dh
door dhoogenraad Mar 25, 2012 om 17:40
Computers & telefonie

Geen verbinding met externe server SPOTNET

Als ik iets b.v. een film wil downloaden vanuit SPOTNET dan krijg ik sedert 2 dagen de mededeling: Kan geen verbinding met de externe server maken. Via mijn provider (ZIGGO) heb ik wel een verbinding met SPOTNET. Wie helpt mij dit probleem op te lossen? Bedankt alvast voor de suggesties en/of tips.
Groet, Dick Hoogenraad

11686 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2012 om 17:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De meeste abonnementen van Ziggo hebben een limiet op de newsserver zitten, dus ben je niet gewoon daar doorheen? Of heb je een payserver?

dh
door dhoogenraad - Mar 25, 2012 om 18:05
15 Antwoorden / 17 Vragen

Dank voor uw snelle reactie. Ik heb het zwaarste pakket bij ZIGGO (alles in 1 extra), dus ik heb een onbeperkt limiet. Tot zaterdag geen problemen gehad met het downloaden vanuit SPOTNET. Misschien dat SPOTNET zelf problemen heeft met de server.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 25, 2012 om 18:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Spotnet kun je overigens beter niet gebruiken, hier zit een soort van spyware in.

Als je iets direct download met je newsreader werkt het dan wel (dus zonder tussenkomst van Spotnet)?

Krijg je een foutmelding?
En je weet dat de retentie van de server van Ziggo ongeveer een dag of 30 is?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 25, 2012 om 18:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De newsserver van Ziggo werkt in ieder geval gewoon.

ja
door jachra - Mar 25, 2012 om 20:09
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 25 mrt 2012, 18:38]Spotnet kun je overigens beter niet gebruiken, hier zit een soort van spyware in.

Als je iets direct download met je newsreader werkt het dan wel (dus zonder tussenkomst van Spotnet)?

Krijg je een foutmelding?
En je weet dat de retentie van de server van Ziggo ongeveer een dag of 30 is?

In Spotnet zit geen spyware. Dat is regelrechte onzin. De broncode van spotnet is door middel van decompilatie eenvoudig te achterhalen. En dit wordt dan ook door diverse mensen gedaan. Of het forum van fok.nl is er een grote topic over spotnet waar ook de schrijver van dit programma reacties geeft.

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2012 om 22:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien is het dan inderdaad iets met Spotnet.

Je kan als alternatief Spotplanet gebruiken i.c.m. een newsdownloader, ik gebruik zelf daarvoor SABnzbd.

dh
door dhoogenraad - Mar 25, 2012 om 22:37
15 Antwoorden / 17 Vragen

ik heb spotplanet.org gedownload. Alleen het downloaden van bv een film oid lukt me totaal niet. Kunt u mij in een paar eenvoudige zinnen uitleggen hoe ik dat moet instellen? Alvast bedankt!!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 25, 2012 om 23:04
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=dhoogenraad schreef op zondag 25 mrt 2012, 22:37]ik heb spotplanet.org gedownload. Alleen het downloaden van bv een film oid lukt me totaal niet. Kunt u mij in een paar eenvoudige zinnen uitleggen hoe ik dat moet instellen? Alvast bedankt!!
Dan snap ik ook waarom je geen antwoord op mijn vraag geeft ;-)

Hier lees je alles over de werking van usenet, leuk om je eigen in te verdiepen en ow zo fijn om te weten waar je mee bezig bent.

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2012 om 23:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou, in een paar zinnen gaat niet lukken. Gelukkig is er een site waarop dit allemaal staat uitgelegd: Binaries4all.nl

Hier uitleg over SpotPlanet (Online FTD): link

En hier over SABnzbd: link

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 25, 2012 om 23:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jachra schreef op zondag 25 mrt 2012, 20:09]In Spotnet zit geen spyware. Dat is regelrechte onzin.

Dan is het natuurlijk ook ontegenzeglijke onzin als ik waarschuw om geen echte gegevens bij je registratie te gebruiken bij spotplanet.org?
Aangezien de persoon die er achter zit een notoire oplichter en spammer is.

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2012 om 23:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hoeft je helemaal niet te registreren bij spotplanet.org, kan wel, hoeft niet. Het is sowieso nooit handig om bij dit soort sites je eigen gegevens te gebruiken, gebruik een wegwerp hotmail adresje oid.

ha
door hanshh - Mar 26, 2012 om 22:31
8 Antwoorden / 0 Vragen

Naast het programma Spotnet heb je meestal ook een abonnement bij een betaalserver nodig, bijv. Eweka.nl.
de gegevens van het mailtje van eweka (na betaling) kun je invoeren in spotnet. Daarna zou het moeten lukken.