ni
door nienke3 Mar 19, 2013 om 19:58
Computers & telefonie

Gekopieerd ts bestand speelt niet af

ik heb een dvd met opnamens van mijn kinderen. de bestanden zijn ts en bup en spelen af op mijn comp en tv heb met div program bv [shrink. nero.] geprobeerd een copy van de dvd te maken wat lukt en de bestanden staan op de dvd maar spelen niet af .ben al weken bezig. ik wil gewoon een paar copytjes voor weg tegeven. wat doe ik fout wie kan mij helpen

717 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 19, 2013 om 20:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Moeilijk om antwoord op te geven als je niet precies beschrijft wat je doet. Met de combinatie DVD
Shrink en Nero moet het normaliter geen probleem zijn een werkende DVD te maken.

Je zou het in ieder geval nog met kunnen proberen. Je kan dan van de DVD een 'image' maken en die op een nieuwe DVD branden.

ni
door nienke3 - Mar 19, 2013 om 20:24
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=nienke3 schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 19:58]ik heb een dvd met opnamens van mijn kinderen. de bestanden zijn ts en bup en spelen af op mijn comp en tv heb met div program bv [shrink. nero.] geprobeerd een copy van de dvd te maken wat lukt en de bestanden staan op de dvd maar spelen niet af .ben al weken bezig. ik wil gewoon een paar copytjes voor weg tegeven. wat doe ik fout wie kan mij helpen ik ben er ook denk ik achter. dat hij beveiligt is

ni
door nienke3 - Mar 19, 2013 om 20:24
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=nienke3 schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 19:58]ik heb een dvd met opnamens van mijn kinderen. de bestanden zijn ts en bup en spelen af op mijn comp en tv heb met div program bv [shrink. nero.] geprobeerd een copy van de dvd te maken wat lukt en de bestanden staan op de dvd maar spelen niet af .ben al weken bezig. ik wil gewoon een paar copytjes voor weg tegeven. wat doe ik fout wie kan mij helpen

ni
door nienke3 - Mar 19, 2013 om 20:25
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 20:07]Moeilijk om antwoord op te geven als je niet precies beschrijft wat je doet. Met de combinatie DVD
Shrink en Nero moet het normaliter geen probleem zijn een werkende DVD te maken.

Je zou het in ieder geval nog met kunnen proberen. Je kan dan van de DVD een 'image' maken en die op een nieuwe DVD branden.

ni
door nienke3 - Mar 19, 2013 om 20:28
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 20:07]Moeilijk om antwoord op te geven als je niet precies beschrijft wat je doet. Met de combinatie DVD
Shrink en Nero moet het normaliter geen probleem zijn een werkende DVD te maken.

Je zou het in ieder geval nog met kunnen proberen. Je kan dan van de DVD een 'image' maken en die op een nieuwe DVD branden. jammer hij is toch beveiligt wat nu ? zo handig ben ik ook niet

freya
door freya - Mar 19, 2013 om 20:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nienke,

Ik weet niet 'hoe' je die kopie maakt, maar als je met Nero een 'Disccopy' (of 'Schijf kopiëren') doet, zou het gewoon moeten werken. Je moet dus niet eerst de bestanden van die DVD naar de harde schijf kopiëren en er dan een DVD van branden, want dan loop je inderdaad de kans (als je niet de juiste opties kiest) dat het niet werkt.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Mar 19, 2013 om 20:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@nienke3:

Het lijkt me sterk dat die DVD 'beveiligd' is. Het is toch een DVD met eigen opnames?

Freya

diumenge
door diumenge - Mar 19, 2013 om 21:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij ook sterk een beveiligde DVD met eigen opnamen. Zou het toch zo zijn dan is die beveiliging er met DVD shrink wel af te halen.

Het kan echter wel zo zijn dat de structuur van de DVD beschadigd is, dan weet DVD shrink er ook geen raad mee. Dat is wel op te lossen, maar is niet zo eenvoudig.

Een 1-1 kopie maken moet dan toch nog mogelijk zijn (met Nero of ImgBurn).