vlinder279
door vlinder279 Jan 4, 2011 om 23:33
Computers & telefonie

Hoe haal ik per ongeluk verdwenen bestanden weer terug?

Help!
Toen ik de bestanden van een geinstalleerde CD-Rom wilde verwijderen via "remove" van deze software,
zijn ook AL mijn bestanden die in deze Werkmap stonden allemaal verwijderd en heb ik alleen nog lege (sub)mappen.
Ook via Systeemherstel krijg ik de mappen niet meer als vanouds en ook is er in de prullenbak niets terug te vinden.
Nu heb ik eens gehoord dat je ergens een programma kunt downloaden om je verdwenen bestanden terug te halen... Wie weet raad???

8728 14 Rapporteer

birdies
door birdies - Jan 4, 2011 om 23:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je kunt Recuva proberen piriform, klik

Let op: kies voor de onderste download link, Recuva Slim.

vlinder279
door vlinder279 - Jan 5, 2011 om 00:44
14 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Birdies,
Heel hartelijk bedankt voor de zeer snelle reactie.
Helaas heeft ook dit programma niet gewerkt.
Ik ben honderden bekende en wel zeer lang geleden verwijderde afbeeldingen tegen gekomen, maar wanneer ik een document wil openen , krijg ik de mededeling dat het conversieprogramma niet kan worden gestart en dus kan ik niet bekijken welk document dit eventueel zou zijn (aangezien de namen die ik mijn met name Word documenten destijds heb gegeven, nu niet worden genoemd.
Helaas, nu maar hopen dat er nog andere suggesties komen die ik kan gaan proberen, maar in ieder geval THANX voor de genomen moeite!

aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2011 om 01:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag vlinder,

Op de site gratissoftwaresite.nl staat in de linker kolom o.a. bestanden herstellen. Je vindt dan Recuva en nog wat andere programma's. Misschien heb je meer geluk met een van die ander programma's.

vr.gr.

macwouter
door macwouter - Jan 5, 2011 om 05:03
825 Antwoorden / 9 Vragen

Soms moet je het heel rigoureus aanpakken want die zogenaamde gratis programma.s zijn niet altijd gratis.Als je de gevonden bestanden wilt opslaan op je harde schijf moet je er plots toch voor gaan betalen of je krijgt er een watermerk bij.Ik heb zelf het heel professionele programma StellarPhoenix (119 euro) binnen gehaald via de bekende piraat met serienummer en je wilt niet weten hoe goed dat ie werkt.Alles terug gevonden wat ik kwijt was geraakt door een defect van de muis.Dus vlinder279 trek even de stoute schoenen aan en ga daar ook even zoeken naar een professionele datarecovery en mocht je er niet mee kunnen leven verwijder het daarna als je alles terug hebt dan heb je alsnog schone handen.Veel plezier ermee.

richard83
door richard83 - Jan 5, 2011 om 05:57
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 4 jan 2011, 23:41]Je kunt Recuva proberen piriform, klik

Let op: kies voor de onderste download link, Recuva Slim.

Goed progamma zeg. Heb zelf ook is effen uit geprobeerd.

ko
door koningsjpc - Jan 5, 2011 om 12:25
68 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien het programma smartrecovery.

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2011 om 12:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas.Bestanden in een werkmap (tijdelijke bestanden?) kun je niet meer terug halen als ze niet meer in de prullenbak staan.Bovendien is de kans groot datze al overschreven zijn.Het enige wat je nog kan proberen is programma weer herinstalleren.

gerardk
door gerardk - Jan 5, 2011 om 13:22
175 Antwoorden / 8 Vragen

door ze van de back-up terug te zetten, of heb je die nooit gemaakt

jk
door jknwhz_1 - Jan 5, 2011 om 13:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan u alleen maar op weg helpen, en begrijp de vraagstelling niet. Voor mij is een CD-ROM not rewritable, dus ook niet uit te poetsen, maar wat heeft dat dan met "Werkmap" te maken?.

In de eerste boekjes van DOS ( 1992, u zult wel windows gebruiken ) staat dat DOS nooit een file weggooit, maar alleen de eerste letter van de naam vervangt door iets wat dan een griekse sigma produceert. Waarschijnlijk is dat nog steeds zo.

Het beste lijkt me je een karakteristiek woord uit een file te herinneren en dan van een linux live DVD starten en je hele schijf af laten zoeken naar dat woord. Misschien kan Windows dat ook wel, ik griezel daarvan!

audb
door audb - Jan 5, 2011 om 14:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als u de computer daarna nog heeft gebruikt is de kans klein dat u nog iets terug gaat vinden maar r-studio is een heel goed programma en bij http://www.r-tt.com/ is daar een demo te downloaden.
Natuurlijk kan u ook op piratebay gaan zoeken maar die advies mag ik u niet doen toekomen :)
Ook kan u gebruik maken van Hiren's BootCD 13.0
http://s317.hotfile.com/get/6d587beec06b65e41bf76e6cfc2d26e91ceb0f93/4d247402/1/8bc278aaf1e13197/596ef48/2139875/Hirbosidi.13.0.rar

Gewoon even branden op een cd daar staan ook goede recover programma`s op.

he
door helerik - Jan 5, 2011 om 16:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het programma 'File Scavenger' eens, via internet te verkrijgen, helaas niet gratis, maar 't werkt super. Zelf heb ik een keer per ongeluk een externe harde schijf gewist. Via genoemd programma heb ik alle bestanden weer terug kunnen zetten.

Succes.

jantien
door jantien - Jan 6, 2011 om 15:46
20 Antwoorden / 16 Vragen

Probeer het programma "Glary Utilities" eens. Dat heb ik via Senior web eens gedownload en daar zit van alles in. Ik was bijna al mijn foto's kwijt en tot mijn verbazing vond ik ze terug met een onderdeel van dit programma. Ik had alleen nog van die gele lege submappen over omdat een externe harde schijf dat allemaal verwijderd had. Het stond in de nieuwsbrief van 25 november 2010.
Dit is het proberen waard.
succes.

vlinder279
door vlinder279 - Jan 6, 2011 om 18:43
14 Antwoorden / 10 Vragen

Ajjj, als u, vr1944 gelijk hebt, kan ik ze dan niet meer terughalen
want inderdaad (dat heeft u goed gelezen!!!)
stonden deze bestanden opgeslagen in mijn "Werkmap"
Na systeemherstel, kreeg ik wel de submappen terug
maar niet de vele daarin voor mijn werk toch best belangrijke
(met name Word) bestanden.
En gerardk ... tsja, lijkt me voor de hand liggend,
maar helaas hoe dom en laks van me heb ik vanaf okt'07
geen backup meer gemaakt. Nu spijt van natuurlijk maar
helaas steeds bij ingeschoten.

vr1944
door vr1944 - Jan 6, 2011 om 20:13
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Welk software programma hebt u verwijderd?Komt me vreemd voor dat je met verwijderen van een software programma ook wordbestanden verwijderd .Ik denk dat u vergeten bent de worddocs op te slaan