mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jun 24, 2015 om 20:29
Computers & telefonie

Herstelpunten verdwenen !

Hallo,
telkens als ik een herstelpunt maak en daarna dat oproep in "Systeem herstellen" is dat net gemaakte herstelpunt het enige.
Wat is hier aan de hand ?
MJ

2794 20 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 24, 2015 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je weinig vrije ruimte over en worden oude herstelpunten daarom automatisch gewist.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 24, 2015 om 20:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Of gebruikt mogelijk software die deze verwijderen.

ho
door hopetobehelping - Jun 24, 2015 om 20:47
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mjvanderwerf,

Er is een bepaalde ruimte gereserveerd voor herstelpunten. Als die ruimte op is dan wordt bij het aanmaken van een nieuw herstelpunt het oudste herstelpunt automatisch verwijderd.
U zou kunnen proberen om de ruimte voor herstelpunten te vergroten als deze te klein is. Geen idee welke versie van windows u heeft, hier vind u hoe voor windows 7 (max verbruik een klein beetje groter maken als dat het probleem is).

Als u nog bepaalde 'schoningsprogramma's' draait zou het daar ook mee te maken kunnen hebben. Draait u nog speciale programma's om uw computer 'schoon' te houden ?

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 24, 2015 om 21:16
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank voor uw reacties.
Ik gebruik Clean Master
MJ,

zw
door zwaardvis - Jun 24, 2015 om 21:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Of je vinkt in Systeemherstel aan: toon oudere herstelpunten.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 24, 2015 om 21:56
525 Antwoorden / 385 Vragen

Ik vergat nog het schoningsprogramma Glary Utilities (versie 5.28)
MJ

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2015 om 11:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Heb je wel voldoende schijfruimte beschikbaar?

Als u herstelpunten wilt opslaan, moet u over ten minste 300 MB aan vrije schijfruimte beschikken op elke harde schijf die ten minste 500 MB groot is.

Systeemherstel gebruikt tussen 3 en 5 procent van de ruimte op elke schijf. Oudere herstelpunten worden verwijderd naarmate de hoeveelheid beschikbare ruimte die voor herstelpunten wordt benut steeds groter wordt, zodat er ruimte vrijkomt voor het maken van nieuwe herstelpunten. Systeemherstel kan niet worden uitgevoerd op harde schijven met minder dan 1 GB aan schijfruimte. Zie Wat is Systeemherstel? voor meer informatie over de manier waarop Systeemherstel werkt.

U kunt de schijfruimte die door Systeemherstel wordt gebruikt, beheren door de volgende stappen uit te voeren:

Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.

Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf en klik vervolgens op Configureren.

Verplaats onder Schijfruimtegebruik de schuifregelaar naar rechts om de schijfruimte te vergroten die voor systeembeveiliging kan worden gebruikt en verplaats de schuifregelaar naar links om deze schijfruimte te verkleinen.
(Bron)

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 25, 2015 om 12:04
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank edrick3,
ik heb je stappen uitgevoerd en vond :
- Huidig gebruik 295.81 MB
- Max. gebruik 89% (406.69 GB)
Lijkt me wel voldoende !
MJ

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2015 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

Heb je al op 'toon oudere herstelpunten' geklikt?

Wat je nog zou kunnen proberen: maak eens twee keer een herstelpunt en kijk of ze er alle twee in staan.

Met vr.gr.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 25, 2015 om 14:36
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo,
ja, die "Oudere herstelpunten" waren er niet.
Er stonden er al 2 zoeven pardon zoëven 2 en nu staan er (nog ?) 4.
Ik zal regelmatig checken of ze verdwijnen.
Ik zal Clean Master en Glary Utilities eens uitvoeren.
Ik kom terug,
MJ

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 25, 2015 om 14:40
525 Antwoorden / 385 Vragen

Beide uitgevoerd; er staan er nog steeds 4.
MJ

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2015 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

Dat zou betekenen dat de (gemaakte) herstelpunten wél opgeslagen worden.

Je probleem zou er nu dus niet meer zijn blijkbaar.

Met vr.gr.

ka
door kam - Jun 26, 2015 om 13:14
20 Antwoorden / 1 Vragen

gebruik schijf opruiming en klik aan opties, dan kan je kiezen om de laatste te bewaren om herstel uit te voeren.op deze manier krijg je veel meer schijfruimte .

edrick3
door edrick3 - Jun 26, 2015 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kam,

Wat je schrijft klopt weliswaar, maar heb je de reactie 25/6 12.04 gelezen?

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 19, 2015 om 20:03
525 Antwoorden / 385 Vragen

Helaas ....
Wederom zijn alle herstelpunten verdwenen !
MJ.

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2015 om 20:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens klik hier bij punt 2 over Systeemherstel in- en uitschakelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 19, 2015 om 23:12
16887 Antwoorden / 202 Vragen

welk besturingssysteen benut u? Bij win 8 en 8.1 is het anders geregeld dan bij de eerdere versies.

door 1953 - Jul 20, 2015 om 01:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waarschijnlijk moet u uw instelling rondom herstelpunten aanpassen.

reflecs
door reflecs - Jul 21, 2015 om 16:22
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u binnen Glary Utilities het kopje Menu aanklikt > Herstel centrum > ziet u daar ook een kopje Systeemherstel > Back-ups.

En ook Menu > Instellingen > Herstel centrum
kopje Back-up opties, back-ups verwijderen staat standaard op: Na 2 weken.
Dit kunt u aanpassen.
Als Glary het systeemherstelpunt behandelt als back-up zou dit het moeten oplossen...

En dan hoop ik maar dat Cleanmaster niet eenzelfde functie heeft ;).

reflecs
door reflecs - Jul 21, 2015 om 16:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dit was zo bij een iets andere versie van Glary, het principe zal bij u hetzelfde zijn.