re
door reny Nov 8, 2006 om 22:43
Computers & telefonie

Geen emailadres

Hallo wie kan mij helpen!!!!!Ik ben verhuist naar een buitengebied en moest mijn abonnement bij @ home opzeggen,Ik heb met Kpn gebeld en het advies was om direct adsl go van Kpn te nemen,30,95 euro per maand,vreselijk duur.het aansluiten is een grote soap geweest alles ging mis wat er mis kon gaan,in totaal heeft het bijna 3 maanden geduurd.Monteurs zijn 7 uur in totaal hier bezig geweest.Toen het klaar was ben Ik meteen via outlook een emailadres gaan aanmaken,en dat lukte niet ,Ik mailen via msn met de klantenservice en wat blijkt het is een kaal pakket zonder email,Ik vind het schande voor dit grote bedrag en zonder het vooraf te melden.Kan iemand mij nu vertellen hoe Ik op een eenvoudige manier aan een emailadres kom dat Ik kan gebruiken bij outlook,Ik ben al bezig geweest met de gratis aanbieders maar die moeten je salaris en andere privè dingen weten en daar doe Ik niet aan mee.Ik hoop op een goeie tip van jullie,bij voorbaat dank!

408 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt. Direct adsl is kaal, zonder email account.

Persoonlijk ben ik heel tevreden met freeonline.nl en met gmail.google.com, beide gratis. Lycos, Yahoo of Hotmail kan natuurlijk ook.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. nog vóór je kunt kiezen welke Direct adsl je wilt krijg je dit:

Lekker veilig draadloos internetten! Thuis en onderweg

Met een Direct ADSL abonnement van KPN heeft u direct toegang tot internet zonder tussenkomst van een internet service provider. E-mail en homepageruimte regelt u zelf.

Of is alles telefonisch afgehandeld, dan hadden ze het er wel even bij mogen zeggen.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is inderdaad via de telefoon geregeld!!

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja ... voor een KPN medewerker is het natuurlijk vanzelfsprekend dat Direct adsl zonder email is, dat is nou juist waardoor het voordeliger is een een ander abonnement mét. Neemt niet weg dat ze zich wel even mogen realiseren dat niet iedereen denkt als een KPN medewerker...

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het juist een duur pakket, je hebt ze al van 19,95 euro

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo reny,

Mag ik vragen waar die prijs van €30,95 vandaan komt?
Op de website van KPN lees ik:

3 mnden € 14,95 per maand, daarna € 21,95 per maand

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ah. keek met m'n neus, inderdaad €30,95 als je geen telefoonaansluiting hebt.
En ja, dat lijkt misschien wel duur, maar je kunt het niet vergelijken met een abonnement van €19,95 van b.v. Planet waar je wèl een e-mailadres krijgt. Bij deze 'goedkope' abonnementen wordt er wel vanuit gegaan dat er een vaste telefoonlijn aanwezig is. En dan betaal je dus al voor die telefoonlijn. Je vergelijkt dus appels met peren.

Freya

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

(helaas) zit u daar tot het eind van de afgesproken periode in principe aan vast. Op zich wel een vrij goede adsl verbinding.
Emailadres tip: zie www.dds.nl  Kost wel 2 euro p.m. maar geeft veel voordelen.
Gratis betekent vaak dat u het emailadres niet in outlook kan instellen en vaak te weinig opslagcapaciteit.
Zoiezo geen gratis hotmail nemen!

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 01:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hotmail is niet eng hoor. Op de manier waarop ik het ingesteld heb krijg ik absoluut 0,0 spam meer daar. Trouwens, MSN wordt al gebruikt, ik vermoed dat er al een Hotmail account gebruikt wordt.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freeonline en Gmail kun je ook instellen in Outlook (Express), of nog mooier, Thunderbird. Groot verschil in opslag capaciteit, dat wel. Freeonline: 10MB, Gmail: 2.7GB.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 05:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent weer een van de velen die er weer (bewust) zijn ingeluisd in het 'Direct ADSL van KPN', al jaren adverteren ze voor dit product, waarbij nadrukkelijk wordt gemeld dat het zonder e-mail adres betreft.

