door 316 Mar 6, 2016 om 11:38
Computers & telefonie

Hoe knip je een persoon uit een video?

Ik heb een aantal 8 mm films van vroeger laten digitaliseren. Nu staat er een persoon op die ik eruit wil knippen. Is er een software programma die dat kan doen? Nu kan ik alleen hele stukken eruit knippen waar zij op staat, maar dan knip ik veel leuke scenes eruit van toen we klein waren. Het is beter als we in kunnen zoemen zodat zij dan buiten het beeld valt of dat je een deel van de film op die plaatsen links of rechts kan afknippen, zodat zij niet in beeld is. Ik zoek een heel simpel huis-tuin-keuken software waarmee ik dit kan doen. Weet iemand een programma die dat kan? Alvast bedankt.

6381 6 Rapporteer

marita567
door marita567 - Mar 6, 2016 om 11:42
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo 316 ,

Dit kunt u doen met Windows Moviemaker , zie hier het filmpje op You Tube ,

https://www.youtube.com/watch?v=YTeLiYXzWmQ

diumenge
door diumenge - Mar 6, 2016 om 11:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien is dit wat? VSCD  Free Video-editor.

Edit: Wilde het ook even installeren en mijn Anti-virus software slaat alarm, dus vergeet mijn reactie/tip maar.

door 316 - Mar 7, 2016 om 06:22
35 Antwoorden / 22 Vragen

bedankt voor de reacties. Ik was inderdaad al bezig met Windows movie maker, maar weet niet hoe ik moet inzoomen of het beeld smaller maken. Weet iemand misschien hoe dat moet?

Cookies
door Cookies - Mar 7, 2016 om 08:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tik in op Google of You Tube: inzoomen met windows movie maker en je krijgt diverse filmpjes  te zien hoe dat moet.

door 316 - Mar 8, 2016 om 19:45
35 Antwoorden / 22 Vragen

dank je wel marita567 en carola83. Ik ga het proberen.