ja
door jank Oct 4, 2010 om 17:38
Computers & telefonie

Geen plaatjes in de Kassa nieuwsbrief

Heb afgelopen weekend Windows XP SP3 opnieuw geinstalleerd, met daarbij IE 6. Deze laatste ge-upgrade naar IE 8.
Met name de via email te ontvangen Kassa nieuwsbrief laat rode kruisjes zien, i.p.v. de bijbehorende afbeeldingen. Andere gelijksoortige nieuwsbrieven, o.a. Kieskeurig, laten wel hun plaatjes zien.

Bij de eerdere installatie van beide programma's had ik dus geen enkel probleem hiermee. Dit doet zich pas voor na de nieuwe schone installatie.
Is dit een algemeen probleem binnen IE 8, of zit er toch ergens een instellingsfout?
De beveiligingsinstelling al aangepast e.d.

866 15 Rapporteer

genius
door genius - Oct 4, 2010 om 17:58
886 Antwoorden / 4 Vragen

Klik op Extra====>Internetopties======>tabblad geavanceerd====>scroll naar beneden tot "multimedia" en kijk of er een vinkje staat bij "afbeeldingen weergeven".

Succes!

G.

wi
door willempje26 - Oct 4, 2010 om 18:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

advies: stop met ie neem bv mozilla firefox

genius
door genius - Oct 4, 2010 om 18:41
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=willempje26 schreef op maandag 4 okt 2010, 18:07]advies: stop met ie neem bv mozilla firefoxIs dit een antwoord op de vraag?

ja
door jank - Oct 4, 2010 om 19:00
168 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas Genius, staat al aangevinkt.
Blijft vreemd, dat het probleem zich vooral voordoet bij de Kassa nieuwsbrief en in de vorige installatie e.e.a. wel werkte.
Heb een schone herinstallatie moeten doen vanwege een hardnekkig virus,
Daar hielp geen hete grog tegen.

genius
door genius - Oct 4, 2010 om 20:51
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo jank,

In dat geval denk ik aan de instellingen van je emailprogramma. Waarmee (outlook / outlook express) werk je?

G.

birdies
door birdies - Oct 4, 2010 om 21:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Misschien dat de tip van Computer Idee het probleem op lost klik hier

@genius: wat is er mis met het geven van een - goede - tip c.q. advies? N.m.m. niets, temeer dat daarmee meteen het probleem van topicstarter is opgelost.

de motormuis
door de motormuis - Oct 4, 2010 om 21:21
598 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb dat ook bij sommige afzenders en dan staat er in extra gele balk de volgende
tekst : Enkele afbeeldingen zijn geblokkeerd zoda de afzender Uw computer niet
gemakkelijk kan identificeren.Klik hier als U de afbeeldingen wilt downloaden.

Heeft dit dan misschien iets te maken met beveiligings instellingen ??

genius
door genius - Oct 4, 2010 om 21:21
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 4 okt 2010, 21:11]Misschien dat de tip van Computer Idee het probleem op lost klik hier

@genius: wat is er mis met het geven van een - goede - tip c.q. advies? N.m.m. niets, temeer dat daarmee meteen het probleem van topicstarter is opgelost.@birdies,

In zoverre, niets mis mee, alleen dat was niét de vraag van ts. Gezien de bewoordingen in de vraag meen ik ts capabel genoeg om die optie al in overweging te hebben gehad.

Verder is je toevoeging helemaal "top".

Met een collegiale groet,

G.

genius
door genius - Oct 4, 2010 om 21:23
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=de motormuis schreef op maandag 4 okt 2010, 21:21]Ik heb dat ook bij sommige afzenders en dan staat er in extra gele balk de volgende
tekst : Enkele afbeeldingen zijn geblokkeerd zoda de afzender Uw computer niet
gemakkelijk kan identificeren.Klik hier als U de afbeeldingen wilt downloaden.

Heeft dit dan misschien iets te maken met beveiligings instellingen ??

Dit komt inderdaad door de beveiligingsinstellingen. Ik heb ze ook (af en toe) maar laat de instellingen wél zo staan, wel zo veilig (vindt ik).

G.

genius
door genius - Oct 4, 2010 om 21:24
886 Antwoorden / 4 Vragen

@motormuis,

Nog even: ik moet wel zeggen, sinds ik Win7 met IE8 gebruik kom ik deze melding minder vaak tegen.

G.

de motormuis
door de motormuis - Oct 4, 2010 om 21:28
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ Genius.

Ik laat mijn instellingen ook gewoon zo staan.Veiligheid gaat voor,en wil ik de
plaatjes wel zien dan klik ik wel op op gele balk.

Groetjes.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Oct 5, 2010 om 15:24
42 Antwoorden / 0 Vragen

Welk e-mail programma word er gebruikt?

genius
door genius - Oct 5, 2010 om 17:56
886 Antwoorden / 4 Vragen

@windowsnl

Ik werk met Windows LiveMail.

TS heeft deze eerder gestelde vraag nog niet beantwoord.

M.vr.gr.

G.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Oct 6, 2010 om 09:47
42 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen probleem maar een instelling in Windows Live Mail.

- Open Windows Live Mail
- Druk op ALT(er komt nu een menubalk naar voren)
- Klik op Extra
- Klik op Beveiligingsopties
- Ga naar het tabblad Beveiliging
- Selecteer Internetzone
- Vink de optie Afbeeldingen en andere externe inhoud in HTML e-mail blokkeren uit
- Druk op Toepassen en dan OK

genius
door genius - Oct 6, 2010 om 10:35
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=windowsnl schreef op woensdag 6 okt 2010, 09:47]Het is geen probleem maar een instelling in Windows Live Mail.

- Open Windows Live Mail
- Druk op ALT(er komt nu een menubalk naar voren)
- Klik op Extra
- Klik op Beveiligingsopties
- Ga naar het tabblad Beveiliging
- Selecteer Internetzone
- Vink de optie Afbeeldingen en andere externe inhoud in HTML e-mail blokkeren uit
- Druk op Toepassen en dan OKDank voor de reactie. Ik weet niet of jank ook gebruik maakt van LiveMail, dit heeft deze nog niet kenbaar gemaakt. Ikzelf heb géén probleem met LiveMail -behoudens dat er mail in het "rood" (berichtenkop) worden weergegeven- dit schijnt te maken te hebben met de beveiligingsinstellingen (al weet ik niet welke).

M.vr.gr.

G.