de
door dehenky Aug 11, 2016 om 14:27
Computers & telefonie

Hoe kan ik mijn laptop weer laten updaten?

Mijn Asus laptop weigert zijn updates uit te voeren. Wanneer ik hem uitschakel staat er weleens "bijwerken en uitschakelen", wat betekent dat hij eerst enkele updates uitvoert voordat ie uit gaat. Standaard verwerkt hij dan de bijwerkingen t/m 30% en schakelt dan uit. Wanneer ik hem daarna weer aanzet, gaat ie verder bij die 30% en opent daarna als normaal bij de inlogpagina.

Sinds kort doet ie dat niet meer. Wanneer ik hem uitschakel met "Bijwerken en uitschakelen", dan gaat ie wel tot aan de 30% voordat ie uitgaat, maar wanneer ik hem weer opstart gaat ie maar tot 77% of 93%, blijft hier eventjes op staan en geeft vervolgens aan dat de wijzigingen niet konden worden uitgevoerd en alles weer naar de vorige instellingen is neergezet.

Ik heb het ook weleens gehad dat ik even mijn laptop open had staan zonder er iets op te doen, bijvoorbeeld omdat hij alleen aanstond voor muziek, en dat hij dan een foutmelding had en opnieuw ging opstarten. Zelfde verhaal als hierboven gebeurde dan.

Wat kan ik doen om mijn laptop weer te laten updaten? Ik heb er op het uitvallen wat ik hierboven al zei na verder niet echt problemen door, maar het geeft niet echt een fijn gevoel dat ik wellicht nu gevoeliger ben voor virussen.

8803 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 11, 2016 om 14:38
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DeHenky ,

Lees deze informatie eens door (de links Microsoft Fix it voor uw besturingssysteem) , klik op de rode regel .

https://www.windows-helpdesk.nl/update-werkt-niet-meer/

newmikey
door newmikey - Aug 11, 2016 om 14:45
830 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig gedetailleerde vraag (niet) die eigenlijk beter op een computerforum geplaatst zou kunnen worden. Lijkt een beetje op "Mijn auto wil niet starten en de ramen gaan niet open." - het merk en model zouden al iets helpen in de richting van hen die zich geroepen voelen om te helpen.

marita5
door marita5 Aug 11, 2016 om 14:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Merk staat er Asus .

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2016 om 16:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens foutcontrole.
Misschien even scannen met uw virusprogramma en mbam?
Zou het eventueel kunnen liggen aan de slaap/sluimerstand van de pc?

allony
door allony - Aug 12, 2016 om 12:08
12 Antwoorden / 12 Vragen

Zet de firewall uit en laat m opnieuw updates zoeken en instaleren probleem op gelost ik had dit probleem ook.
P,s met n beetje google kan je ook al geholpen worden.

gerbera
door gerbera - Aug 12, 2016 om 15:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als het om meerdere updates te gelijk gaat, schakel automatisch update uit, laat opnieuw naar updates zoeken, haal de vinkjes weg en installeer ze een voor een. Wil soms nog wel eens helpen.

audb
door audb - Aug 13, 2016 om 21:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het om Windows update gaat dan kan je ook deze gebruiken http://download.wsusoffline.net/

Gaat het om drivers dan deze https://sdi-tool.org/releases/SDI_R477.zip

zw
door zwaardvis - Aug 14, 2016 om 14:14
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Welke Windows?  Als het 10 is, kunt u wellicht beter nu de anniversary update downloaden en installeren. Dat lost het (maandelijkse) update probleem misschien vanzelf op. Updaten omdat het updaten niet werkt? De anniversary is een bijzondere update die op een andere wijze werkt. Eigenlijk is het een compleet nieuwe WIndows 10 versie.

Via deze site is deze update op afroep te installeren. Klik op Update nu:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10/
Let op: Het updaten op deze pagina werkt alleen op een nog niet bijgewerkte Windows 10 machine:

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 14, 2016 om 14:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Doen ze expres, ze willen graag iedereen overhebben naar W10 en velen trappen er nog in ook..