Ik ben van mening dat u toch beter uit uw doppen had moeten kijken, en niet direct bij KPN uw oren op het eerste de beste advies zijdens KPN had moeten ingaan op dit aanbod. U had beter even verder kunnen oriënteren op de markt, middels diversen providers (Tiscali, Speedlinq, DDS, XS4ALL e.d.) de postcodecheck kunnen doen, daarbij had u dan beter resultaat kunnen krijgen.

Misschien was voor u  'internetplusbellen' (HetNet of Planet) wel een betere optie geweest?

Is het buitengebied Baarle-Nassau, dan weet ik al op voorhand dat het mij dan alleen bij XS4ALL lukt, deze heb ik gecheckt via de (bestaande) postcode van Baarle Nassau. Daarbij heb ik niet gecheckt op KPN mogelijkheden.

U moet elders een e-mail pakket e.d. zien te verkrijgen, dat kan alleen m.i. bij (via) www.dds.nl tegen betaling. Daar kunt u een pakket op maat creëren.

Ik gebruik Tiscali 6 Mb/768 Kb voor € 14,95 per maand!

Wat is de snelheid van 'DirectADSL van KPN' ook alweer? Belabberd en schaamteloos voor die prijs!

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat Reny daar volgend jaar wat aan heeft, voor nu is de vraag eventjes een andere.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil ik ook yahoo.com nog wel even noemen, heb daar goeie geluiden van gehoord en je wordt er niet uitgegooid als je te laat inlogd. (of hebben ze die regel bij hotmail ondertussen veranderd?)
Zelf doe ik maar niet aan gratis email vanwege het "Big Brother" effect.
Niet dat ik paranoia ben maar het idee dat google een enorme database heeft met zoekgegevens en dan ook nog eens emails staat me toch tegen. (ondanks het privacyregelement)

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

de gratis mailaccount hebben vaak geen popaccount, maar er zijn er wel die tegen een kleine betaling deze service verlenen.
bv. lycos.nl en het moet volgens mij ook mogelijk zijn om hotmail via outlook te ontvangen.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Juist leuk, geen provider gebonden adres...

Alle mensen die overstappen, bij sommige kun je nog wel je mail ontvangen, maar niet allemaal...

echter, versturen lukt niet meer, bij geen enkele.

Bij Lycos.nl heb je gratis mail adres, altijd ontvangen en versturen, ongeacht welke provider je hebt...

Ik ontvang van de 8 providers die ik heb gehad nog maar 5x mails... en 3x onberijkbaar, en die gaan retour afz..

Vele mensen raken goede vrienden kwijt, omdat ze mail adres verliezen, en retour afz krijgen.. ook diverse adressen op reserve, voor Familie, Vrienden, Collega's, onbekende, en commerciele bedrijven..

via www.moerstaal.nl kun je ook nog veel aliassen maken, dus van voorbeeld    felix@kassa.nl     kun je dan ook                        lastige-vragenstellers@felix.kassa.nl           maken... dus je naam achter de @ en puntje ertussen, en ervoor zie je dan wie misbruik maakte van jou adres, dus bij doorverkoop, weet je gelijk wie het deet!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met hotmail (tegenwoordig live.nl) kun je voor 20 euro per jaar outlook gebruiken en heb je bovendien geen last van reclame en ben je niet meer afhankelijk van een provider.

Anders aan het eind van de contractperiode overstappen naar XS4ALL kost hetzelfde en die club heeft een goede service.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leef met je mee, ben waar ik woon ook veroordeeld tot de dubieuze service van de kpn. Maar ik heb een gmail adres. Gratis, anoniem en eenvoudig door te zetten naar outlook. Je hebt er alleen een invite voor nodig, maar die wil ik wel voor je regelen. Als je mee een werkend email adres (van een vriend ofzo) wil sturen kan je inviteren en kun je zo een gmail account aanmaken. 2gig mailbox....ideaal.

Mijn email is xvix@hotmail.com

Ik hoor het wel,

succes ermee.

Greets,

Mark.