uw fototoestel.
Niet dus!

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2019 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En .... gelukt?